|
Sida 67 av 110
|
|
|---|---|
Verdi |
ps. Falun hade också rätt snabba tider, men dit är det ju en bit till att åka. Dock ingen kö-risk. :) |
|
Lagen stoppar körsel efter 7 dagar, importförsäkringen håller dig flytande tills bilen är inreggad. Har alltså inget med TH att göra. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
jo Falun får man kanske sikta på, tar nog inte längre tid totalt iom inga köer. /Anders |
|
|
Sådär, i eftermiddags kom vi hem efter att ha hämtat bilen i onsdags förmiddags. Bilen är grymt sjysst och allt har gått väldigt smidigt. Den känns verkligen som optimal för mina behov :-). Skriver en liten reseberättelse när jag får lite tid över...:-). |
|
|
..och gärna ett omdöme om din färgkombination, speciellt för lädret! Niklas |
|
|
Det var en jätte fin färgkombination Arvid ;) /Anders |
|
|
Tänkte på en annan sak och det är hur gör man för att undvika moms smitta på dessa bilar? Tendensen är nämligen att den dag man vill sälja så vill ofta även denna ägare leasa bilen. Det är väldigt få privatpersoner som köper bilar 5-600 tkr + idag. Eller är den redan momssmittad? Har ännu ej reg min bil. /Anders |
|
|
Anders, enda sättet är väl om ett företag köper den och att du själv leasar bilen..... |
|
| Anders -> Du har väl redan köpt bilen i egenskap av privatperson? Då har du nog ingen möjlighet att slippa momsa den. | |
|
Det enda sättet att slippa momssmittan är att ett företag som bedriver bilhandel och som har 'importbehörighet' köper och tar in bilen till Sverige. /Janne |
|
|
Jag vet att det är en gammal fråga, men att läsa hela tråden blir övermäktigt. Men jag vill minnas att någon kollat upp Porsche spåret. Hur var det i sådana fall? Gick det inte att få med rättstyrning eller finns det någon annan hake? Sugen på en Porsche, men kanske får nöja mig med en 1-serie till frun. För 550xd går väl fortfarande inte att beställa från England ? |
|
Verdi |
ryk 330xi, Tror det var lite knepigt med Porsche. Däremot finns det ju möjlighet att köpa Audi S6/RS6 till väldigt förmånliga priser från England. Gissar att du vill ha en stor, stark och fyrhjulsdriven bil? |
| Porsche har väl samma upplägg som BMW och Audi etc men det var väl så att nån här hade svårt att få besked eller svar från säljavdelningen per mail? Kanske bör man ringa och stressa fram en ordermottagare :-) | |
|
Verdi Ett alternativ är att byta ut 535xd mot en liknande, helst 550xd. Dock finns ju inte någon av dessa rån England. Audi lockar inte mig även om det är riktigt fina bilar. Men kravet är som du säger stor fyrhjulsdriven bil och absolut inte suv. Andra funderingen är att byta ut damens 120d mot en nyare etta, det "vettigaste" alternativet. Dock har jag fått riktigt Porsche sug och funderar på om inte en 911 hade fungerat bra som andrabil och varit mycket roligare en 1-serie. Stilren Då kanske jag får ta ansvaret att undersöka vidare i Porschespåret och hitta en säljare ;) Ska fundera genom lite hur jag ställer mig till mina egna alternativ innan jag jagar igång någon engelsman |
|
| Vad jag kunde få fram så ska det gå att beställa en LHD Porsche i UK-spec, och det skulle tydligen i princip gå att få från vilket Porschecenter som helst. Det finns några trådar om det där på Pistonheads. | |
| Med känsla: tack, det är en liten stad vi bor i...;-) | |
|
Nogren: är mycket nöjd med färgkombinationen Alpinvit exteriör och Korallrött skinn. Skinnet ser lite mer diskret ut i verkligheten än på bild och det är inte helt klarrött utan har en lite matt yta... Återkommer som sagt vid senare tillfälle med en liten berättelse om resan men närmaste tiden så har jag dessvärre fullt upp här hemma... |
|
|
ryk, jag kollade lite Porsche UK i februari/mars och fick följande svar, så här har du en direktlinje in för beställning: Hello, Thank you for your enquiry, yes we could order a LHD car for Sweden. The only real downside is that I need a 50% deposit to order the car as a LHD rather than the UK standard. Please do let me know if I can be of further assistance. Thanks and Best Regards, Arran Arran Simpson Sales Executive Porsche Centre East London Tel: 0208 519 9999 EFax: 0845 280 3006 www.porsche.co.uk/eastlondon /Anders |
|
|
ryk 330xi, Att en 911 är roligare än ettan är nog ingen större funderare men frågan är ju om den klarar just ert användande i egenskap som andrabil =) 996, 997 eller 991? Cayman S/Boxster S är inte helt fyskam heller och båda får du för långt under miljonen. Dock ej som 4WD där 911 stoltserar med 4S och Turbon. |
|
|
Med känsla Tack för kontaktinfon. Stilren Jo att Porschen är roligare än ettan är vi nog väldigt överens om ;) Sedan måste jag såklart väga in den tråkiga saken ekonomi. 996 känns alldeles för gammalt, det jag kollat på är 997 från 09 med pdk. Men englandsspåret gör mig sugen på 991. Dock så får jag svårt att motivera dom pengarna för en bil som kommer gå såpass lite. Våran 120 d har bara gått drygt 3 tusen mil sedan 07. En 997 vore nog bättre val, eller en ny ettserie. Men nybil är nybil och en 991 vore ju som klippt och skuren för mig :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.