|
Sida 44 av 110
|
|
|---|---|
|
Nu har jag fått en offert som innehåller rätt info om bilen, men SEALP för 599 GBP "råkade" visst följa med på denna också, trots att jag tydligt skrev att jag inte ville ha det tillvalet. Hoppas att det går att få väck från listan. Och naturligtvis är Charlie inte på kontoret när man ringer. jhellström - ja, det är svårt att veta var gränsen går för när det extra besväret för att få en bil från UK är större än den faktiskta vinsten. På min 5... öh, jag menar min 116i, så är det en hel del det handlar om så för mig är det ganska så enkelt val. Dessutom är det en kul upplevelse att köpa bil på detta sättet! ---- BMW CS #6212 |
|
|
Narvselius, kul att du är på G :-). Det var inte det lättaste att få en korrekt offert men efter ett antal vändor så stämde min till slut. Inga problem att välja bort Sealp ur offerten men helt plötsligt så fanns den med i nästa offert igen så det gäller att ha lite koll... /Arvid |
|
|
Jo, den gode Charlie är duktig på att "glömma"... ;) Jag fick tag i honom i kväll, så kommer få en ny senare i afton eller i morgon bitti. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Ja, då är offerten godkänd - återstår all pappersexercis och lite pengar insatta på deras konto. ---- BMW CS #6212 |
|
| Narv -> Då får du berätta vad det blir? :-) | |
Verdi |
Verkar som att de flesta har valt bort SEALP? Själv satsar jag nog på Ditec eller något när den har kommit till Sverige. Narvselius, 550iA hoppas jag? ;-) |
|
Nänä, det är ju den där... 116i. Med plåtfälgar. PowerPost till mig för dem som vill ha full spec! ---- BMW CS #6212 |
|
|
Nu är nya X5 officiell, det ska bli intressant att se om det finns någon ekonomi att snegla åt England istället för göda den lokala handlarn'. Pundet har ju "rusat" en stund nu, samtidigt så brukar BMW Sverige vara usla på paket vid vid lansering för att tjäna mer pengar, så det kanske finns något att göra ändå. |
|
| Använd inlägg nummer 2000 till att avsjöla vilka optioner du inte köpte ;) | |
|
Sim - vad menar du... "inte köpte"? Kan man välja bort?!? Varför har ingen sagt det innan till mig... jag måste ringa Charlie! ---- BMW CS #6212 |
|
|
acey - Tycker du pundkursen rusat en stund? För mig som håller koll på kursen typ 483 gånger varje dag så tycker jag att den stabiliserat sig i spannet 10,00 - 10,10. Just i skrivande stund 10,02. Helt ok, även om man suckar lite och tänker på när den var på 9,80... 9,65 till och med! Kursen jag fick på EUR och USD av Charlie var klart sämre, så jag tänker betala med pund. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Narvselius: Ja, med stora " " på rusat. Men en skillnad på 40-50-60 öre äter en hel del av kakan. Men jag tror att skillnaderna i paket på F15 kan mer än väga upp den starkare pundkursen. Vi får vänta och se. |
|
|
Hur kan en fullutrustad M3 Cab kosta ca 600k pund inkl VAT samtidigt som motsvarande SE landar på 1 mkr?! Ger UK ca 10% rabatt på en M3 eller, vad är rimligt att få på en nybeställning i Sverige? Skiljer gaaanska mycket på bruttopriset så att säga :-) |
|
Verdi |
Under 10:- nu igen. 9.9887 SEK/GBP. |
|
stilren - samma sak med M5:an. Du kan tro jag var sugen...men bilen passar inte in i mitt liv just nu. ---- BMW CS #6212 |
|
| M550i Touring alltså? | |
|
Argh, önskar edit funktion. Det blev alltså en 550i Touring? |
|
|
Fick så tag i Charlie ganska sent på eftermiddagen. Väldigt trevlig kille att prata med - han kommer faktiskt till BMW Solna snart, men han hade svårt att avsätta tid över till oss eftersom han uppenbarligen fått en lista på personer han skall träffa. Intressant... Han ursäktade backloggen men skyllde, med glimten i ögat, på "all you crazy Swedes" som köper bilar av honom. Undrar hur många det blivit? Om jag räknat rät så är det åtminstone fyra i denna tråd som slagit till. Ska verkligen bli skönt att skriva under kontraktet, betala in en slant på måndag och äntligen få processen igång. Tänkte skriva om detta i Bayerisches Blatt (när jag hämtar bilen) - måste ju ha ett visst underhållningsvärde? ---- BMW CS #6212 |
|
| Ja det ser vi fram emot att lösa om i BB! | |
|
Han kommer faktiskt till BMW Solna snart... Slut på onlinebeställningar från UK? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.