AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
728.972

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 74 av 110
ca
107
calpe
X5 40D F15
Vad gick försäkringen på? Har försökt få fram uppgifter via bolagen men dom kan inte svara på det om dom inte har ett reg-nummer vilket kan bli knepigt om man ska köpa en fabriksny. Klurar på X5 (GB) men skulle gärna vilja veta vad en helförsäkring landar på. Antar att F11´s blir något liknande

mvh
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Försäkringen beror på flera parametrar så det är svårt att bara jämföra rakt över- tror min ligger i klass 8-26-40; tror handläggaren sade det. Eller med andra ord: Dyr!

Under 12.000:- i årsavgift för en helförsäkring tror jag inte man kan komma om man kör ca 2.000 mil om året. Men jag har gärna fel! :)

----
BMW CS/SC #6212
Det beror ju även på var du bor, var du parkerar bilen och inte minst ålder och antal skadefria år samt om man kan åtnjuta någon form av mängdrabatt om man har flera försäkringar i samma bolag. Sen på bilmodellen skiljer ju även beroende på motorstorlek och därmed värdet på bilen. Men Narvselius har nog rätt i sina tankar om minipris om vi iaf talar om lite motorstarkare varianter av F11 och X5.

/Anders
viobebe
Motor storleken/värdet har inte ett dugg med premien att göra!
Om inte bilen kostar över 600 tkr då, men motor storleken med en bil med över 200 hk kontra en med 60 hk så ligger de på samma pris.
Det har jag själv fått erfara från samma FB.
Vi "talade" just om såna bilar här en 550iT och i mitt fall en X5. DÄR skiljer det iaf på dessa variabler.

/Anders
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Såja... nu blir det åka av! :)

----
BMW CS/SC #6212
Verdi
Var in på Mr Cap och bokade tid idag. Vi började prata om bilen och han frågade om jag köpt den på Novation. Nej sa jag, i England. Då svarar han: Jaså, vi hade en kille här tidigare i veckan som också köpt sin bil i England. Han hämtade den igår. :-)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
:D

----
BMW CS/SC #6212
pe
250
pettran
Tesla Model 3 AWD Long Range -20
Med känsla -> Har du sålt din X5:a?
Verdi
Då fick jag "äntligen" mitt momsinbetalningskort. Hade tydligen skickat papperen till fel adress hos Skatteverket först och inte till Ludvika. Hade lite tur för just det 26 juli när jag hämtade bilen så var pundet nere rätt lågt på 9,96:-.

Har fått en riktigt fin offert på en 335d Touring av Charlie också. Om pundet går ner lite framöver och allt rullar på så funderar jag på en estorilblå sådan för hämtning framåt våren. :)
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Verdi, då kanske jag aspirerar på din 330:-) Om man leker med tanken att du skulle sälja till våren - vad tror du att du kommer försöka få den såld för?
Verdi
Varsågod. Vore smidigt. :) Pris? Svårt att veta. Den kommer gissningvis att ha gått ca 1500 mil då. Nypris i Sverige är ju ~600 tkr netto så runt 450 tkr kanske?
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Verdi: tog du över den i firman eller hur gick det?
no
217
nogren
X3 30d -19
Skulle det inte skrivas om detta i BB? Såg inget när jag bläddrade igenom ...

/n
Verdi
Japp. Blir lite mindre känslig för värdeminskningen då. :)

Var i valet och kvalet eftersom mina uträkningar gjorde att det gick på ett ut i princip. 9700:- i förmånsvärde suger rätt hårt t ex. Det som avgjorde var just känslan samt att jag kan lägga ut lite extra för schyssta vinterhjul, Mr Cap-behandling och lite annat utan att gråta blod. :)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
nogren - jo, men det blev flyttat till nästa nummer av BB istället. Fick själv reda på det genom att jag inte hittade artikeln när jag bläddrade igenom tidningen.... Fantastiskt fint nummer ändå! ;)

----
BMW CS/SC #6212
no
217
nogren
X3 30d -19
Ja, lite konkurrens från att hämta på BMW Welt. :-)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Haha, ja - utkonkurrerad av Jannes utmärkta reportage... ;)

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Har en fråga den här skatten alla pratar om,
Är det på bilens pris eller vad går man efter?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Skatt? Tänker du på momsinbetalningen, Stanic?

----
BMW CS/SC #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.