AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.368

Dekra Bilbesiktning - ej registrerad hos transportstyrelsen!

bi
50
bimmermann
E39 525i -03
Så, det mest ofattbara hände ikväll... Skulle komma en kille och köpa min E46 Touring i morgon (9000 mil, fin! om någon annan är intresserad).. Så säger han - det ser inte ut som bilen är besiktad som du säger.

Mycket riktigt, besiktningen som genomfördes tidigt i Januari är INTE registrerad hos Transportstyrelsen. Men jag har ju ett fint värdelöst papper i handskfacket iaf som intygar att den är besiktad..

Håll er undan Dekra bilbesiktning för fan. De öppnar stationer långt innan varken personal eller utrustning är ordentligt på plats och eller utbildade! Nu vet jag inte riktigt vad jag skall göra, det är lördag i morgon så någon chans att få besiktningen efterreggad nu finns ju inte under helgen. Ny besiktning som gäller isf. ARGH!
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Besiktningen har öppet på lördagar. Är väl bara åka och kolla.

Lycka till.

Mvh
bi
50
bimmermann
E39 525i -03
Denna kedjan har tyvärr inte öppet på lördagar. Har väl inget annat att göra än boka en ny besiktning just nu.
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Men kan du inte åka och kolla vad bilprovningen säger om ditt besiktningsprotokol
bi
50
bimmermann
E39 525i -03
jo, ska svänga förbi AB Svensk Bilprovning och hoppas de är villiga att hjälpa mig trots att jag svek dem i år för en konkurrent som SUGER :-D
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Haha poängtera hur mycket dekra suger så blir dom säkert hjälpsammare ;-)
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Hur gick det?

Mvh
bi
50
bimmermann
E39 525i -03
jodå, på natten mailade jag alla dekra-emailadresser jag kunde hitta och det gick fram till ett par för i morse så ringde de och ursäktade och sa de hade fixat det. och nu är bilen såld, klockrent :D
ro
111
romff
640i GT -18
Var hos Dekra och skulle besiktiga Supran, mycket info innan om att bilen inte fick vara för hög för att komma in i deras tält. Inget om att dom inte klara av låga bilar, har aldrig varit något problem hos SBP.
Fick åka hem igen för dom klarde inte av att besiktiga låga bilar.
Obs den är inte extremt låg klarar gupp, trotoarkanter m.m. utan problem, så varning för Dekra om du har en för låg eller för hög bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.