|
Sida 9 av 110
|
|
|---|---|
|
exakt Verdi, på min bil skiljer det cirka 17 tkr på dessa omräkningar, blir nog till att betala hela bilen i februari, man kan som jag förstår det betala till deras eurokonto under hela februari till omräkningskursen 1,15. Låter lite för bra för att vara sant men kan inte se att det inte skulle vara så, Charllie har bekräftat det i mail. För den som skall beställa så tänk på att lägga med kod 842 cold climate version, swedish language och swedish handboks. Prisskillnaden blev cirka 200 tkr på min bil om man betalar bilen nu i feb enligt ovan och därifrån skall då dras kostnader för transport/hämtning, importförsäkring, besiktning och ursprungskontroll samt sedan högre försäkringspremie och ev service. Bra jobbat Verdi! /Anders |
|
|
Vad kul Anders! Charlie var absolut en trevlig och förtroendegivande person, hade också ett tfn samtal med honom |
|
Verdi |
Anders, har du undersökt möjligheterna att ta hem bilen via båt till Göteborg? Fick offert på transport av S4:an förra våren på £700 nånting. Inte lika bekvämt som trailer hela vägen till Uppsala men nästan 10 tusen billigare. |
|
Verdi: Borde det inte vara 8,62 x 1,15 ? Så jag tolkade det, och fick att Eurolösningen skulle bli klart dyrare... ? mvh tobias |
|
|
Nej Pancho du har räknat lite fel, som Verdi skriver så blir det billigare om detta nu stämmer, vilket iaf Charlie bekräftat per mail till mig igår. 8,62x1.15 blir 9.913 att jämföra med ungefär 10.15-10.19 som GBP handlades igår eftermiddag. /Anders |
|
|
En intressant och spännande tråd. Får gratullera Anders som blev först. |
|
|
Instämmer i gratulationerna! ---- BMW CS #6212 |
|
| Grattis Anders! Kul bil och kul "äventyr". Det ska bli intressant att följa bilens resa hela vägen till Sverige. Helt klart något att överväga när Cayennen byts mot en ny X5 någon gång nästa år. | |
|
Spännande! Länk Svd: "Pundet kan vara på väg under 9 kronor" |
|
|
Tack för gratulationerna, vi får se senare om det är något att gratulera, hoppas det iaf :-) Det känns iaf just nu som en väldigt bra affär. Nu är det bara att hoppas att man verkligen får leverans och att inget strular som man missat att kontrollera. Men jämför man priserna så skulle jag få betala lika mycket för en ett år gammal X5 40d i Tyskland med mellan 500-2000 mil på mätaren. Intressant artikel. Just nu vill ju alla länder hålla sina valutor låga för att hjälpa sin industri i konkurrensen med övriga länder. Det lär bli en väldig kamp. England har ju stora problem så artikeln och analysen är nog så god som någon annan. En båttransport känns väldigt avlägsen för mig med allt vad det innebär. Då betalar jag hellre några tusenlappar extra för en biltransport som har fungerat flera gånger tidigare för mig. Ovanstående beräkningar gör ju att transporten hem ryms "gratis" tack vare upplägget GBP < Euro < SEK. Stort tack än en gång till Verdi som rotade fram detta upplägg, veckans ros får du :-) /Anders |
|
| Ovanstående länk fick mig att tänka på en klassisk Hasse & Tage sketch: "Börsen kan slå rekord i år - så sälj era aktier!!" :-) | |
|
GBP ner nu cirka en halv procent till cirka 10.10. /Anders |
|
| Anders: Du får fungera lite som försöksråtta...om det går smidigt för dig och pundet är fortsatt lågt till hösten är det inte omöjligt att jag beställer en 330xd. | |
Verdi |
Nu är pundet nere på 10,04 SEK. Euron nere på 8,58 SEK (x 1,15 = 9,867). |
|
Ja kronan hade en väldigt stark dag idag. Pundet stängde på 10.0146 Euron 8.57 och USD 6.39. Idag betalade jag de 20% så nu skall väl beställningen vara okay och bilen så småningom börja byggas och nu finns ingen återvändo :-)Det blir en lång väntan till estimated delivery 20/6. Kronan kommer säkert fortsatt vara stark, sen styrs ju mycket av valutahandeln i USD/EUR så vi får se vad som händer där Jag betalade i Euro eftersom det ännu är fördelaktigare, även om differensen sjönk markant idag. Men det känns bra att ha det alternativet för att stirra sig blind på pundkursen så får man väl en hjärtattack så småningom som den rör sig upp och ner. Man kan säkert även betala i USD eftersom på handlingen avseende kontonummer med mera så finns även ett dollarkonto angivet. Har inte räknat på detta då jag inte har kursen de använder för USD/GBP. Kanske ett ytterligare alternativ att kolla. /Anders |
|
|
caset förbättras ytterligare när nu Riksbanken inte gjorde någon räntesänkning och kronan stärks ytterligare. GBP 9.87 och EUR 8.50. Marginellt billigare nu alltså att betala i GBP om jag inte räknat fel. /Anders |
|
| argh....:) | |
Verdi |
Pundet i 9,78 nu... :) Euron i 8,48, vilket ger en indirekt pundkurs på 9,752. |
|
Pancho hann ni betala hela bilen igår eller varför arg? /Anders |
|
|
Hej, Jag har inte läst hela denna tråd. Men jag köpte min F25 förra året via BMW export sales UK via samma försäljare som nämns här: Charlie Menard. I mitt fall landade mellanskillnaden mot köp i sverige inkl alla rabatter, försäkring mm på ca 16%. Det finns en stor fördel att köpa via UK också och det är att man kan köpa till fri service i 5 år som gäller i ela europa och dessutom täcker mr än den fria servicen för nyköp i sverige. Om du skulle ha några praktiska frågor för att göra detta köp så går det bra att höra av sig till mig. Ett nyköp från England är inget alt till en lease-köp i sverige, den jämförelsen haltar lite tycker jag. Bättre istället att jämföra med nyköp i Sverige där man äger bilen själv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.