AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
729.002

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 54 av 110
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Verdi, spännande - lycka till. Hör av dig om det är några frågor, 070-1871012

Mvh Tobias
Verdi
Tack Tobias, än så länge tror jag att jag har situationen under kontroll. Precis bokat taxi från Gatwick till BMW-handlaren. Flyg och tunnel är också bokade.

Har även fått chassinumret från Charlie. Behövde bara fråga 3 ggr. Han läser inte alltid mina mail så noga. :) Så imorgon ska jag fixa importförsäkring. Kör nog på BMW Originalförsäkringars för 3000:- om inte någon har tips på bättre/billigare?

Charlie höll även på att skrämma skiten ur mig för han frågade om jag hade betalat slutlikviden än. Va? Jag som betalade redan i mars... :) Men sen kollade han en extra gång och såg att han hade fel.

Tycker faktiskt Charlie är både slarvig och lat. Tyvärr. Man vill ju att allt ska kännas perfekt.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Verdi - Trygg-Hansa tar samma pris - osäker om omfattningen är annorlunda, dock.

Jag uppfattar Charlie som ganska typisk engelsk försäljare, så jag behandlar honom därefter och trivs med relationen... :)

Funderar på om man måste förboka plats på Eurotunnel? Kan man inte bara dyka upp och få hoppa ombord på nästa avgång? Ingen aning hur pass hårt tryck det är. Just nu kanske det är lite högre mtp sommartrafiken,men jag skall ju inte dit förrän i oktober.

----
BMW CS #6212
Verdi
Narvselius, Jo det kanske han är. Har inte haft någon erfarenhet av sådana tidigare bara. :)

Just det, en fråga. Kan man boka tid för registreringsbesiktning redan nu, typ nästa fredag? Kommer ju hem på söndag och har då nästa vecka på mig att få bilen svensk innan importförsäkringen slutar gälla. Eller hur bör man lägga upp det på bästa sätt?
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Verdi, dessvärre måste ursprungskontrollen vara godkänd innan du kan boka besiktningstid. Och till ursprungskontrollen måste du skicka regbevis etc i original så det går först att få iväg när du kommit hem...:-(.

/Arvid
ar
218
arvidw
Såg också tidigare att ni diskuterade importförsäkring och premier tidigare. För mig blir det Länsförsäkringar som tar 3 000 kr för helförsäkring i 30 dagar men det fina i kråksången är att de drar av 2 000 kr av premien för den vanliga försäkringen när/om du fortsätter försäkra den där sedan. Detta skulle jag ändå ha gjort så totalkostnaden för importförsäkringen blir då bara 1 000 kr och det är ju grymt prisvärt :-).

Observera dock att LF består av många olika regionsbolag och villkoren/priser dem emellan varierar så det finns inget som säger att dessa villkor gäller nån annanstans än i Uppsala-bolaget, vilket jag lyckligtvis hör till...:-).

/Arvid
ar
218
arvidw
Glömde också nämna att villkoret för att teckna importförsäkringen hos LF är att du har, eller skaffar, boendeförsäkring hos dem...

/Arvid
LF har tidigare haft ett rätt så lågt tak på försäkringsbeloppet, som ej räckt till när jag importerat tidigare, så jag kör TH som dessutom avräknar hela förs premien om man tecknar försäkringen hos dem efter registreringen. Det har varit bäst för mig hittills.

/Anders
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Jag tror folksam tog runt 1500 kr för farsans import försäkring.

Angående tunnel har jag inget att komma med då vi åkte Dover färjan, kändes trevligare :) och halva priset typ
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
För er som redan fått hem bilen... hur har försäkringsbolagen behandlat era bilar? Har det blivit dyrare premie alt andra specialvillkor eftersom bilen är direktimporterad?

----
BMW CS #6212
Verdi
Då har jag hämtat bilen och väntar på tunneln. 90 min försenad pga tågfel tidigare idag. Allt innan gick dock väldigt smidigt. Trevlig kille som lämnade ut bilen. :-)
jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Verdi: trevligt borde va en underbar känsla :) släng gärna in lite bilder sen när du har tid.

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!
no
217
nogren
X3 30d -19
Supernajs! Hämtar min 330xd på Måndag. Tyvärr i Stockholm ... Lär vara en av de sista MY2013 .. vi får se.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Grattis Verdi! :)

----
BMW CS #6212
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Härligt :) kör hårt på Autobahn :)
/T
Grattis Verdi, spännande nu att höra mera om din resa.

/Anders
Verdi
Tyvärr rätt knäckt. Fick mitt livs värsta dörruppslag på parkeringen vid tunneln. Vimlade av barn där så är förhoppningsvis ett sådant som ligger bakom. Ordentlig bula och hål på klarlacken. Så jävla typiskt.
no
217
nogren
X3 30d -19
Aj!
Vad surt!
Varför har inte moderna bilar lister mitt på dörrarna, som man hade förr, just för att förhindra sådant här?

Niklas
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag lider med dig Verdi, så otroligt tråkigt. Förhoppninsvis något som man kan knacka ut och spotlaga på ett bra sätt. Men det är ju en klen tröst just nu.
Oj men vad tråkigt! Sånt man alltid försöker skydda sig emot genom att parkera längst bort på köpcentrum mm. Det var skönt när man förr hade X5 med sidesteps som skyddade.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.