AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
728.979

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 58 av 110
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Snyggt!.. Den verkade stå parkad på samma plats som farsans :)
Borde vara klar ursprungskontroll snart va?
Snyggt - får man riktiga GB-skyltar eller är det exportskyltar som hanteras p.s.s som röda skyltar?
no
217
nogren
X3 30d -19
Gött!
Jag har nog övertygat en kollega att beställa tack vare den här tråden, så jag kanske får göra den här resan ändå, typ. :)

/n - som kört ~100 mil nu på en vecka .. nöjd förstås!
Verdi
_pancho_,
Imorgon eller på torsdag borde de hantera mitt ärende. Fick in papperen först på tisdagen. Sen vet jag inte exakt hur det fungerar. Måste moms-pengarna ha betalats in också innan man får reg-numret? Vad händer efter regbesiktningen?
Verdi
Kristoffer_L,
Det är särskilda exportskyltar. Vet ej hur röda skyltar fungerar (Tyskland?) men de här var det fritt fram att köra ända hem med.

nogren,
Men du fick en -14 iaf... ;-) Är lite missnöjd med det men Charlie sa att jag var tvungen att vänta till juli med att beställa en sån. I mars lät det som väldigt långt borta. Men men... Sätter nog ut min 330 på blocket till vintern. Får jag den såld till bra pris köper jag nåt bättre begagnat och beställer en 335d. :)
no
217
nogren
X3 30d -19
Verdi,

Ah, okay. Låter ju som en bra väg framåt, om den kommer i Touring-utförnade ..
Men jag är rätt nöjd med pulvret i 330d .. än så längre. :-)

/n
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Jodå 335d kommer i F31-utförande, förmodligen nästa år. F30-versionen är ju nyss lanserad. Kommer även för F34-GT under nästa år.

/Janne
Verdi
nogren & qdtjant,
F31 335d kommer i november tror jag. Får se hur det känns. Antingen försöker jag rida lite på "rabatten" man får när man handlar från England och byta relativt ofta (så länge som det är lönsamt) eller så behåller jag bilen längre.
no
217
nogren
X3 30d -19
Alright!
Får fundera på att byta upp mig till nästa år då... Från England såklart.
Men man kan ju undra varför den kallad 335d och inte 340d.. När de kallas 40d på X5:an ...

/n
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Kristoffer, Verdi: Reg plåtarna ser identiska ut med deras vanliga plåtar, och vi fick ett plakat som sade att bilen är skattad i ett år i England :)

För farsans del behövde inte momsen vara registrerad hos skatteverket innan ursprungskontroll / reg besiktning. Tog ngn vecka från att han skickade ansökan till skatteverket tills att det kom ett inbetalningskort från skatteverket.

/T
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Fin idolbild Verdi! :)

Jag trodde att man fick speciella exportskyltar men de du har/hade på din bil ser ju ut som vilken brittisk skylt som helst (för en lekman som jag). Det skulle vara skönt att ha en mer "vanlig" skylt för att inte vara lika iögonfallande när man kör hem, liksom.

Sitter nu också och funderar att ta färjan ut från Dover, kan vara bra med en tidig lunch innan man käkar asfalt resten av dagen (och natten...)

----
BMW CS #6212
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Tyskarna var griniga när man låg i vänsterfilen på Autobahn med sin 'högerstyrda' bil ;)
Verdi
_pancho_,
Ok, vad bra. Börjar bli sugen på att få nya bilen i trafik så att jag kan sälja den gamla. Är lite krångligt med parkering nu. Men bra att jag inte fick den förrän efter semestern. Tror jag har kört 800 mil sen i maj med den gamla. :)

Narvselius,
Ja, de verkar se ut som en vanlig brittisk skylt. Det enda som är lite märkligt är att det är en brittiskskyltad bil med ratten till vänster. :)
Verdi
Narvselius,
Kan ju inte gärna rekommendera tunneln efter min parkeringsskada där men jag tror det är mycket lugnare där när du ska åka. Vi var där mitt i semesterrushen. Tunneln tar bara 35 minuter och på hösten kan det nog gunga lite med risk för både sjösjuka och skador på bilen om man tar färjan.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jupp, tänkte så själv - men så slog det mig att det kanske är lunchdags ändå när jag närmar mig slutet på England så kanske det blir båt likväl. Taxfree-shopping till ungarna får ju också tas med i ekvationen. Man kommer inte hem tomhänt utan att bli bestraffad ;)

Det blir helt klart en fördel att hämta bilen sent i oktober, eller när det nu blir, med tanke på det kaos som det verkade vara när du hämtade din. Säkert fint engelskt hällregn den dagen, vilket ytterligare gör köerna glesare...

Förresten, fick någon bensin att räkna med i tanken vid leverans, eller var det att hitta mack omedelbart efter BMW-handlaren?

----
BMW CS #6212
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Fanns en beställnings kod exporttankning full tank :)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jag har FUELN för 85 GBP, mtp på det saftiga priset så får jag hoppas att det betyder full tank...

----
BMW CS #6212
Verdi
Japp, full tank fick jag. Och hade jag inte fått det så hade jag blivit arg för det står i kontraktet och jag har betalat för det. :)
Verdi
ps. Finns taxfree butik och mat vid tunneln också för den delen. Beror på hur snabb du är såklart men du hinner nog korsa kanalen, äta och shoppa på ungefär samma tid oavsett tunnel eller båt.
no
217
nogren
X3 30d -19
Pancho,
Vilken kod? Jag fick bilen här i Sverige med 15l diesel, trots kod S850A "Additional export tank filling"... Men åf kanske tömmer tanke till sina demobilar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.