|
Sida 87 av 110
|
|
|---|---|
| För två veckor sedan hette det "12% på allt" i alla fall, när jag tog en offert (F33/F34).. | |
|
Verdi du hade väl en länk till en kurva på pundkursen, kan du lägga ut den igen tack. /Anders |
|
Verdi |
Länk |
|
Angående T-H och försäkringspremie. Man skiljer uppenbarligen på import av fabriksny bil och begagnad dito. När jag skulle lägga om min försäkring till en "vanlig" efter att bilen var reggad fick jag nämligen ett oväntat påslag på ca 2.500 :- på årsbasis gentemot det pris jag fått tidigare. Hallådär, sade jag och bad handäggaren kolla. Och jodå, dennes chef godkände att jag fick det pris som först hade sagts, baserat på att det inte var privatimport av begagnad bil utan av fabriksny. Så, det är bara att stå på sig och be dem kolla med deras chefer... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
Verdi |
Apropå ingenting så har jag fått leveransvecka nu. Första veckan i april. Så om nån är intresserad av en bättre begagnad 330xd F31 vid den tiden så går det bra att höra av sig. ;-) (eventuellt kan jag sälja 335:an istället, men då kostar det lite mer... ;-)) |
|
Verdi: Då är vi två glada BMW-förare första veckan i April. Jag har dock inget längre äventyr för att hämta min... :) |
|
|
Tack Verdi, det är "snuskigt" mycket som pund kursen har skenat iväg sen förra våren när jag hade "turen" att betala bara 9,67 vill jag minnas i snitt kurs. Nu blir ju tyvärr en bil cirka 70000 SEK dyrare om man landar kring 70.000 GBP hos Charlie. Ja egentligen mera när momspengarna skall in också. Frågan är om det är värt med en ytterligare import eftersom man antagligen också köper en dyrare bil än vad man köpt här hemma. /Anders |
|
Verdi |
acey, Klart det vore smidigare att köpa hos Novation men det får bli sen. Nu tycker jag det här är lite skoj också. Bra ursäkt att dra iväg lite. :-) Fast först italienska alperna i mars. Kul att ha lite att se fram emot är vintern är tung. Med känsla, Jo tack, jag vet. Stack från 10,20:- till 10,70:- direkt när jag beställde 335:an i början av november. :-( Men vafan, är ändå ca 125 tusen som det skiljer på min bil så jag ska inte klaga. Om det är värt det eller inte är upp till var och en och från fall till fall. |
|
@ Narvselius Tack för infon om premien i T-H. Inte bara jag som haft problem med dom alltså. Jag vill helst fortsätta ha dom eftersom jag har den andra bilen där. Jag tar rådet att stå på mig och hoppas på det bästa. Hämtar bilen den 18:e...nu är det inte många dagar kvar! |
|
|
Kul och grattis Robertson, vad har du för spec på din bil? /Anders |
|
|
X5 30D M-sport, grå metallic, terra dakota läder allt som är standard på den i UK + panorama, backkamera o surroundview, H-K ljudsys, 20", aut. drag, autodimming + folding mirrors, seat heating, 3e stolsrad och lite annat smått o gott. ...men redan nu går jag och tittar på M50D... |
|
|
Vad fick du ge för den bilen Robertson? Mvh/ Niclas |
|
|
Låter trevligt Robertson. Varför kikar du redan på en femserie och isåfall inte på en X5 M50? /Anders |
|
|
Jo, det är en x5 m50d jag kikar på. Jag fick inte så mycket rabatt på bilen för jag beställde den för länge sen. Precis när dom släppte första bilderna. Konfiguratorn låg inte ens uppe, men man kunde beställa i alla fall. Som sagt, rabatten var dålig tack vare att det var en spritt ny modell, men pundkursen var desto bättre. C:a 600000 inkl svensk skatt blir det till slut, hemkörd och besiktigad. Beställer man nu, tror jag man kan få mer rabatt, men nu är kursen sämre också. |
|
|
ja kursen ligger ju tyvärr drygt en krona högre nu än när jag köpte förra våren, det gör att man även får kika på beg alternativ i Tyskland som är några månader gamla bara. Förra våren hade man ju även väldigt fördelaktiga omräkningskurser om man valde att betala i Euro eller Dollar kontra GBP. Jag antar och tar för givet att det inte är så idag. En M5 går nu på cirka 900 tkr med svensk moms inräknad. En nästan ny i Tyskland kostar cirka 700 tkr. Känns billigare tycker jag även om den inte är helt ny. /Anders |
|
Verdi |
Med känsla, Fasta växlingskurser till EUR och USD månadsvis finns kvar. |
|
Robertson du gör ett väldigt klokt val om du köper en X5 M50d. En helt fantastisk bil i många avseenden. Jag älskar min och kan varmt rekommendera ett köp. /Anders |
|
|
Charlie menar att det är cirka 4 månaders leveranstid från första betalningen. Stämmer detta även för bilar byggda i Tyskland? Att det var lång tid för en X5 vet jag ju men där ligger ju även en mkt längre trp sträcka. Annars gör det ju att man får bilen först i juli och sen avvaktan på besiktning mm gör att man har bil körklar först i slutet på juli och då är man ju på semester. Det blir mkt pengar att ligga ute med under lång tid jämfört med att köpa en nästan ny från Tyskland istället, där man dessutom haft det första stora värdefallet. /Anders |
|
|
Nej, han spelar bara säkert. Jag fick samma info för min - dessutom nästan 5 månader i mitt fall. Det slutade att det blev det "sedvanliga" tre månader. Hade dessutom gått fortare om Charlie varit mer aktiv och kollat systemuppdateringar regelbundet, då hade jag kunnat få min bil säkert två veckor tidigare. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Enligt min handlare skulle en ny X5 inte kunna levereras innan höst/vinter. Kan det verkligen stämma? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.