AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
729.064

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 43 av 110
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Helförsäkra bilen så slipper det bli så svettigt o lämna den över natten :)
Verdi, det är nog betydligt större risk att du får bilen skrapad på hotell parkeringen.

/Anders
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Hade en typiskt "brittiskt" upplevelse idag; ringde nämligen Charlie och hörde mig för om priserna i UK.

Vi hade ett alldeles utmärkt samtal; Charlie är verkligen trevlig att prata med, men det där med att "genast" skicka de brittiska priserna betydde att jag fick vänta tre timmar innan de kom per mail. Och det var inte prislistan jag fick, utan det interna säljmaterialet som säljare får för att förstå vad som är nytt, vad som utgått och vad som är ändrat. Väldigt intressant info.

Men det var inte det jag ville ha... :)

----
BMW CS #6212
Narvselius: Har du möjlighet att ladda upp det eller kan du skriva ner vad som står? Tack!
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Mailade Charlie i söndags och undrade om prislistorna för 5-serie LCI finns tillgängliga. Ännu inget svar.....

/Janne
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Charlie är verkligen selektiv... jag fick svar på min fråga kl 23.59 (svensk tid) igår (!)

Tyvärr vet han inte när prislistan kommer. :(

MS - jag laddar upp det jag fått ikväll när jag är hemma.

----
BMW CS #6212
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Här kommer säljmaterialet som efterfrågades:
Länk

----
BMW CS #6212
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Priserna för f10 och f11 finns på bimmerpost i forumet där. Dock inte utrustningen, men den lär väl vara likadant prissatt som tidigare.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Fint internt dokument du fick där ! :) Det verkar som om att navi business blir standard åtminstone i UK..
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Riktigt bra dokument, mycket enklare att förstå än marknadsmaterialet.
pe
250
pettran
Tesla Model 3 AWD Long Range -20
Dokumentet innehåller ju en prislista, eller ser jag fel?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
pettran - både ja och nej. Den innehåller förändringar mot tidigare prislista, så om du gjort en detaljerad spec på en pre-LCi är det bara att investera i lite "kvalitetstid" med MS Excel och du kan skapa en ny spec med ett nytt pris. Knöligt, men det går.

----
BMW CS #6212
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
jhellström - nä, där är en hel del ändringar i priser och i paket, faktiskt. BMW har röjt upp ordentligt. Om höjningarna är pga av det svagare pundet eller om man prövar att utrustningsvägen klämma ut lite mer ur sina kunder låter jag vara osagt. Kanske en kombination av båda?

----
BMW CS #6212
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Nära nu...

----
BMW CS #6212
vad är det som är nära Narvselius?

/Anders
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Nära orderläggning på en 116i med plåtfälgar :)
då får du nog söka ett tag för att finna en :)

/Anders
Verdi
Går det att beställa en LCI redan nu Narvselius?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Verdi - Ja, det går att beställa nu. Om ni kollar i det interna material som jag länkade till så ser ni olika Launch Dates för när priserna är officiella, när säljstödssystemet är uppe, när beställningar kan göras, när broschyrerna kommer etc...

Dock, en "riktig" prislista finns ännu inte, så man får utgå från den gamla offerten och sedan manuellt ta bort avslutade paket och lägga till nya, samt justera för prisjusteringarna. Lite knöligt som sagt, men jag gillar att ha lite kvalitetstid med Excel... Dessutom får man lite lugn och ro. Ungarna vet att när pappa skall beställa bil så går man inte in på kontoret...

jhellström - vadärdetnuförfelpåen116i?!?

:D

Återkommer snart med mer detaljerad info.

----
BMW CS #6212
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Narv: Har för mig att du själv skämtade om att det blir en bil med plåtfälgar :) Nu får du nog berätta vad det blir.

Räknar lite på en 335iT, men det känns inte som det är någon idé om det skiljer 100.000 minus alla avgifter och liknande.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.