AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
728.958

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 47 av 110
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Hoppas också att leveransplanen hålls med råge för min del med. Prel levdatum är nämligen 20.11.2013...

Men Charlie trodde att det skulle vara möjligt att få den i oktober. I augusti vet vi bättre!

----
BMW CS #6212
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
_pancho_, vad fick ni för urpsrungligt leveransdatum? Vore intressant att få veta hur mycket tidigare bilen blev färdig än beräknat...:-)

/Arvid
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Arvidw: 20/7
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Jag tänkte inflika lite kostnader då jag körde fram och tillbaka till London i helgen.

Öresundsbron = 179 kr enkel resa (om man har brobizz)
Färja Scandlines Rödby-Puttgarden = 760 kr enkel resa
Biltåg Eurotunnel = 650 kr enkel resa
lägg därtill soppa för ca. 190 mil Stockholm - London = avrundat till 2000 kr
En övernattning = ca. 1000 kr

Summa: 4589 kr.

Mvh/ Niclas
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Välj Storebæltsbroen i DK nästa gång och skippa Rødby - Puttgarden. 500 kr mindre och endast 15 mil längre.
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Själva kör vi färjan via Dover då vi ska lämna hyrbil där.
39£ vid förbokning, gäller att tidschemat håller bara :)
När det gäller Rödby Puttgarden kan man väl använda brobizzen? Har för mig att priset blir billigare då. Nu var det ett tag sedan jag körde med den färjan så jag kan ha fel men visst brukar det finnas billigare erbjudanden än 765kr?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Kristoffer, det är tvärtom. Brobizzen är bra för det är korta köer och funkar fint både vid Rödby och Gedser. Men Scandlines priser på den danska hemsidan är billigare än vad du får betala för vid betalstationen. Undvik beställ från den svenska hemsidan, där är det klart dyrare.

Håller med Sim i princip; fördelen med Rödby är att familjen kan käka lunch på båten, den yngste kan få ny blöja etc etc... :)

Kör man själv, så blir det dä Big Bält ännitajm.

----
BMW CS #6212
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Precis! Och man slipper att få ett dörruppslag från en överlastat svensk reggat skåpbil... Undrar vad alla svenska skåpbilar hämtar i Puttgarden.... ;-)
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Ok, tack för tipsen.. kanske blir bält bron dårå ...
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Verdi: Jag hade tillfälle att köra F31 330D på bana igår. Oj vad den går, gick riktigt bra att ha fina sladdar på torr asfalt med den :)
Jag körde även M135Xi, men jag gillade känslan i 330D bättre.
Verdi
Funderar på att försöka sälja min nuvarande bil nu redan innan semestern. Tror ni man kan köra med den nya bilen kontinuerligt efter att man har hämtat den? Dvs, hinner man få den reggad och få svenska plåtar innan importplåtarna har slutat gälla osv?

_pancho_,
Jag har begränsad erfarenhet av att bila till Europa men alla ggr jag har åkt så har jag kört broarna. Kan ha att göra med att jag inte gillar att vara bunden av tider och kanske dessutom köa till en färja. Men det kanske inte är så jobbigt som det låter?

jhellstrom,
Låter bra. Synd bara att jag har valt en xDrive då... Men till vintern kommer det nog att kännas bättre igen. :-)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Verdi/pancho: ta broarna och undvik motorvägsrestaurangerna. Stanna stället vid en golfklubb och njut av både mat och atmosfär. De 15-20 min ni tappar på en liten omväg kommer både magen och huvudet att uppskatta...

----
BMW CS #6212
Verdi
Narvselius,
Bra tips. Spelade själv golf mellan 1992 och 2003 (hcp 6) men har nog inte varit på en golfklubb på säkert 7-8 år nu. Lite synd, jag älskade verkligen golf en gång i tiden men nu känns det väldigt avlägset. För en lunch skulle det väl dock funka! :-)

ps. Ska väl dock sägas att jag inte är någon större fan av golfklubbsatmosfär. Framförallt äldre damer med näsan i vädret och socioekonomiska pretentioner kan jag kräkas på. Särskilt när jag vet att 9 av 10 knappt kan träffa bollen och är ohyggliga bromsklossar ute på banan. :-)
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Annars är ju båtresan en liten skön bensträckare från de hårda sportstolarna... kommer nog sakna komfortstolarna från min 520 denna helg :)

He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Vad har Charlie för adress? Sökte i de 10 första sidorna utan resultat.....

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
<charlie.menard@BMW-issd.co.uk>

----
BMW CS #6212
Tipset om golfrestauranger är klokt, ofta prisvärt och gott alternativ till skräpet de säljer på vägkrogarna. Din Navi Pro guidar dig lätt till en golfrestaurang :-)
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Tack Narvselius, nu skall vi se vad vi kan hitta på.... :o)

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Varsågod Henke, hälsa från oss alla :)

----
BMW CS #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.