AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
728.997

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 84 av 110
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Har mejlat Charlie också för den delen, för min del handlar det inte om att köpa modellen som ger störst "förtjänst" - utan att ha råd med en ny BMW med x35-motorn, så skulle det bli via UK blir den rätt sparsamt utrustad ändå.. Utökade M-sportpaketet + panoramataket, typ. (Manuell & bakhjulsdriven)
Verdi
Skulle ändå rekommendera en F31 före en F34 med tanke på att du har småbarn. Skrymmande saker som barnvagnar, resesängar osv är betydligt lättare att få in i en kombi. Den angivna bagagevolymen ser säkert imponerande ut på en F34 men i praktiken är det inte så. I en kombi kan man packa ända upp till taket och får i verkligheten ett större och mer lättlastat utrymme.

Sen är kombin billigare och mer körglad än F34. Kanske inte lika bekväm och rymlig i baksätet dock. Och inte lika annorlunda.
Jag skulle också gå på en Touring men det beror förstås på vilket bilbehov man har. Touringen är dessutom snyggare tycker jag. Men jag förstår att GT modellen har blivit mycket poppis även här hemma. Sen är nog ändå diesel ett mera ekonomiskt alternativ ur flera synpunkter, framförallt tror jag även fortsättningsvis att andrahandsvärdet är bättre. Men sen är det ju kul med en bensinare med en skön motor också :-)

/Anders
Visa användare
3.753
Sani
Jo, men ni får betänka att jag väljer mellan de här vs M135i och tom en del två-dörrars bilar som GT-R, GranTurismo mm), så....en F34 är rätt praktisk i sammanhanget ;)

Anser F31:an snyggare också - men F34 är (än så länge) mera udda, och tilltalar mig därför som "det personligare valet"...och den kostar faktiskt endast 550 pund mera.

Nu ringde faktiskt Charlie upp precis! Ska skicka honom min spec, så får vi se.
Framförallt är det ju smart att köpa den i England och få den till ett väldigt bra pris. Även om det förstås var ännu bättre förra våren när pundet stod en krona lägre. Annars tycker jag GT-n är rätt så dyr. En halv miljon för en 320d är väldigt mycket pengar tycker jag. Man får många roliga bilar för de pengarna Länk

/Anders
Verdi
Du fick väl inte välja en M135i för frugan? ;-) Eller var det bara färgen som inte föll henne på läppen?

Min fru har faktiskt valt färg på min/vår bil också så du är inte ensam isf... :-)
Visa användare
3.753
Sani
I så fall siktar jag på att få loss en 335GT M-Sports+ för runt 400 kkr, då blir det helt plötsligt väldigt prisvärt!

Sambon min HATAR den orangea färgen, och ingen av oss tycker väl egentligen att F20 är vacker precis...men den går fint :)
Nya S3:an ser bättre ut, och har något bättre utrymmen, men då blir det en Audi igen - jag kände för omväxling denna gången. (Samt att jag kommer gnissla tänder när RS3:an släpps senare..)

Orange på M135 är bara för att den ska sticka ut litet bland alla 118d därute förresten.
På en 335:an skulle jag välja grå exteriör + rött skinn.
Delar din sambos uppfattning om Valencia orange. Verkligen en färg för den som vill synas :( Samtidigt så vet jag att jag såg en 1M i Valencia orange på BMW träffen på Ulva utanför Uppsala hösten 2012 och den var ändå rätt snygg med shadow line lister.

/Anders
Visa användare
3.753
Sani
Om bilen ska fortsätta leverera den där speciella M-känslan år in och år ut, kan säkert en udda färg hjälpa till med det också…men tillbaka till ämnet :)

Har skickat en spec till Charlie nu, han skulle sätta ihop en offert inkl litet information om övriga kostnader/saker att tänka på - vi får välan se!
När tusan ska BMW höja de där 306 hästarna förresten..? Inte kul om man beställer en bil, och så sker just det till hösten. Löjligt att diesel har 313 ju.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Inget direkt svar på frågan, men den här härliga ryktesposten från bimmerpost tyder på att 335i LCI får en ny motor (med gissningsvis ett annat antal hk): Länk Det kan ju vara en antydan att något är på gång.

335i går ju numera att med power kit få upp till 340hk, antar att det har påverkan på att den i standardutförande fortfarande har 306hk.
Verdi
När kommer LCI på 3-serien? Redan på 2015 års modell?
Visa användare
3.753
Sani
335d GT är på g nu också förresten, enl Charlie..
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Min gissning är att vi får se LCI för F30/31 modellår 2016.

Intressant om det kommer ny motor med LCI. Skulle gissa att effektuttaget blir liknande dagens. Med mer effekt måste BMW höja priset för att behålla struktur mot andra modeller och då blir kanske trean för dyr.
Visa användare
3.753
Sani
Vad tusan, man skulle ju även kunna beställa en 428 cab för samma pengar som en 335GT - nu blev det ännu svårare, gammal cab-lover som man är! Och kul med en ny modell..
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Synd att fyran är så jäkla tunn bara. Har man en cab är motorljudet halva grejen, och därför förstår jag inte folk som rattar dieselcab, och de moderna små turbobensinarna är ju ungefär lika kul. Du får kliva upp på en 435i om du kör cab :)
Delar din åsikt där acey. Det bästa av allt är ju en M3 cab. Dels framifrån få höra mullret från åttan och bakifrån avgasljudet. DÅ är det läckert med cab, men en diesel cab, nej! Nya fyrorna har jag inte provkört så jag uttalar mig inte där.

/Anders
Visa användare
3.753
Sani
Håller med iofs, x28-motorn låter illa och har en slangbella-karaktär som är ovärdig märket BMW…men har man inte råd med en 435, är det den som gäller från UK just nu. Beslutsångest är bara förnamnet, när man ska välja EN bil som ger mest ägarglädje för pengarna!
Verdi
Jag hade köpt en M135i i så fall då den säkert är roligast att köra och hyfsat praktisk som 5d. Dessutom rejält mycket billigare än en 435i/335i GT. Varför inte estorilblå även om den är relativt vanlig? Syns ju ändå att det inte är en 118d även om färgen inte är unik för modellen.
Visa användare
3.753
Sani
Mm, möjligt att det slutar där (M135) - fast inte Estoril då, den fick t.o.m. sämre betyg än Valencia Orange där hemma: "barnslig smurf-färg". Alt 2 är grå med rött läder :)

På en UK-levererad M135 sparar man inte tillräcklig för att motivera import, efter alla merkostnader är avdragna från prisdiffen på c 30k.
Hur man än vänder på det blir en 335GT från UK cirka 50-60k dyrare, så det lutar åt Ettan…idag ;)
Verdi
Du tror alltså att du får igenom rött läder? :-P Själv fick jag inte ens igenom ljust läder.

Nej, import av M135i är inte riktigt värt det... Men varför är det inköpspriset och inte totalkostnaden som är viktigast för dig? Allergisk mot banklån?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.