|
Sida 70 av 110
|
|
|---|---|
Verdi |
Ser bara interiörbilden tyvärr. Men den ser ut som det bör i en dylik kärra. Ser dyrt och sobert ut! :) |
| Grattis till bilen. Om jag förstod det rätt så blev det en svart bil - tur i oturen eftersom stenskott är ganska enkelt att fixa snyggt med lackstift på svarta bilar. Trist med rutan men det går alltid att byta...och det lär bli fler när vi nu snart går mot vintersäsongen... | |
| Trevlig läsning ! Men är de bara ja som inte ja se bilderna? | |
|
Kristoffer - bilen är silvergrå, eller SpaceGrey. Tack och lov är det bara rutan som är drabbad - resten av bilen ser fortfarande ny ut! Verdi - dåliga bilder, som sagt. Skall ta lite bättre när tillfälle ges. Men det ser precis så dyrt ut som det skall :) Exklusivläder är absolut värt pristillägget; mjukt, skönt och väldigt behagligt att sitta på. Visst var de trevliga på "utskänkningsstället"? Imponerade hur mycket som Adrian hade koll på, jag menar jag är en bilnörd och petrolhead och suckar oftast inom mig när jag pratar med svenska säljare över deras bristande kunskaper om vad de säljer, men han var riktigt duktig! Naikon - sorry, tappade bort det i berättelsen. Jepp, det är en V8. Det gäller ju att vara politiskt korrekt i Sverige... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Nu med fungerande länkar: Länk Länk Länk ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Grattis till läcker och härlig bil Lars. Gick den att få med X-drive i England? Spacegrå är en klassisk och väldigt underskattad färg tycker jag, passar perfekt på en F11. Lite fetare fälgar också kanske? :-) Trist det ej går att fabriksbeställa med 20" till en 5-serie när ändå så många byter upp sig. Sen passar ju den svarta performance grillen perfekt till spacegrå om man nu väl göra någon ytterligare förändring. Tråkigt med stenskotten. Blev det "bara" vindrutan eller även på huven? /Anders |
|
|
Grattis! Underbart snygg! Ser fram emot att se den i köerna i Köpenhamn :) Stenskott kan man fixa till snyggt. Bra inget annat hände :) |
|
Verdi |
Narvselius, Kanske hemligheten är att han inte var säljare utan bara en "informatör"? Säljare har jag i regel svårt för. Min personlighet funkar inte med såna där fejk-trevliga typer som säljare ofta är. :) Nu ser jag alla bilderna. Verkligen fin bil! Tycker du ska hålla dig borta från fetare fälgar, och framförallt den svarta grillen som jag tycker är en styggelse. :) |
|
Jag kommer att behålla bilen som den ser ut; vill att den skall smälta in omgivningens 520d-bilar med M-paket. Få kollar efter de dubbla utsläppen där bak och ännu färre förstår vad de betyder... xDrive finns inte i UK till 5-serien. BMW tyckte inte det fanns en marknad för detta... Man har dock lovat att nästa 5:a kommer med xDrive för högerstyrda marknader. Tur i oturen så blev det bara rutan. :) och den går som sagt att byta. Grillen på 550i skiljer sig från de andra dessutom, så en svart Performance blir det inte heller. Kanske på en vit bil, men inte på SpaceGrey, enligt min mening. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Grattis till en dunderbil! Ser väldigt snygg ut och med den exklusiva lädret.Du gör rätt i att inte byta grillen, snyggt med lite krom. Stenskottet i rutan kanske går att reparera? ///bmwlars |
|
| Hur skiljer sig 550i-grillen? Samma som M550d? | |
|
Grattis! Låter som en hyfsat trevlig utflykt. Självklart ska något hända första dagen när man köpt ny bil, tror det i princip varit så de senaste 3 gångerna. På X3:an kom jag 2 minuter innan jag fick ett stenskott i rutan (MITT I SOMMAREN!). Synd att man inte kan få femman med xDrive, det hindrade förmodligen mig från att beställa en BMW den här gången. Lycka till, och fler bilder! :) |
|
|
Grattis Narvselius oerhört fin bil! Lägg gärna upp mer bilder? Hur känns LCI'n? Stor skillnad utseendemässigt? Hur känns ratten? Jag har inte riktigt vant mig vid att 5 serien hädanefter har denna M-sportratt. Den ser väldigt mkt ut som "3 och 6 serien" men det kanske är bättre IRL. Varför inga tonade rutor och ej shadowline takrelingar eller är det bilderna som lurar mig? Du har ju shadowline på fönstrena. Annars oerhört fet (kan tänka mig hur den går..) och väldigt läcker F11 hoppas du blir nöjd och slipper mer skador! Synd att BMW inte gjort M5F11 ännu för den vore helt fantastisk, den bästa kombinationen av bägge världar definitivt. Magkänslan säger att BMW i framtiden kommer ändra sin strategi där, oj vad jag hoppas det, ta tummen ur röven och gör M5F11 och M3F31 bara. Just do it! 550i F11 och M550d F11 är enormt långt på vägen till M5 men M5 är ju just precis en M5. Om man hade velat ha en sån förstås =) |
|
|
Stilren - F11:an är en jäkligt bra produkt. Jag kommer ju egentligen direkt från E61:an och man kan nästan överallt se förbättringar gentemot förra 5:an. Kvalitetskänslan är genomgående oerhört hög och det är en ren njutning att "umgås" med bilen. Det har talas mycket om rattkänslan i LCI:n och även om den nu har lite mindre filter mellan dig och vägen så kan den inte trolla bort det faktum att bilen är väldigt tung. I mitt fall 2000 kg. Så även om det blivit lite bättre är det inte riktigt E61-klass på rattkänslan och det är milsvid ifrån exempelvis E46:an! Ratten var jag tveksam till när jag först såg den - på bild. Den ser bättre ut i verkligheten, men saknar lite av den elegans man förväntar sig i en sådan bil. Funkar fint i 3:an, men...mja. Kvalitetskänslan är ok; fint läder, skön och distinkt känsla i knapparna, men också irriterande hårdplast i nedersta ekern. Det som förvånar mig lite är hur aggressivt motorn låter på gaspådrag. Missförstå mig rätt; det har jag absolut inget emot! Men, när F10:an kom som 550i var en del av kommentarerna att den lät alltför "snällt". Eftersom motorn är grundligt genomgången i samband med LCI:n kanske man även fick detta som en bonus? Ljudet skapar dock ett rejält välbefinnande. Och eftersom den bara gått 140 mil gasar jag fortfarande försiktigt. Och med 650 Nm från högt tomgångsvarv skall det inte mycket till för att den förvandlas till en ilsken tiger och tar ett språng fram... :) Hade den inne på FB för ny olja och nytt filter idag; just in case. Här tas inga risker! Denna motor skall få ett långt och lyckligt liv. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Lite OT : men vad gör en 550i f11 0-100? Har letat fast hittar ej svaret. | |
|
Tyska Wikipedia har massor när det gäller BMW. 5,1s för touring, 5,0 för Limo. /n |
|
|
550i 4,7 samma för M135i x-d Länk ///bmwlars |
|
| Tid 0-100 finns ju även i den svenska prislistan på BMW:s hemsida. | |
|
BMW:s hemsida är ej för 2014års modell.Där 5,1...! ///bmwlars |
|
| Oj, så de har kapat 0,4s på LCI:n? Låter väldigt mycket .. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.