AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
729.000

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 71 av 110
Verdi
Det är väl inte omöjligt? 408hk -> 450hk bland annat... Säkert även snabbare låda.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Grattis Narvselius.
Nu har jag inte provat en F11 550 LCI, men väl en F10 530d LCI. Upplevde en klar skillnad i chassie och styrning jämfört med min F11 535d pre-LCI. LCI-versionen upplevdes som mer tight och kommunikativ.

Återigen grattis till en trevlig bil. Ser fram mot ditt reportage i BB.

/Janne
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Bmwlars: vet inte vilka hemsidor du läser men den svenska PRISLISTAN är uppdaterad och där står det 4,7 SEK för 550i.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, det är 4,7 sek på LCI-550:an. Mycket tack vare effektökningen, naturligtvis.

Jag hade ingen aning om att den var så snabb när jag beställde - den glada nyheten kom först när jag fick den tyska broschyren i slutet av juni. Vad viktigare är känslan; och den känns väldigt snabb.

Janne - ja, just "de små förbättringarnas filosofi" har slagit väl ut på LCI:n. Den har lovprisats av andra på forumet, och jag sällar mig gärna till dessa. Hade bara inte bilen varit så tung hade den varit perfekt - nu blir det väl en massa energiförluster på Knutan nästa år i form av däckskrik. :)

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
WGN - 550i-grillen har "silverlack" på ribbornas sidor i grillen.

----
BMW CS/SC #6212
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Det lite goa aggressiva ljudet du hör under gaspådrag, är det möjligen syntetiskt ? BMW verkar ju ha en förkärlek till att i de nya modellerna strömma ut ett agressivare motorljud via högtalarna......

/Janne
Verdi
Ljud som ljud. Avgassystem är också delvis konstruerade för att åstadkomma ett visst ljud. Det är väl också lite konstgjort på ett sätt. :-)
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Hur bra det än låter så är högtalarljud inte samma som sportigare avgassystem e.d. Eller motorljud med för den delen. Från högtalarsystemet borde endast radio, navi och musikljud spelas. Men så blir det i framtiden ju, det som varit förr med rena och raka sexor, V8:or, V10:or och V12:or ersätts av färre cylindrar, turboteknik, syntestiskt kompensationsljud etc etc.

Samma med M'. Dom går bra, låter bra men ändå tycka det inte vara tillräckligt för somliga, inte ens BMW själva :-)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ljudet från V8:an skall enligt uppgift vara "naturligt"

----
BMW CS/SC #6212
Enligt bmw själva är högtalarljudet "naturligt" och enbart förstärkt. Initialt tyckte jag att ljudet lät väldigt trevligt och bra men sen efter ett tag insåg jag att det trots allt är konstgjort. Och ja, konstgjort är konstgjort och inte lika trevligt som äkta vara. När man nu hör motorljudet, särskilt när det är inspelat på film, känns det uppenbart fejkat.

Hur det är på 550n vet jag inte men det är fejkat på 328, 335, 135, m6, m5.

996turbo
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Narvselius: STORT grattis till bilen. Riktigt monster du köpt.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Tack Hellström! :)

Som jag brukar säga till alla som beundrar bilen; köp gärna en 535d, kanske den bäst lämpade motorn till den bilen. Vill man däremot unna sig det lilla extra, samt uppleva en värdeminskning som får ett meteoritnedslag att likna en västanfläkt - köp en 550i!

Sicken bil, alltså... :D

----
BMW CS/SC #6212
Lars du får nog gå upp på en M550d för att jämföra med din bil. Har haft en 550iT för snart sex år sedan och den var riktigt härlig när den var varm, tyvärr hade den dock den gamla SMG lådan som inte var rolig när den var kall. Väldigt ryckig och oharmonisk. Dagens sportautomat är miljoner gånger bättre.

/Anders
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jo, men nu finns inte M550dx i UK, därav min jämförelse... ;)

----
BMW CS/SC #6212
shoot man, sant...jag tänkte bara i allmänhet :-) Märkligt för övrigt att inte M550dT finns i UK.

/Anders
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Anledningen är att man inte kan konstruera bilarna högerstyrda ihop med X-drive.
Det finns ju ingen M550D utan X-Drive.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Anders, den är fyrhjulsdriven och BMW trodde aldrig att det fanns en marknad för fyrkrafsare i Storbritannien. Nu har man tänkt om och lovat att nästa 5:a kommer som xDrive till UK, inkl ev M Performance-versioner.

Annars är ju M550dx det man kanske mest tänker på som jämförelse som prestandastinn vagn - fyrhjulsdriften och M-anknytningen gör säkert sitt för att hålla den med ett hyfsat andrahandsvärde.

----
BMW CS/SC #6212
Verdi och ni andra som har fått era bilar samt svenska reg nr, vad står det om ni kollar upp ert reg nr hos vägverket, står det att bilen är en Import eller vad?

Passar på att säga grattis Narvselius till bilen oxo. Beställde min excakt en månad senare men har inte hört någo om leverans ännu. I värsta fall blir det Dec, det blir spännande resa hem då.
Verdi
Ja, tyvärr. Men dock inget datum i trafik i utlandet.

Fordonsstatus: I trafik (2013-08-22)
I trafik första gången i Sverige: 2013-08-22
I trafik första gången i utlandet:
Import/införsel: Ja
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Tack "Påven"! Har jag missat din spec? Vad blev det för en...?

----
BMW CS/SC #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.