|
Sida 94 av 110
|
|
|---|---|
Verdi |
Och så måste man konkurrera med nån jävla bedragare. Länk Det där är en årsmodell -13, inte en -14. Tagen i trafik i juni 2013. Syns även på iDrive-reglaget. Har anmält annonsen till blocket. |
|
Verkar vara ändrat redan? Står -13 i annonsen nu. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
Verdi |
Där ser man! Snabbt jobbat av blocket. Bra! Mindre bra är att jag inte är "billigast på blocket" längre... |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Bara på Verdis bil: S524A Adaptives Kurvenlicht S2VFA Adaptives M Fahrwerk S8S3A Automatische Verriegelung beim Anfahren S887A Bordliteratur arabisch S885A Bordliteratur schwedisch S8S2A Codierung Alarmsignal S654A DAB-Tuner S8TGA Diebstahlsicherung S8SMA Fahrgestellnummer von aussen sichtbar S5ACA Fernlichtassistent S6NHA Freisprecheinr. mit USB-Schnittstelle S688A HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM S322A Komfortzugang S488A Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer S5DPA Parkassistent S2PAA Radschraubensicherung S441A Raucherpaket S3AGA Rückfahrkamera S496A Sitzheizung hinten S459A Sitzverstellung elektrisch mit Memory S2TBA Sport-Automatik Getriebe S6S4A Sprachversion schwedisch S2VLA Variable Sportlenkung S850A Zusätzl. Tankfüllung Export Bara på den andra S205A Automatikgetriebe S216A Servolenkung-Servotronic S258A Bereifung mit Notlaufeigenschaften S520A Nebelscheinwerfer S548A Kilometertacho S851A Sprachversion deutsch S430A Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik S5ALA Active Protection S676A HiFi Lautsprechersystem S6NSA Komforttelefonie mit erw. Smartphone P7VBA Comfort Paket P7XPA Navigationspaket Connected Drive L801A Länderausführung Deutschland S879A Bordliteratur deutsch S8S6A Vorspezifiziert für Export SÅ du vet när de ringer och säger att den är billigare :) |
|
Han säljer även denna 335 som jag var lite små intresserad av, Länk |
|
| Fler som anger fel årsmodell: Länk | |
|
Bara Verdis bil har manual på arabiska. Bara en sån sak... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
Verdi |
Den arabiska litteraturen slängdes tyvärr redan i Ashford. :-) Dock har jag den till 335an. Förresten, fick inte du det också? |
Verdi |
Nu finns min första englandsbil ute till försäljning. Länk |
|
Vad sjutton har hänt med Pundet? Över 11 kronor nu, och där försvinner en hel del av förtjänsten. Trist! |
|
|
ja det är liten mening att köpa från England just nu. Pundet beräknas även kunna stärkas ytterligare. Det var ju extremt svagt förra våren sen har det sakta men säkert segat sig upp och nu under vintern/våren verkligen tagit fart uppåt. /Anders |
|
Verdi |
Jag hade lite tur ändå. Kom undan med 10,65 i snitt... Men pundet får nog sjunka en del om det ska bli en tredje resa. För övrigt kan man spara ca 150 tusen på t ex en välutrustad M3 fortfarande. Så det är inte helt dött. |
|
... och jag som satt och grämde mig över mina 10,15 och 10,20 i växlingskurs när jag gjorde mina transfereringar i fjor somras... Ja, det är trist hur snabbt pundet dragit i väg, men det brittiska ekonomin är i gång igen och det drar i pengaflödena, trots att man har stora underskott som skall belånas. Verdi - även jag tackade nej till de arabiska dokumentationen i Ashford. ;) Välutrustad M5:a fortfarande billig, dock. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Man kan hoppas att Charlie kan kompensera med ännu bättre rabatter :) | |
|
Verdi: Jag missade ju tåget sist när pundet låg runt 9,65 (läs: min fru spontanköpte en ny 120d istället för hon ville inte vänta 4 månader på leverans). Så mitt bilbyte blev uppskjutet ett tag. Men snart så är det min tur, jag har skiftat fokus från en X3 till en 3-serie touring för att forhoppningsvis få en bättre mix av lite sportigare bil samt fortfarande praktisk nog tilll två små barn. Det jag just nu funderar på är hur stor är skillnaden det är på 330d x-drive och 335d x-drive. Är det stor skillnad i prestanda upplevelse mellan dessa två. Skillanden i siffror vet jag men det är mer hur man upplever det och hur deras karaktärer skiljer sig åt som jag undrar över. Och du måste vara en planetens mest lämpade personer att svara på min fråga =) |
|
Verdi |
Det beror lite på. Till vardags med familjen i bilen så märker du ingenting skulle jag säga. Möjligt att 335d har lite mindre turbolag och svarar snabbare på gas. Gasar man på lite hårdare så är det klart att 335d är märkbart snabbare. Och framförallt låter den lite bättre. Är fortfarande en diesel men den morrar lite mer aggressivt och är piggare på högre varv. Min 330d är till salu förresten: Länk |
|
Tack för svar. Jo jag har tittat på din ett par gånger via blocket och den har helt rätt spec pris mm, förutom en punkt, just nu har jag snöat in på att nästa bil skall vara en silvermetallic med tonade rutor och grå eller svarta fälgar. Din har allt utom lacken, fälgar går alltid att fixa men lacken är ju ett problem =) Och realistiskt sett så blir det nog ett bilköp först fram mot kommande vinter eller till våren nästa år Och det är inte så vanligt med silver så det var anledningen till att jag ville höra dina synpunkter på skillanderna mellan 335 och 330. Detta eftersom det kanske är så att jag hamnar i en sits där jag hittar en 330 med 100% rätt spec eller en 335 med nästan rätt. Då vill jag kunna värdera vad som är viktigast, motor eller utrustning. |
|
|
Silvrig BMW = skittrist. _min_ åsikt. Foliera? |
|
|
Precis - foliera med semi-transparent. Blir hur häftig som helst! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Folien är ganska känslig, och räkna med att du kan behöva foliera om delar av bilen efter en svensk vinter. Dessutom så finns det inget företag (vad jag vet) i Sverige som folierar insteg och andra paneler som inte är synliga från utsidan. Jag hade så långt det går försökt hitta en bil i rätt färg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.