|
Sida 63 av 110
|
|
|---|---|
|
Verdi: Reg plåtar kommer på posten ca 2 dagar efter reg. besiktning. Du skall skaffa en regplåtshållare bak, jag brukar fråga min lokala BMW handlare om de vill ge lite reklam, då kan man få en :) Fram sätter man fast med 4 st plåtskruvar i hörnen, de kan täckas med små plasthattar i vitt eller blått. Har du fått tid för reg besiktning? |
|
Verdi |
_pancho_, Nej. Har inte fått svar på ursprungskontrollen än. Skickade in kompletteringen i lördags men har inte fått tillbaka något än. Hoppas det kommer idag. Börjar bli duktigt trött på det här. Verkar inte vara så lätt att bli av med gamla bilen heller. Än så länge åker vi runt i den, vilket känns skevt när man har en ny bil i garaget. Skulle sänka priset lite på blocket och ta bort lite onödig text igår kväll, skrev INGET nytt. Då blir min ändring underkänd, förmodligen pga min jämförelse med A4 3.0 TDI och MB C350 CDI. Men det stod även i originalannonsen, vilket medförde att de raderade den helt. Så nu har jag betalat 160:- + 10:- i ändringsavgift för en annons som inte finns. Skoj Blocket! Är tyvärr mest less just nu. Känns bara rörigt alltihop. Har bara en parkeringsplats också så att hitta parkering för den andra bilen är också rätt drygt. |
|
Om man ska ta färjan från England måste denna bokas innan då och kan man göra det på nätet? Länk? Tack! |
|
|
Verdi: Pengarna har du tillgodo på din epostadress. Nästa gång du lägger in en annons används de pengarna. Inga pengar försvinner. ------- //Lövet |
|
| Verdi, ring bilprovningen och testa boka!! pm'ar dig ett bra nr :) | |
| Stilren, vi körde Länk | |
Verdi |
Lövet, Du hade rätt. La in en ny annons för ett par timmar sen och hade 170:- tillgodo. Bättre fart på intresset också. Fått bytesförslag iaf. En Citroen C4 -08 och en Porsche Cayman -06. Skulle gärna ha Porschen som andrabil men blir för dyrt. Cittran skulle kunna ha funkat för min fru att ha men den har den där robot-lådan (EGS?) och känner mig tveksam till den. _pancho_, Tackar för tipset här också! :) |
|
Tack Pancho, antar att du körde en flexi plus? Det är väl smartast att boka en sådan plats på t.ex. kl 12 färjan och hinner vi dit till kl 11 så får vi eventuellt, kostnadsfritt i mån av lediga platser, åka med 11.10? Borde vara värt 30 pund jag vet ej hur lång tid Charlie brukar ta på sig för att leverera bilen. 30 min? 60 min? |
|
|
Tar även Club lounge priority paketet, verkar smart. Men vad skriver man i bokningen för reg nr eller "vehicle registration"? |
|
| Hittade bland FAQ att man anger "TBA" och ger rätt reg nr på plats vid färjan. Några tips efter färjan eller är det bara att låta navigationen stå på Stockholm från Calais? =) | |
Verdi |
Stilren, Charlie sitter inne i London så han får du inte träffa. ;) Har du inte fått reda på regnumret till dina engelska skyltar? |
Verdi |
Har annars haft en rätt bra dag. :) Satte ut en ny annons på bilen och satte ett lite lägre pris. Länk Har ringt 3 st seriösa och fått en del andra förslag av varierande kvalitet. :) Får bilen såld för utsatt pris (159'). Hämtas imorgon kl 11.00. Känns nästan som att jag borde försökt igen på 169' fast utelämnat det där om att det är en import. Fick noll respons på den annonsen och 10 tkr kan väl inte göra så stor skillnad på intresset? Fick dessutom papperen från transportstyrelsen på att ursprungskontrollen är godkänd. Hann dock inte få tag på en tid hos bilprovningen idag. |
Verdi |
Btw, köpte bilen 14 augusti 2011 och säljer den 16 augusti 2013. Kört 4300 mil. Har tappat från 219 tkr till 159 tkr. 15% värdeminskning per år. 219 * 0.85 * 0.85 = 158 228:- Ingen superdeal men heller ingen katastrof således. :) |
|
Stilren, jag köpte billigaste (som ej skulle vara ändringsbar utan en större merkosnad) och bokade typ 17:40 för att ha marginal. Vi kom dit vid strax innan 16 och fick plats på en båt 16:45 eller liknande utan knot eller tjat :) Jag tror det tog dryga timmen hos BMW/Ashford, man bokar en tid för avhämtning genom Charlie, men honom träffar man inte. Vad har du köpt för kärra? Verdi: härligt att du har flyt nu, hoppas det går bra imorrn! |
|
|
OK det låter bra! Hur körde ni sen, mot Hamburg? Nåt man ska undvika? Åker till England i eftermiddag och hjälper min far att hämta sin bil i Ashford. |
|
|
Cool! Mot Hamburg japp, sedan tog vi Puttgarden färjan. Det var 1 mil stillastående köer öst om Hamburg, så där ledsagade Navin (med google integration) oss strax väster och sedan igenom Hamburg, det sparade nog en timme iaf. |
|
Verdi |
Stilren, Har ni navi så använd den. Den är bra på att undvika köer. (Stau på tyska) Är också nyfiken på vad det är för bil ni ska hämta? :) ps. Hittills verkar jag vara den ende sonen av alla far + son som åkt som ska ha bilen. |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Grattis Verdi, såg du levererade bilen nu. Var hem en sväng och mötte dig på dragabrunnsgatan :) |
|
OT, körde själv på hemvägen genom Hamburg. Vi va borta 4 veckor bla i Italien och Kroatien. Använde min Garmin 3790LMT som drog av mig från motorvägen vid kl 17-18 in i stan för att sedan haka på Autobahn mot Lübeck. Mindre klokt och så sur jag blev på mig själv då jag tappade minst 1 timme i redan långsamgående trafik genom i stort sett hela Tyskland. Startade kl 11 i München och nådde Malmö kl 23 tack vare alla husvagnar, lastbilar och hundratals vägarbeten. Nu vet jag dock att man ej ska lyssna på gpsen vid Hamburg om den vill att man ska åka igenom stan. Väster om eller öster om är nog bäst :) ... Och en stor svart BMW ska jag hämta... Blir nog skönt med närmare 400 hk än 116 hk jag kör annars till vardagen ;) |
|
|
Edit, skulle vara ca kl 10 från Augsburg nära München och sen minns jag nog fel för vi kom fasiken sent till Malmö så det kanske va elva från början på gpsen men i verkligheten runt 01.00.. Hoppas iaf BMW navin funkar bättre och att den samlar mkt TMC meddelande eller dylikt aktivt under vägen :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.