|
Sida 53 av 110
|
|
|---|---|
| Pope -> Vad blev prisskillnaden mot att köpa i Sverige? | |
|
Kul att vi håller Charlie i arbete! ---- BMW CS #6212 |
|
|
Konfiguratorn är i gång på UK-sidan, för övrigt. ---- BMW CS #6212 |
|
|
För 5-serie LCI, vill säga - ber om ursäkt för att snöat in mig helt på femman. Jag är medveten att BMW tillverkar fler modeller... ---- BMW CS #6212 |
|
| Med känsla -> Din bil blir väl en av de absolut sista att rulla av bandet? Är det inte nu i dagarna de stänger ner fabriken för att ställa om till produktion av F15? | |
|
Tillv dag var 28/5 vill jag minnas men tror det var produktion hela juni också. /Anders |
|
| Ja, den kan du ha länge anders, host host, man brukar ju säga att modellen är som bäst när den läggs ner. | |
|
Ja, och det är dessutom en väldigt snygg bil. Hoppas du blir nöjd! ---- BMW CS #6212 |
|
|
petran -> Beror ju på när jag låser pundet men ca 120-130' billigare blir det om man räknar med 10% rabatt i sverige. Det man sparar mest på är 730d (minst 200') men jag har inte uppnått den åldern att jag vill glida runt i en sådann. Även M5 ligger i samma liga men passar illa med min pendling varje dag. |
|
Verdi |
The Pope, Men å andra sidan sjunker en ny 7:a som en gråsten i värde så de där 200 tkr är väldigt snart uppätna. Så du valde nog rätt. :) |
|
Ja det får vi hoppas Verdi. Funderar på att ta färjan från Tilbury (ca 9 mil) från hämtplats direkt till Göteborg. Var rätt billigt och så kan man slappa lite. |
|
|
Så, besiiktat och klart i Södertälje - snabbt och få tid och mkt hjälpsamma. Reg nr får vi inom kort då det var nått kommunikationsproblem mot transportstyrelsen . Mvh Tobias |
|
Verdi |
The Pope, Vad kostar den färjan och hur lång tid tar den? Och vad är det för typ av båt? |
| Men Autobahn är ju grymt , den bilen mådde så gott där Verdi :) | |
| Verdi: Det är ThorLine (dfds) som kör RoRo den sträckan men man kan få åka med i riktiga hytter. Tror det kostar ca 4000 eller så (det e inkl mat) men kommer inte ihåg säkert. Tror den tar 35 Tim eller så. Har för mig den går två ggr i veckan. Fre kl 22 o framme söndag morgon samt tisdagar någon gång. | |
Verdi |
The Pope, Oj, nej det är nog inget för mig. Blir så lätt sjösjuk också. Hatar båtar. :) Föredrar att blåsa fram på Autobahn. |
Verdi |
Har bokat flyg den 26 juli nu. Pappa följer med. Blir trevligt med lite far och son tid. Är i Tyskland nu faktiskt. Apropå autobahn. Vi har hyrt ett hus längs nordsjökusten nordväst om Hamburg. Måste ju ta farväl av gamla bilen med stil. :-) |
|
Har en dialog med Charlie och har fått en offert som ser bra ut. Har dock en fråga och det är om det är lönt att betala för servicepaketet ? Antar jag att det ska vara ett komplement till den tre års fria servicen vi har här i Sverige. Godtar BMW's återförsäljare detta och ger mig 'fri' service ? /Janne |
|
|
Jag gjorde en snabbkalkyl och kom fram till att det nog är värt det - tidsperioden är ju dessutom mer omfattande än den motsvarande svenska. Naturligtvis kommer en svensk ÅF att godkänna det; annars begår de ett regelbrott. Innan du godkänt offerten så kolla att han strukit "SEALP"; en polering för 599 GBP är lite väl att ta i... ---- BMW CS #6212 |
|
|
Jo jag noterade den och bad honom förklara vad den innebar, kom lite svammel till svar och han tyckte själv att den var lite omotiverat dyr. Så den åkte bort. Bra då vet jag, då ska jag bara bestämma mig och även hur jag ska få hem den. Beställer jag nu så blir det leverans i januari, ingen hit. Så det blir nog att försöka få till en leverans i april, så kan jag hämta själv. Får se om det går att lösa på något sätt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.