|
Sida 92 av 110
|
|
|---|---|
|
Men antagligen är det så att BMW Sverige subventionerar modellerna som X3 20d, 520d och 320d så pass mycket att det absolut inte är värt besväret i detta fall att importera från England. Jag tycker ju personligen att prisskillnaden bör vara minst 75 tkr för att det skall vara värt. /Anders |
|
| Ja, precis. Hade pundet stått i 10kr som för ett år sedan hade det inte varit några tveksamheter. Synd att man inte hängde på när det begav sig:-) | |
Verdi |
330n är inte ens ute på blocket. Sätter ut den i slutet av april. Tar ett tag att få den nya reggad osv. Lärde mig det den hårda vägen i somras. :-) Skillnader? Lite annat motorljud, mjukare och tystare däck. Snabbare såklart men man märker inte det under 3000 varv. |
|
Ja nu har ju en hel del av upplägget försvunnit. Jag vill minnas att jag betalade typ 9,72 i snitt förra våren när jag tog hem X5-an. Nu är det drygt en krona till, vilket gör att man bara på valutan tappar 70-80 tkr på en sån bil. Men jag skulle som sagt inte hämta hem en bil från England av volymmodellerna. Dels pga att priserna redan i Sverige är bra på dem och sen att den dagen man skall sälja så finns det mkt större utbud av samma modell och då är risken att ens egen bil värderas ner eller går bort när dessa köpare skall välja bil. Däremot på de bilar som verkar importeras här i tråden, X5, 550, 330d, 335d, M135 osv, så är "vinsten" större och försvarbar för att lägga ner tiden på importen. /Anders |
|
Verdi |
330n är inte ens ute på blocket. Sätter ut den i slutet av april. Tar ett tag att få den nya reggad osv. Lärde mig det den hårda vägen i somras. :-) Skillnader? Lite annat motorljud, mjukare och tystare däck. Snabbare såklart men man märker inte det under 3000 varv. |
| Verdi, vad är det för däck som sitter på nu? | |
| Har du nått Sverige nu ? :) | |
Verdi |
Japp, nu är jag hemma. :-) Sitter Pirelli P Zero på 335an. Tror det är Bridgestone på 330n. |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Verdi: Grattis :) Jag kom hem i förra tisdagen 00:30, imorgon 07:00 reggar jag min, dvs ca 8 dagar från landa till Svenskreggad. Vi får stråla samma som två bilnördar på gatan utanför och surra bilar :) |
| Jörgen, vad köpte du och vart? | |
Verdi |
Den enda delen av resan som inte var rutin var: Jag bokade taxi hos samma firma som senast. Nu från centrala London. Var väl inte det smartaste jag gjort. Hade tid i Ashford 10:30 och om trafiken flyter så tar det drygt en timme. Fattade att det var mycket trafik men... Så jag bokade 08:30 vid hotellet. Klockan 07:00 ringer dock chaufför Kevin (samma kille som vi åkte med från Gatwick förra året) och säger att hans bil har havererat på vägen upp till London men att han ringt en kollega som ska komma. Han ska dock bli lite försenad och hämta oss vid 09:00. Ok tänker jag, det borde vara lugnt ändå. Men klockan går. Ringer den nye chauffören strax före nio för att höra var han är. Han säger nu att han är framme 09:15. Men klockan går och går. Och vi som ska vara vid tunneln senast 11:50. Börjar bli lite nervös. 09:40 dyker då äntligen chaufför Nick upp. Visar sig vara en trevlig prick och han gör sitt bästa. Men Londons trafik får Stockholms att blekna. Stan är ju så jävla stor. Man kommer aldrig ut på en trafikled utan det är sju tusen rödljus och kringelkrokar hela vägen ut ur stan. Som alltså är STOR! Om ni missat det. Vi kommer iaf ut till upphämtningsstället 11:20. En hel halvtimme till tunneln alltså. Vid det här laget har jag gett upp hoppet. Och man blir kostnadsfritt ombokad till första bästa lediga tåg om man kommer inom två timmar för sent så jag tänker att det ändå ordnar sig. Men som tur var så slapp vi ta reda på det. 11:47 stannar jag och gräver fram bokningspapperet ur bagaget och rullar väl in genom incheckningen precis innan 11:50. Hade ändå full huggning att ta oss till hotellet jag bokat norr om Hamburg i hyfsad tid. Kom dit 22:30. Så hade vi missat tåget så hade vi även sumpat hotellet och även fått en tyngre sista dag. Nu var jag hemma igår kl 20:00. Motorvägarna genom Belgien och Holland var så sjukt trafikerade så tempot var lågt där. Lättade betydligt när vi kom in i Tyskland. Hade några fina sträckor med fri fart och lite trafik. Var dock aldrig uppe i några högre hastigheter. Låg väl runt 170-180. Det är väl så mycket "reseberättelse" jag orkar skriva den här gången. :-) Jörgen, Tackar! Hoppas det går lika snabbt för mig.Har dock fixat en plats i mitt vanliga parkeringsgarage till ok pris så jag har inte så bråttom. Vill inte känna mig stressad vid försäljningen heller. Ytterligare en förbättring mot senast då jag höll på att strula med parkering och till och med var utan bil ett par veckor. :-) |
Verdi |
ps. Hände faktiskt en otäck grej. Vi blev vittne till ett självmord i Hyde Park. Fast det visste vi inte då. En kille hade klätt av sig kläderna och hoppat i sjön för en simtur. Såg honom liksom försvinna under ytan då och då. Trodde han larvade sig för sina kompisar bara. Vi gick bort och fikade lite längre bort. Då såg vi att det kom polisbilar, brandbilar och en helikopter. Fattade att det var nåt fel men visste vad. Googlade på det nu och hittade detta: Länk |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Henke77: Är lite otrogen just nu, köpte en Mercedes-Benz CLS 350 Cdi 4Matic AMG Shooting Brake i Tyskland på MB. En jahreswagen med 2år MB garanti :) |
| Att vara otrogen med CLS är bara sunt hehe.. | |
|
Verdi, grattis till hemkomsten och nya bilen. Hur var specen denna gången? Jörgen, läckra bilar, den här Länk är ju också läcker och onekligen himla mycket bil för pengarna, verkar också vara en import dock. /Anders |
|
Verdi |
Med känsla, Tack. Samma spec som senast förutom att den nya har M-sport bromsarna också. Annars samma färg, samma inredning... Sjukt tråkigt men jag har samma prioriteringar nu som då. :) |
|
Grattis i efterskott Verdi! :D Har varit offline ett tag och sitter här och "läser ifatt"... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
Verdi |
Tack Lars! :) I somras fick jag ett nummer till en kille på bilprovningen i Södertälje inför registreringsbesiktningen. Fick en tid bara ett par dagar efter jag ringde. Har tyvärr glömt bort vem som gav tipset och hur. Kollat mail och powerpost men ingen lycka... |
![]() 2.226 530d G31
Opus librobäck har ingen kö alls just nu så du vet , slipper du åka 1h söder |
|
verdi, det var jag. skickar ett mess |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.