|
|
|
|---|---|
| Hej! Min E60 530ia fastnar på plan mark och nån liten halka, jag har bra nordfrost 5 däck och bilen är underbar för övrigt men fastnar och måste knuffas loss hela tiden. Märkte till min fasa att den bara verkar driva med högra bakdäcket och verkar inte vilja använda det vänstra alls,, hur man än gasar och provar, Kopplat ur dsc och då spinner bara höger bak men i systemet så blinkar lampan och höger bak verkar bromsas men driver inte över till vänster bak. Vad kan vara fel? såg lite gul olja på snön när jag körde in i garaget häromdagen men det kan ju ha varit hundkiss (tyvärr) utanför porten, men är det nån gul olja till något system där bak? packboxar eller något? vad gör man nudå? lämnar in och får betala en årslön för nått dyrt? Mvh Mackan. | |
| Även fast det nu märkligt nog endast skulle driva på hö (vilket jag inte tror) så skulle du inte fastna överallt om du har bra däck, prova att hissa bilen och kolla om du har anliggande broms på vänster, det skulle ju kunna ställa till en del... | |
| Tack det var en ny vinkel som jag inte ens tänkt på,, ska kolla upp det. Och tack för rådet. Mvh Mackan. | |
| Du har powerpost NIXXONinc | |
| Körde bilen och bromsade av och till med handbromsen och mycket riktigt så hände något efter en stund och nu fungerar drivningen igen på båda bakdäcken så tack tack så hemskt mycket för hjälpen Mvh Mackan. | |
| Siddu, fint att det löste sig :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.