AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
729.035

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 51 av 110
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Bunf: Leveranstiden för oss var 4 månader (kolla ett var inlägg längre upp), jag vet inte om denna leveranstid är förändrad nu dock.
Verdi
Beställde min i mars tror jag. Får den i juli. Ska vara 4 månader som gäller vid Englandsimport. Fick reda på att min är en vecka försenad pga översvämningarna nere i Tyskland. Så nu har jag leverans andra veckan i juli ist för första. Kommer hämta den i augusti för det krockar med mina semesterplaner...
Pancho, hur många mil blev det att hämta bilen? Funderar även jag på att hämta själv. Hur långt var det att köra med vänstertrafik?

/Anders
Verdi
Google maps Anders.. :-)
pe
250
pettran
Tesla Model 3 AWD Long Range -20
Verdi -> Du har ju noga räknat igenom din affär. :-) Vad räknar du med för värde på din bil efter 1 år och 2000 mil respektive efter 2 år och 4000 mil?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Anders, för mig blir det en nätt resa på nästan exakt 120 mil, så jag antar att du behöver lägga till ytterligare 70.

Tack vare Google Maps Street View så har jag kunnat förbereda resan med vänstertrafik. Verkar vara ganska så enkel - och kort!

Startadressen är "BMW Broadoak Ashford, Kent" - Google fixar resten.

----
BMW CS #6212
Verdi
Pettran, har ingen aning faktiskt. Har grovt räknat med en halvering av svenska nettopriset på 3 år/6 tusen mil. Dvs runt 300 tkr. Men har lite planer på en 335d till våren och hoppas få mer än 450 tkr efter 9 mån/1200 mil för 330:n. Men det hänger på lite annat. Jobbet, pundet och en del privata saker.
pe
250
pettran
Verdi -> Är 450 tkr realistiskt tror du? Blir det svårsålt?

Hur är bilen förresten med bilbarnstol? Funkar det?

Jag kanske bara ska sluta och vela och beställa en jag också... :-)
Verdi
Pettran, det vet jag inte riktigt. Men helt omöjligt borde det inte vara tycker jag, även om bilar i den prisklassen inte direkt springer iväg när de är momssmittade och säljs privat.
Verdi
Barnstol blir nog inga problem. För oss funkar e91 bra och f31 är ju större så...
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Pettran - var nu smart och köp Verdis bil om ett halvår! Han kollar ju redan på en 335:a... :)

----
BMW CS #6212
pe
250
pettran
Narv -> Nja, jag kan ju speca en egen bil för samma kostnad och få den om redan fyra månader... :-)
jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Verdi: varför inte köpa BMW's power kit dom finns för 330d&530d ?:)

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!
Jo jag vet Verdi. Jag har kollat Google Map som säger det är endast 116 mil Ashford-Uppsala och jag tycker det låter lite, men det kanske stämmer. Funderar på att plocka upp bilen på väg hem från semestern i mitten på augusti och sen bila hem. Men får nog räkna med två övernattningar isåfall när man har en halvårs tjej med sig i bilen som inte orkar så långa etapper. Är nog smart att försöka sova på dagen och köra på natten vilket kan passa oss bra då vi återkommer från Sydamerika med jetlag och tidskillnaden. Kollade nämligen igår igen med Eurotransport och nu skulle de ha nästan 19 tkr plus moms och det börjar kännas väldigt dyrt.

Är det någon som vet om importförsäkring är heltäckande på alla vis? Stöld, olycka, brand osv osv. Transport känns ju på det viset mkt säkrare. Men samtidigt får man då vänta cirka 10 dagar från avhämtning till leverans hemma av bilen. och då är vi snart inne i september minst innan den blir körklar efter ursprungskontroll och väntan på tid för reg besiktning.

Pancho du kanske vet nu hur lång väntan är på att få en reg besiktningstid? Beror förstås på vilket område man bor. Jag brukar kika på cirka 10-15 mils radie när jag tidigare har importerat. Senast blev det Högdalen men har även varit i Sollentuna och Västerås.

/Anders
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Anders, enligt uppgifter så skall Stena line köra billigt till Göteborg, kanske smal sak att ta sig hit?

Tack Henke, skall kolla det. Det fungerade inte så bra med min senaste idé att hämta upp på hemväg från sem för jag glömde ju att tre pers med barnvagn tre stora resväskor o handbagage inte funkar så bra i en X5.

/Anders
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Vi kom hem på 1,5 dygn i rätt lugnt tempo, och en hotellnatt... till Sthlm då iofs.

Anders, jag tror det blev ca 185 mil. 3 mil vänstertrafik i England, det var inga problem, man vande sig väldigt fort :)

Tipset är att vara två när man åker och hämtar bilen iaf.

Jag vet inte väntetider ännu, men får reda på måndag e.m när jag ska ringa och boka.
Verdi
Anders,
Jag får 1870 km när jag anger Ashford-Uppsala. 2005 km om man tar broarna ist för färjorna i Danmark. Du måste gjort nåt fel... :)

Jag kommer åka själv för att hålla nere kostnaderna och för att helt enkelt få lite kvalitetstid med min nya bil. :)
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Verdi, men det är grymt mkt roligare att göra resan tillsammans med ngn, och de tillkommande kostnaderna är en extra flygbiljett och sedan om personen i fråga arbetar; en semesterdag eller liknande.

Om man tar hyrbil från flyget så förenklar det (eller är nödvändigt) att vara två för att kunna lämna hyrbilen
no
217
nogren
X3 30d -19
Tryckte hela den här tråden nu i helgen, och är mäkta imponerad av engagemanget! Synd att jag inte såg den här tråden före 6/5, då jag la min beställning här i Stockholm.. :-( Hade ju passat bra när man skall dega upp till ny bil, utan inbyte, privat .. Är ju till och med van att köra på fel sida, efter ett par år down under.
Kommer nog sakna en hel del utrustning, ingenjör som man är .. Kryssade nog bara i en tredjedel, typ..

Men, det är många forum att läsa ikapp på, som nyfrälst BMW-älskare :-)
Tar med mig kunskapen från den här tråden, och väntar på bättre tider (när det blir dags att köpa nytt. :) )

Niklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.