AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
728.940

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 81 av 110
Verdi
stilren,
Finns årsmodell -14 nu så...

Nä, nu har jag låg motivation. Är min bil nere i 425-440 tkr IDAG så är den väl knappt värd 300 tkr till våren? Då kan jag lika gärna ha den kvar några år...
Fb
22
Fblood
318D Touring -10
Verdi, varför så låg motivation. Något jag missade helt på ditt förra inlägg?

Läst igenom hela denna tråd med stort nöje, så stort tack för trådstarten och stort engagemang.

Kan säga att jag komponerar ihop en ny 330d lite då å då till min sambos fnysningar i bakgrunden ;) har tyvärr lovat henne att inte köpa ngn ny bmw på många år. Får väl glida runt i 318 minst 5år till som jag lovat, den är trots allt cashad vilket är skönt.
Verdi
Blev bara lite osäker på om det är värt det då folk här i tråden verkar ha fattat det som att jag vill sälja bilen för 440 tkr NU och inte i april. Sen kollade jag bilpriser.se och det hjälpte inte direkt heller...

Kanske får nöja mig. Vill inte slänga bort tid och pengar i onödan för att få lite fler hästar som jag egentligen inte behöver.
Bilpriser.se är ej relevant i sammanhanget. De värderar med all sannolikhet din bil för lågt.

/Anders
Fb
22
Fblood
318D Touring -10
Verdi jag skulle inte tro det är något problem att sälja den i vår.. Även om jag kan förstå din oro delvis. Har en inte sålts inom 1månad gör du en rekond hos någon av dom stora pålitliga rekondarna som ev en extra boost till bilen.
Verdi
Fick pm på f30post.com från en fransman som också skulle beställa från England, en 330d F31. Han hade fått samma rabatt från Charlie som jag men hade skickat iväg en fråga till buyacar.co.uk som lovar 16,2% rabatt. Han väntar dock på svar om de kan erbjuda LHD och skattefri export.

Tyvärr verkar inte buyacar.co.uk erbjuda 335d än. Men det är nog bara en tidsfråga...

Fblood,
Nej, är inte så orolig. Tror jag kan sälja min till hyfsat pris till våren också. Har kört Mr Cap både ut- och invändigt på den så de får vill piffa till den till våren om det behövs. Får väl försöka ordna nån slags finansieringslösning också.
Fb
22
Fblood
318D Touring -10
Hoppas det går bra iaf Verdi!

1 fråga. Vad finns det för finansiering alternativ som privatperson?
Rätt lika din Verdi även om du har mera utrustning men även en importbil Länk så du ligger nog rätt med cirka 450 tkr plus minus 10-20 tkr beroende på om du har tur eller inte att hitta rätt köpare just då.

/Anders
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Anders: lustigt, 2013 ratten ser gammal ut nu, först gillade jag den inte alls.
Verdi
Tack Anders, ser ju bra ut. Även om jag tycker att min bil är en division högre, även om min är en import som du säger.

Den i annonsen saknar:

- M-Sport
- xDrive
- Harman Kardon
- Sportväxellåda
- Adaptivt chassi
- Sportstyrning

... och lite annat smått och gott. :-)

Nypris på min bil var ca 50 tkr över den där. Så det ser väl bra ut med det priset på den där.

Jag har inga pengar att betala 20% handpenning förrän fredag så jag har några dagar att fundera...
Verdi
jhellstrom, ser ratten på MY2014 annorlunda ut?

Den här är väl lika? Länk
Verdi
Fblood,
Vad jag har förstått så tjänar handlare på att billånen så det ska väl inte vara så svårt att hitta någon som ställer upp... Tänkte ringa runt lite typ. Annars tror jag det finns någon/några här på forumet som kan hjälpa till också.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Verdi: jag menade M-Sportratten, tittade inte så noga så jag missade att bilen ifråga saknade M-sport då din har det.
Verdi
Pundet är uppe i 10,70 SEK nu. Vid 11:- börjar det brännas... Trist att det ökat 50 öre sen 28 oktober. Det gör bilen nästan 25 tusen dyrare.
Ja en krona dyrare än i våras när jag bet min X5. Den skulle bli mer än 65 tkr dyrare idag allt annat lika.

/Anders
Verdi
Japp. Lite av förtjänsten försvinner helt klart. Men det är fortfarande ca 100-120 kvar. Bruttopris i Sverige 701 500:-, nettopris i UK ~500 000:-. Sen beror det på vilken deal man kan få på den svenska.

Ser inte så många alternativ för min del. Tycker F31 är perfekt för oss. Rolig att köra, lagom stor, lastar tillräckligt, smidig i garaget... Vill inte åka pråm eller höghus riktigt än. ;-)

Tänk vad lätt det är att byta upp sig men svårt att byta ner sig. Fick motorvärmare monterad idag. Hade 318d F31 som lånebil idag. Visserligen med sportratt, sportstolar och automat. Men det var i princip allt. Motorn kändes som att den var trasig. Lät ansträngd och andfådd. I sport+ läge så svarade den dock någorlunda på gas.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Verdi - du skall få prova min pråm en dag. Varsågod och tuta i mistluren - du kommer att gilla det!

----
BMW CS/SC #6212
Verdi
Narvselius, finns alltid undantag. ;-) Skulle även kunna tänka mig en Panamera. :-)
Verdi
Alea iacta est.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Beställt!?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.