AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
728.964

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 72 av 110
jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Med känsla: får man fråga varför du säljer din m5?

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!
Narvselius det blev en 535d M-Sport med M-sport+ samt lite allt möjligt till det. Bara jag får hem denna och det går bra så blir den en X5 beställning till Charlie.
Verdi
Anders har alla sina tre bilar till salu nu. Totalt värde 2 183 000:- :-)

Vad ska det bli istället Anders?
... lika bra att fråga Verdi, han har stenkoll på vad som händer... Allvarligt Mårten, att du orkar...

/Anders
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Haha, inte undra på att Charlie älskar Sverige (hans flickvän är svenska f.ö.)! :D
Låter som en riktigt kanonbil, Påven!

Är "Anders" möjligtvis finansminister Borg? ;) Verkar som det är du som ser till att hålla hjulen rullande... (dubbelskämt avsiktligt)

----
BMW CS/SC #6212
Verdi
Oj, visste inte att det var så känsligt Anders. Isf hade jag såklart inte kommenterat det alls. Nu tyckte jag mest det var roligt och blev såklart nyfiken på vad du planerar härnäst.

ps. Det var dock rätt lätt att se. Bara lista privata säljare av nästan nya BMW i Uppsala.
M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
3?
Ser bara 2 som dyker upp ofta
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Åter till tråden...

Har ni också fått göra en utvärdering av ert bilköp? Jag fick en länk i förra veckan som jag fyllde i mina svar i.

----
BMW CS/SC #6212
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Narvselius: jag har inte fått besvara någon undersökning.
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Verdi: i mina biluppgifter står även datum då den är tagen i bruk i utlandet. Känns iofs som att det kvittar men lite lustigt att det inte står på din...
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Arvid och ni andra - hade en känsla att Charlie valde ut mig för att få större chans till bättre betyg. ;)

Jag gav överlag höga betyg eftersom jag i princip har varit väldigt nöjd, men passade på att ge honom en brasklapp också (jag har även tagit åt mig av vad ni skrivit om era upplevelser); en kombination av morot och piska brukar vara det bästa receptet för att öka prestationen.

----
BMW CS/SC #6212
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Lite OT kanske, men finansieringen är inte helt lätt att lösa. Mailade med banken och de vill inte ta i en helt ny engelskimport med tång ens.
Köper man hos handlare i sverige springer de benen av sig för att låna ut pengar.
Verdi
jhellstrom, Surt. Alltid ska det finnas en massa fördomar. Har du kollat med någon handlare om de vill finansiera? T ex Marin här forumet möjlighet att erbjuda finansiering? Är väl något de tjänar pengar på så helt omöjligt är det väl inte?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Hade samma problem när jag ansökta om billån; det gick bara med "svenska" bilar varpå jag påpekade att det faktiskt stod i deras regler att bilen måste vara ny och såld av en auktoriserad handlare - vilket ju min bil är. Då blev det tyst i luren :)

Valde annan lösning så jag är nöjd ändå, men det känns ibland som att vi verkligen är ute och utmanar gamla nationella strukturer - heja ett integrerat Europa (not!)

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
... och så har man gjort samma sak som Verdi - glömt skicka in den "handskrivna" lappen till Transportstyrelsen. Lyckligtvis var jag tidigt hemma idag och fick läsa domen från Myndigheten, så dokumentet kunde gå med vändande post. Med lite tur blir det bara en dags försinkelse.

Förargligt, men en dag mer eller mindre spelar inte så stor roll. Åsså fick jag en trevlig promenad till Postombudet i det fina septembervädret! Gäller ju att se möjligheterna i livet... :)

----
BMW CS/SC #6212
Verdi
Lätt hänt Lars. :)

Själv lyckades jag gå in på bmw.co.uk och såg i konfiguratorn att F31 335d finns att speca redan nu. Är verkligen jättenöjd med min 330d så jag gissar att jag skulle bli ännu nöjdare i en 335d. Enkel logik. :)

Kommer med största sannolikhet att beställa en dylik vagn någon gång i november så att jag kan åka och hämta den i slutet av mars/början av april. Måste ju ta mig hem till Uppsala med sommarpjuck.

Lite tråkigt att köpa en "likadan" bil som jag har men om jag räknat rätt så blir det perfekt timing att sälja min 330d framåt våren också. Gissar att den gått runt 1500 mil då och borde vara rätt attraktiv då jag kan sätta ett förhållandevis lågt pris på den med tanke på mitt inköpspris.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Hur valutorna står sig är ju den avgörande faktorn för hur fördelaktig ett köp från England blir. Två frågor till er som beställt än så länge;

- Vilken källa för växelkurser använder ni?

- Hur mycket får pundet kosta för att ni fortfarande anser att ett köp är befogat? Var går så att säga brytpunkten för att det inte längre ska löna sig?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
- Bankens avistakurs. Det är den du blir drabbad av vid ev överföring.
- Upp till dig själv! I mitt fall hade jag kunna acceptera 11,00 i kurs och ändå få en trivsam vinst.

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Verdi - tack! Det var ju du som startade denna tråd så jag fortsätter att följa i dina fotspår :)

Jaha, du satsar på klippkort hos Charlie? Häftigt! Själv känns det som om jag kommer att behålla min kärra en väldans lång tid - men det är ju lätt att säga nu när den står oanvänd(bar) på garageuppfarten...

----
BMW CS/SC #6212
Verdi
Narvselius,
Njae, klippkort vet jag inte. :) Tar lite energi också. Men nu vet jag hur det går till och det kommer nog underlätta. Är dock ett par saker som ska stämma innan jag kontaktar Charlie igen så helt säkert är det inte. Blir det ingen 335d så har jag såklart inga problem att behålla min 330d ett bra ta heller. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.