AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.195

Någon som känner till denna E38 728 -99?

Länk

Någon som känner till bilen eller har sett den?
Verkar vara riktigt fin.
Hej,

Såg att den var borta. Men om det var den oxfordgröna så var jag en av ägarna. Första var en äldre herre som gick bort och dödsbot sålde den till en i göteborg som hade den i ca 1 år. Jag köpte den vid ca 6000 mil och sålde den vid ca 8200 mil och ca 2 år. Orörd original bil. Såg att någon xenonkonverterat helljusen efter mig. Skador som jag fick på köpet var båda baksärmarna var lite skrapade av den äldre herren vilket åtgärdades innan han dog (dålig och tunn lack). Detta fixade firman som köpte in bilen. Inbytespriset var 60kSEK. Med 12 st däck(4x18tum, 8x16tum), plus komplett historik (besiktningar, BMW rep kvitton och bränsle logg) inkl litteratur (böcker) om E38 från fabrik.

Lite slitage på skinnet vi instegskudden på ryggstödet samt lite blått efter jeans, annars topskick. Baksätet var aldrig använt. Någon fläck på bagagerums locket till batteriet. 728 märket tog jag bort från luckan men skickade med den i bagaget i bilen.

I min ägo gick den ett år med 20 tummare från märket beyern (multi), sedan med 18" m sport parallell eker (smidda varianten).
Var inne på verkstan ett par ggr för pixelfel (fick nytt mätarhus på garanti), motorkabelhärvan, ABS/DSC modulen, släpringen på ratten och bromskontakt. Utöver det grymmt skön bil. Stod alltid i varm garage året runt.

Tänker ofta på vilken härlig bil det var/är.
/Mvh
Robert D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.