|
Sida 85 av 110
|
|
|---|---|
|
Någon som beställt en M235i, eller vet vilken rabatt som ges, samt leveranstid? Sani, du gör helt rätt i att lyssna på din bättre hälft. Orange, smurfblått, eller bordell...nej jag menar korallrött läder måste vara definitionen av medelålderskris ;) |
|
|
Jag har min M135i x-Drive -14 till salu,bilen står avställd i garage. Länk Bilen är pedant skött, ej körd på bana har även bytt däck från runflat till sommar däck från Hankook däck 28/10 2013 bilen går mycket bättre med dem.Tystare och mer kursstabilt.Då visste jag inte om min hjärtsjukdom,har varit sjukskriven sen oktober. Har redan 3 bilar en BMW330i, BMWX3, Volvo Cross Country,så jag tycker att jag klara mig med bilar ///bmwlars |
|
|
Bmwlars, Jättetråkigt att höra, hoppas du kryar på dig! Bilen ser oerhört fin ut, grym specifikation och fint skick, + fina "tillval" du plockat på den ;-) Bytt avgas också eller är det original? "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
|
Hade jag inte haft min F20 redan samt bara behövt en bil osv så hade din varit aktuell alltså. Riktigt fet dailydrive! Lycka till med försäljningen :-) "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
|
stilren: Avgassystemet är orginal! ///bmwlars |
|
Verdi |
Verkligen jättetråkigt Lars. Hoppas du blir bra snart. |
|
Tack ///bmwlars |
|
|
Nej Verdi; det är snarare tvärtom - jag har hyfsad inkomst, inget tålamod och litet likvida medel => Så bilen kommer ändå bli belånad till c 80%, därför vill/måste jag dra en gräns för hur mycket pengar som behöver lånas. Epsilon; den medelålderskrisen - som medför att jag vill sticka ut bland massorna - har isf funnits där sedan -88, när jag "stylade" min Saab V4 (innan ordet var uppfunnet) ;) |
|
Verdi |
Sani, Ok. Själv tänker jag lite annorlunda men en maxgräns fyller nog också sin funktion som "sanity check". :) |
|
Hur var offerten från Charlie Sani? Vad blir det för kärra? /Anders |
|
|
Fick den nu faktiskt, är hemma sjuk så man har tid för sådant här :/ Och det var en väldigt gynnsam offert, måste jag säga! Det gällde alltså antingen rätt så sparsamt utrustade 335 GT eller 428 cab, båda med manuell låda och M-Sport Plus-paketet. De skulle kosta c 40k mera än "min" M135i från en svensk ÅF, sedan får man väl lägga till ytterligare för vagnskadegarantin, resan och importförsäkringen…så om man ska prata sunt; är nog Ettan smartast. |
|
| Verdi; att diskutera folks privatekonomi är lönlöst, men hade jag kunnat lägga undan 50k/mån hade jag nog också "tänkt litet annorlunda" ska du se.. ;) | |
| Någon som har bett om en offert på en i3 genom Charlie? | |
Verdi |
Sani, Hur länge ska du ha bilen? Säljer du inom 3-4 år får du nog tillbaka de där extra pengarna som en 335i GT/428i Cab kostar. Annars får du fråga dig själv vad du uppskattar mest. Är ju tre relativt olika bilmodeller. Btw, Vad hände med det här snacket om att Charlie inte skulle kunna ge så bra rabatt åt svenskar längre? |
|
Jag önskar jag kunde säga 5-6 år, men hittills har jag aldrig lyckats med mer än 18 månader... Hursomhelst har jag kommit fram till att jag antingen ska satsa på "lyx & flärd" (som hon där hemma förespråkar)= Porsche Cayenne alt. Panamera alt E63 AMG, eller Körupplevelsen = M135i, så det blir ingen Englandsbil för mig! (Trots 12% via Charlie). |
|
Verdi |
Ett litet tips. Både till dig Sani och till andra intresserade. Nu kan man bygga nya M3:an på den engelska konfiguratorn. Är man lite sparsam med kryssen så får man hem den till Sverige under 600tkr (förutsatt att man får 12% rabatt även på den). Stolar med minne, helskinn, svankstöd, metallic, nav pro osv ingår i grundpriset. Kan inte jämföra med svenska priser än men grundpriset på M3 E90 var 659tkr så gissningsvis finns det nån krona att tjäna på den som vill köpa M3. :) |
Verdi |
ps. I princip samma pris på M4:an. |
|
Verdi: Ja, det kan ju undra för jag fick bra rabatt från charlie på en 535D för en vecka sen. Dessvärre skiljer det inte jättemycket ändå. Går man på 530D så skiljer det mycket lite pga kampanjerna idag. |
|
|
Det är absolut ett bra tips - jag har dock "endast" 400k i budget, tyvärr.. F.ö. kan jag notera att UK-konfiguratorn än så länge ej är uppdaterad med 4GC, det ska bli intressant att se merkostnaden vs coupé! |
|
Verdi |
jhellstrom, Nej tyvärr är det svårt att göra nåt på fem-serien. Undantaget 550i och M5. Gissar att "bra" > 12%? Nåja. Ett par procent till hade väl varit nice men det är inte så mycket i kronor räknat trots allt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.