AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
728.991

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 73 av 110
Narvselius: Grattis till 550iAT F11 LCI nummer 26! Den hitills enda i Spacegrau om man inte räknar en förserie Alpina B5 byggd i mars. Den ser läcker ut! Återigen Grattis!

550i F11 finns inte med XDrive överhuvudtaget, man får välja F10 eller F07 om man önskar 4wd till V8an.

Mvh Stephan

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Tack Stephan! Som bilnörd är denna info guld värd!

Har du mer statistik så skicka gärna en PowerPost!

----
BMW CS/SC #6212
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Nu är det hög tid för mig att betala in svenska momsen till Skatteverket och frågan är bara hur jag ska göra för att räkna valutakursen så förmånligt som möjligt? Jag fyllde i ett dokument och skickade iväg det för en vecka sedan och nu har jag fått en "Särskild Skattedeklaration" och ett medföljande inbetalningskort. Jag trodde att summan att betala in i svenska kronor skulle vara utskrivet då de ju fick kopia av fakturan förut men beloppet ska jag nu fylla i själv.

Jag ringde Skatteverket och hon föreslog att jag skulle räkna efter "leveransdagskursen" på Sveriges riksbanks hemsida och den kursen är helt ok men frågan är om man kan räkna på lite förmånligare kurs utan att de bryr sig?

Hur har ni andra gått till väga?
Verdi
Jag måste nog ringa och påminna. Skickade in papperen som jag skulle men fick inget inbetalningskort. Märkligt.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Verdi - samma här. Börjar också undra... bäst att ringa och förekomma så att man inte plötsligt får en påminnelseavgift hemskickad...:(

----
BMW CS/SC #6212
Verdi
Haha, ja, lär ju knappast bli så att de glömmer bort det hela. :)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Vet ni hur frustrerande det är att se sin bil varje dag men inte kunna använda den?!?

Idag fick jag ännnnntligen köra en liten sväng, till Besikta på Malmö Valdemarsro. Då fick jag ännu en Lessons lLearned; kom inte 07.10 på en måndagsmorgon för de har problem med kontakten med Transportstyrelsen tidiga (måndags)morgnar. Så även om bilen är godkänd så fick jag inget reg-nr med mig. :(

Den trevlige killen som kollade min bil lovade att sms:a mitt reg-nr under dagen.

Nära nu!

----
BMW CS/SC #6212
Lars jag hade samma när jag besiktigade min bil att de hade problem med Transportstyrelsen men fick numret senare under dagen genom att besiktningsmannen ringde mig. Du bör ha plåtarna ungefär onsdag-torsdag.

/Anders
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Haha ! Så är det i Danmark, fast värre. Här väntar man 5-6 veckor på att skatteverket ska återkomma med en räkning på 400.000 DKK på en tre år gammal F11...
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Sim - ytterligare en andel att bo i Skåne, med andra ord ;)

Jag gjorde "felet" en gång att på FB länka till en artikel att man kunde köpa en ny Volvo V60 i Belgien för ca147.000 SEK med rätt bra utrustning. Mina danska vänner tyckte INTE om den länken... :D

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Tack iPad... "Ytterligare en anledning", naturligtvis....

----
BMW CS/SC #6212
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Skumt , var samma "tillfälliga" problem när farsan skulle få sitt reg nr ..
Verdi
Jag fick inget regnr med mig från besiktningen heller. Visste iofs inte att man borde få det. Fick reda på det nån dag efteråt. Inga problem och det innebar ingen försening heller,
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Samma här att jag fick lämna regbesiktningen utan reg nr och enligt besiktningsmannen så hade det nåt att göra med att det var englandsimport och att de då var tvungna att faxa uppgifterna, istället för att knappa in dem i datorn, till Transportstyrelsen.

Fick rådet att ringa Transportstyrelsen efter kl 15 samma dag för att få regnummer och för att kunna teckna en vanlig försäkring...
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Bra tips - tack Arvid!

----
BMW CS/SC #6212
pe
250
pettran
Tesla Model 3 AWD Long Range -20
Narv -> Angående Volvo i Belgien; var det något tillfälligt, eller är det alltid billigt där? Har du någon länk?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jag och mitt minne... det var V40:n och inte V60:n, och priset var 151.900 SEK.

Pettran: Varsågod!
Länk

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Har du BankId på din dator, kan du logga in och se den på webben hos transportstyrelsen
Länk
Verdi
Narvselius,
Läste kommentarerna och där nämndes av en Patrik att en BMW 330d kan köpas billigare i UK än en 320d i Sverige. Vem är Patrik? Någon här? :)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Tack Jörgen, hade ett svagt minne att ni gjort detsamma för era, men av gammal vana ringde jag en trevlig tjej på Transportstyrelsen och fick info därifrån.

Var dock inne på Mina sidor och ställde på bilen idag! :D

Kan också förtälja att Trygg-Hansa först ville ha ca 3.500:- i extra "riskpremie" vid tecknandet av försäkringen eftersom den var importerad. När handläggaren förstod att det var en fabriksny import så slapp jag den extra utgiften. Pust! Det blev rätt dyrt ändå...

----
BMW CS/SC #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.