AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
728.936

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 90 av 110
Jag hade nog satsat på en en sådanhär typ; Länk
Den tror jag då har mycket bättre ekonomi i totalt, lättare att sälja, drar marginellt mer och mer plats :) Säg till om du behöver någon hjälp eller så!
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Helt enig med föregående, kan bara rekommendera 320d framför en 1 serie, mkt prisvärd och skön andrabil för pendling m.m
Powerfreak: allt går ju att sälja bara det är till rätt pris brukar man säga. Visst går det att sälja en 550i men som sagt viktigt att den har ett juste pris och sen att den har en bra spec och M-sport paket och helst X-drive. Sen skulle jag absolut inte köpa en F10 550i utan en F11 istället då efterfrågan är betydligt bättre där, inte minst genom att det saknas en M5 F11. En 550i F10 slås lätt ut av en M5 F10 för den som vill ha lite krut. Annars är förstås en M4 från UK ett bra alternativ. Problemet är väl dock närmast leveranstiden som Charlie oftast sätter till 4 månader efter första betalningen och då lär du ha augustisemester för att kunna köra med den ner i Europa men det kanske du har. Just leveranstiden gör att jag backat en del på att beställa en liknande M-bil från UK. Den vill man ju helst ha redan i april-maj. Så att om det blir någon så blir det nog en tysk import för mig. Om du kollar lite så kan det finnas nya M-bilar även i Tyskland som kan ha ett attraktivt pris för svenskar, kontra de svenska priserna.

/Anders
Verdi
Lite stressad. Ska hämta bilen om mindre än två veckor och har glömt allt. Dessutom håller vi, kanske, på att köpa hus så tankarna är minst sagt upptagna.

Vad är det jag måste fixa innan jag åker? Förutom det uppenbara att betala bilen. Importförsäkring? Måste jag göra nåt hos transportstyrelsen?

Har kollat på Länk och det verkar vara lugnt. Ursprungskontroll osv görs efteråt väl?
Grattis Verdi! Vad blev det? Handlaren brukar kunna hjälpa till med det mesta där nere. Det viktiga är att du får med dig fahrzeugbrief hem. Annars är det inget, du skall köpa de röda 1 skyltarna i tyskland då de gula annars slutar gälla vid Danska gränsen. Lycka till!

Verdi
powerfreak,
Nej, det är en ny F31 335d från England. Får brittiska exportskyltar att köra hem den på. Så den biten har jag koll på.

Tänkte bjuda farsan på Arsenal-Man City men en biljett kostar från 2500:- per st. Helt galet. För 90 minuter. Vet någon om det går att få tag på billigare? Någon som är medlem?
Du behöver inte tänka på något mera Verdi. Bara att du får med dig samma handlingar hem från England som förra gången och sen att du skickar in ansökan om ursprungskontroll direkt när du är hemma tillsammans med handlingarna från England och betalar in ansökningsavgiften förstås. Sen förstås en importförsäkring så att du kan köra hem i lugn och ro. Ursprungskontrollen kan formellt inte göras förrän bilen finns i Sverige även om en del säkert tullar lite på tiden där om de har besittning av det utländska reg. beviset innan hemkomsten, vilket ju dock inte är så vanligt.
Sen får du förstås inte glömma att betala in den svenska momsen på avsedd deklarationsblankett som skickas in. Men du har ju gjort allt en gång tidigare så inget är ju nytt för dig.

Hur lång tid tog det för dig från beställning eller rättare sagt första inbetalningen, till leveransen? 4 månader säger ju Charlie men det känns lite långt tycker jag.

Kul med husköpet, var blir det?

/Anders
Verdi
Tack Anders, då kan jag slappna av lite. :)

Jag tror jag betalade 20% i november nån gång. Har dock inte haft särskilt bråttom. Ska ju köra hem på sommardäck. Hoppas på lite varmare väder i början av april. :)

Vi funderar på Lindbacken några km nordost om Gränby. Vi och alla andra barnfamiljer i stan. ;) Ett sånt här: Länk

Känns lite dyrt dock. Hamnar på ~5,5 miljoner allt som allt. Men en sunkig 60/70-talskåk i Sunnersta kostar ju 4,5 miljoner i utgångspris och sen budgivning och renovering på det. Blir knappast billigare...

Banken säger att det är bara att köra. Visst ska man lita på dem? Haha... Nej, men jag har lite ångest. Har bara så svårt att se något vettigt alternativ. Vill inte bo i lght hela livet heller. Inte heller flytta ut på "riktiga" landet.
Verdi, Lindbacken kikade vi på också redan 2011 men det kändes så långt bort i tiden då, så jag köpte en annan tomt istället o flyttade in redan april 2012. Kolla med Glenn på Myresjöhus också. De har tillgång till rätt många tomter och så får ni ett fristående hus och kan välja både tomt och hustyp. De har också väldigt bra snickare. Jag är väldigt nöjd med vårt val. Ursäkta OT.

/Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Verdi: Tror du får svårt att få tag på en billigare biljett. Dessa typer av matcher, speciellt i det här skedet av säsongen där båda lagen slåss om titeln, är utsålda sedan lång tid tillbaka och trycket är hårt. Det är bara att betala och se glad ut. Kan ev dras som representation... :)

_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Jisses va OT :)
Ännu mer OT: kör hem en X3'a från Belgien just nu :) ingen ny fin bil som Du Verdi ska hämta, men känslan är ändå fin ..:)

Mvh Tobbe
Ska försöka ta hem en M3. Hur många % ska man förvänta sig?

Vad har Charlie för email?
Verdi
Med känsla,
Svårt det här med hus. Nu har vi fastnat för ett i Knivsta. Men gissar att det blir svårt att vinna budgivningen utan att det blir vääääldigt dyrt. :-(

Blir nog inget med Lindbacken. Inte just nu iaf.
Verdi
Pancho,
Låter härligt. Ska bli roligt att köra lite autobahn igen. Sköt upp min resa en vecka. Hämtar bilen måndag 7 april kl 10.30. :-)
Verdi
Blir ingen fotboll. Finns risk att man inte kommer in med biljetter köpta i andra hand. Visserligen inte så stor risk men kostar det 6000:- så vill man vara säker. :-)

Och om jag har svårt att komma till skott med bilaffärer så är det ändå inget mot hus. Har rätt kraftig beslutsångest. :-)
ni
2
nilss
520d F11 -11
320d E90 -07
Har alla som handlat av Charlie köpt bilen privat eller finns det nån som tagit in den via firma för att sedan leasa till företag?
Som det ser ut kommer jag beställa en X5:a nu i veckan, vad är en rimlig rabattsats? 10%? 12%?
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Jag fick 8% vid första kontakten, men 10% är nog rimligt, upplever dock att skillnaden inte är så stor att det motiverar köp i UK??
Med dagens valutakurs är vinsten maginell
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Ja, vinsten verkar ganska marginell. Men generellt verkar UK-bilarna mer generöst utrustade. Skinn är ju tex standard. Men mycket avgörs nog av vilken rabatt man kan få för att det ska vara intressant.
ni
2
nilss
520d F11 -11
320d E90 -07
jag har tittat på X5 3.0d m-sport. brutto ca 57000GBP och ca 750000SEK. kan väl ändå tyckas som en besparing som är värd lite energi!?
Var det nån här som hade varit i kontakt med en svensk bilhandlare som kunde fixa leasing?
Verdi
Jag fick 12% rabatt. Kanske annat på X5 dock.

Vilar lite på hotellrummet i London nu. Imorgon kommer taxin som ska ta oss till Ashford och hämtar oss halv nio. Ska bli skoj att få ut bilen. Sen väntar en nätt liten road trip på 200 mil. :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.