|
Sida 96 av 110
|
|
|---|---|
Verdi |
Nej, det ska man väl inte. Men jag tycker ändå det är för dåligt. Hur gick det med din offert? Fick du någon till slut? Att vi får en vänsterregering där V, MP och ev även F! får inflytande är väl nästan givet. Funderar nästan på att stödrösta på S... :-( |
|
Verdi: Nä, jag har inte legat på då min försäljare väntas tillbaka strax. Jag planerar handla i början av nästa år så jag har ingen brådska. Men just nu ser en UK importerad M3 ut att ha ett riktigt bra pris, särskilt som jag vill ha adaptiv fjädring, 19"m skinn, metallic, Navi och Manuell vilket UK bilarna har som standard. Har lite svårt att se vem som köper en M3 med de fruktansvärt fula original 18" hjulen. |
|
|
qdtjant: Absolut! 4581st 550i/550iX F10/F11 är byggda i Europaversion till och med idag. FR91 550i Limo LHD: 1849st inklusive 199st Alpina B5 FR92 550i Limo RHD: 642st inklusive 69st Alpina B5, 90st är i L812 Englandutförande KN91 550i Limo LCI LHD: 168st inklusive 24st Alpina B5 KN92 550i Limo LCI RHD: 81st inklusive 12st Alpina B5, 9st av de 81st är i L812 England. Ingen av de brittiska är en Alpina. FU91 550iX Limo LHD: 1271st, varav 127st är i L802 Koreautförande, Korea får inte 550iX LCI utan M550d ersätter den. KP91 550iX Limo LCI LHD: 185st MU91 550i Touring LHD: 245st inklusive 120st Alpina B5 MU92 550i Touring RHD: 31st inklusive 10st Alpina B5, 8st är i L812 Englandutförande HR91 550i Touring LCI LHD: 84st inklusive 19st Alpina B5 HR92 550i Touring LCI RHD: 25st inklusive 4st Alpina B5, 7st är i L812 Englandutförande. HR92 slutade tillverkas 2014-02-25, den sista blev en Individual Melbournerot till England. I och med detta stoppas även Alpina B5 Touring i högerstyrtutförande. Obs bilar som exporteras till alla andra länder utanför Europa förutom Kanada och USA ingår i dessa siffror. Till exempel är 9st MU91 i Japanutförande. Mvh Stephan |
|
|
Ja, M-bilarna har klart attraktivt pris i UK. Skulle ha "tjänat" 260' på en M5:a, dock med bättre växelkurs. Ser fram emot att höra hur det går - hellström! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
84 bilar av HR91! Ja, då kan man ju säga att man kör en ganska unik bil... :P Tack för ypperlig info Stephan - som alltid! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Herr Smolket-i-bägaren vill bara påtala skillnaden mellan "unik" och "ovanlig"... ;) | |
| Lönar det sig fortfarande att köpa bil från UK? :) | |
Verdi |
Svårt att ge generellt svar på den. Bara att räkna Nikeman. Skiljer på olika modeller och skiljer på vad man själv tycker gränsen går för när det blir intressant. Generellt så är det ju mycket mindre lönsamt nu men på vissa modeller, t ex M3 och M5 så är det fortfarande rätt stora skillnader. |
Verdi |
Själv har jag funderat lite på en M3 faktiskt. Men skulle vilja få ner pundet en bra bit innan det blir värt det för min del. Har specat både på engelska och svenska konfiguratorn och laddat på med det mesta. Brittiskt bruttopris: £63,665 Svenskt bruttopris: 894 700:- Pundkurs hos bank i praktiken: ~11,65:- Svensk rabatt: 10%? Brittisk rabatt: 12%? Svenskt nettopris: ~800 000:- Brittiskt nettopris: ~680 000:- Skiljer nog lite för lite. Hade man kunnat få hem M3:an från England för ~600 000 så skulle jag nog slå till. Det kräver en pundkurs på runt 10,30:- och borde väl kunna hända igen. Pundet var ju nere i 9,50:- som bäst. Då skulle priset ha varit nere i ~560 000:- vilket såklart hade varit helt fantastiskt. |
|
Inget att vänta på Verdi. Bilen hinner bli värd 560 000 i Sverige innan pundet står i 9:50 igen :) |
|
Verdi |
Nope. För lite marginal. Bättre att köpa en lättare begagnad svensk bil. Ser att din står som reserverad. Men jag förstår inte. Får man dålig rabatt på en M3? Eller varför är den så dyr? |
|
Den är såld. Med ett nypris på 950' tycker jag det är ett bra pris :) |
|
Verdi |
Måste vara bruttopriset det. Tyckte jag kryssade för det mesta och kom inte ens upp i 900. Har den keramiska bromsar? |
| Då kryssade du inte i närheten av allt :) Inte keramiska bromsar. Jag hade undvikit dessa då det verkar finnas en ganska stor (ibland befogad) skepsis kring byte / underhåll av dessa. Många Porsche och Ferrariägare konverterar ju till stål och sätter tillbaka de keramiska när det är dags för försäljning. Finns en demo med keramiska som verkar svårsåld. | |
|
Kul att se att tråden lever igen! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
Verdi |
Den dyraste M3 jag kan få till utan keramiska bromsar hamnar på 996 800:- så din måste ha varit väldigt väldigt välutrustad. :) |
|
Ja, det är några få kryss som saknas :) Det är lite synd att lönsamheten för import från England gått ner, för det hade varit intressant att se om / hur BMW centralt hade reagerat om det blivit lite större volymer. Det man kan se är att BMW Sverige har betydligt fler paket nu än tidigare, något som varit vanligt länge i andra delar av Europa. Sen verkar det finnas en ganska stor skepsis för Englandsbilarna än så länge bland många köpare. Man ser på bilar som ligger en bra bit under Svensksålda som inte blir sålda. Precis som tilltänkta köpare "prisar in" att den som köpt bilen tjänat en hacka och därför inte vill bli "lurad". |
|
Verdi |
Är faktiskt förvånad över att folk var så pass skeptiska. Det kändes nästan som att en vanlig tysk-import hade varit lättare att sälja. Men de problemen hade jag mest i våras. En spekulant ägde redan en engelsksåld 5-serie men var ändå skeptisk mot att köpa min. Det jag fick höra oftast var att de själva inte hade några problem med bilens ursprung men de var rädda att den skulle bli svårsåld när de ville sälja den till nästa. Nu i höstas hade jag en del spekulanter, varav en faktiskt slog till, som inte verkade bry sig alls. Tyvärr fick ju jag dra mig ur den affären av skäl jag redogjort för i en annan tråd. Vet inte hur stort problem 7H hade med att bilarna var engelsksålda heller. Sen att folk missunnar en att göra en bra affär är störande också. Var som med vår hustomt som vi fick sälja när vårt förhållande packade ihop. Vi ville ha lite mer än vad vi gett för tomten för att täcka våra utgifter. Folk vägrade. Först när mäklaren berättade att vi ändå skulle förlora ca 15 tusen så betalade köparen vad vi ville ha. Mäklaren trodde de var rädda för att vi ville tjäna en liten hacka. |
|
Svenskar är ju generellt trygghetsnarkomaner och vill inte bli "blåsta". Dvs varför ska han få tjäna pengar på mig på sin Englandsimport. Bilarna är ju nya så historiken kan ju inte vara någon som helst faktor. Märkligt. |
|
|
Ja, trygghetsnarkomani i intimt samarbete med förhöjd tilltro till Sveriges unika särställning i världen; man tror helt enkelt att bilarna till Sverige är väldigt annorlunda uppbyggda. Kul kommentar om att de själva inte hade problem med ursprunget men "andra" skulle ha det. Hur var det nu - "jag är inte rasist, men många i min bekantskapskrets ..." En annan klassiker! Själv bryr jag mig inte så mycket; jag har inga avsikter att sälja på många år och när den tiden kommer är min bil så pass gammal att det säkert blir andra faktorer som spelar in vid försäljningen. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.