|
Sida 50 av 110
|
|
|---|---|
Verdi |
pettran, Angående modeller och pris så måste man visserligen upp på de största motorerna för att det ska kännas värt det. 320d SE Touring: £31,480. (inkl sportautomat som ingår på 330d) 330d SE Touring: £35,030. Räknar man med en pundkurs på 10 spänn så skiljer det bara 35 500:- mellan 320d och 330d. I Sverige kostar 320d Touring 324 400:- + 21 000:- för automaten och 330d Touring 436 900:-, en skillnad på 91 500:- Den relativa vinsten på beställa från England för en 330d är alltså 56 000:- jämfört med en 320d. Så här ser det ut över hela linjen. Prispåslaget för de större motorerna är mycket mindre än i Sverige. Likaså är extrautrustning bra mycket billigare. Iaf till dagens låga pundkurs. |
|
En liten lustig detalj i Dover; Först kör vi och visar pass för en fransktalande tullgubbe, sedan kör vi 50 m och så får vi visa pass igen för en engelsman, "men vi visade ju just pass?", "han är från Frankrike" .... ok :) Sedan kör vi 50 m till och blir invinkad i ngt som liknar en tvätthall, där får vi kliva ut och öppna bagageluckan.. sedan får jag som körde lägga av migplånbok, tfn, klocka m.m och gå igenom en sån där metalldetektor som finns i säkerhetskontrollen på flygplatsen, farsan slapp :) Inga problem, sen kunde vi köra vidare och in på båten :) |
|
|
säkert en form av attentatskydd de gör säkerhetskontroll innan båten. Du glömde en viktig sak i din att-göra-lista Pancho: betala in momsen till Moder Svea :-) /Anders |
|
|
Med tanke på vad som är på gång i Sverige Länk så är det skönt att alla bilar från UK har DAB+ som standard. Visst, det släcks inte ned förrän om nio år, men så fort digitalradio börjar bli populärt kommer bilar med endast analog mottagning att bli ganska så kalla, med följden att de skall uppgraderar för en del pengar. Skönt att redan nu ha "framtidssäkrat" så att säga. ---- BMW CS #6212 |
|
| Tack Narvselius - skönt att vår nästa bil också har det tillvalet ;) | |
|
Angående DAB, så funkade det bra i alla länder vi passerade (inga avbrott och gott om kanaler), dock i Sverige så fanns förvissa en och annan kanal, men täckningen var inget vidare efter e4'an, kanske 70-80% av sträckan kunde vi lyssna... Men det kommer väl |
|
| Pancho: lite nyfiken på hur lång tid innan bilen byggdes som ni fick reda på att den skulle byggas då? | |
|
Arvidw: - 15 feb, beställning , leverans 20 juli - 14 maj, prel besked leverans sista veckan juni - 31 maj, besked leverans 12/6 och framåt /T |
|
| Stort tack Tomas :-) | |
| Hm, eller snarare Tobias :-). | |
|
Engelska siten har nu uppdaterat med startpriset på 5:an. Man kan inte bygga den ännu, men det är nog nära nu... Om jag tolkar det dokument som jag fick av Charlie så är systemet konfigurerbart från och med nu på måndag. Om det innebär att "kundkonfiguratorn" är det också har jag tyvärr ingen aning om. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Charlie på Twitter @TaxFreeCharlie Skumt Länk svarar inte. |
|
|
Ja, det var märkligt. Har slängt iväg ett mail till Charlie. ---- BMW CS #6212 |
|
|
IT-relaterat problem; servern verkar ha gått på närmaste pub. Charlie hälsar och poängterar att de är ägda av BMW AG, så ingen panik... ---- BMW CS #6212 |
|
|
Varför skulle någon få panik? Det väl alla vid detta laget att det är ett db till BMW AG. Förstod inte med twittret eller frågeställningen? /Anders |
|
|
Jag googlade på Och fick tag på hans twitterkonto om drt var ngn som var intresserad att följa honom, jag tänkte göra det. Sedan var det bara en allmän notering att sidan inte funkade. Sorry hann inte skriva mer, blev twitteraktigt :) |
|
|
Hur går det med Pancho med registreringen? Har ni fått ursprungskontrollen klar och fått besiktningstid? /Anders |
|
|
Ja, det skulle vara bra att få höra hur lång det tagit er att få alla nödvändiga godkännanden. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Hej, Hur lång leveranstid är det på 3-serien och är det någon som vet när man kan börja bygga 335d? |
|
|
Anders, Jag tror ursprungskontrollen skall vara klar på måndag eller tisdag, så då skall jag ringa och boka en tid hos ngn av dessa; - Bilprovningen 0771-600 500 - Carspect 0771- 44 22 33 - Dekra 0771-441 441 - Clear car 0721-94 94 10 (hade dock ingen anläggning i Sthlm) Det som behövs är ärendenumret som man får ut när man ansöker om ursprungskontroll Till besiktning tar man med CoC, legitimation och ej att förglömma - bil :) /T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.