|
|
|
|---|---|
|
Hallå grabbarna. Böt fjäderben på min nyinförskaffade 320 -00 och tyckte resten såg så tråkigt ut så jag passade på att avfetta och tvätta de rörliga delarna innan allt sattes ihop. Nu lyser, föga förvånande, abs-lampan och antislir. Förhoppningsvis är det fukt nånstans men om det inte "lagar sig själv" tar jag tacksamt emot tips hur man felsöker! Mvh, Mattias | |
|
Tror du fått någon brytning på kabeln och den har lagt av för dig. Annars prova dela kontakterna och spruta lite el spray eller 5/56 och se om du får igång den om det är att fukta kommit in. Annars är det nog till att köpa ny givare till ABS. |
|
|
Låter väl rimligt. Tänkte om det fanns nåt sätt att mäta funktionen men det är väl bara att bita i det sura. Hittade billiga givare på ebay för övrigt. |
|
|
Du kan ohm-mäta givaren. Skall ligga någonstans kring 1000 Ohm (brukar ligga runt 1100 Ohm). Mät båda polariteterna - är den frisk skall den ge samma mätvärde åt båda hållen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag har ett par abs givare liggande hemma köpta från ebay, han sälja bilen innan jag bytte. Var till en E46 330 -03, till bakhjulen. Vet inte om det skiljer fram/bak men kolla realoem. PMa om det är intressant, dom är dina för typ portokostnaden eller nåt sånt. |
|
|
De skiljer mellan fram och bak. Har själv också 2 stycken till bak. EDM Trading på Ebay är jäkligt snabba med frakten och bra priser. |
|
|
Blir nog inte mer uttömmande än så. Tack grabbar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.