AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
728.978

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 41 av 110
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Kristoffer - är numera anställd i Sverige och det är tur det. Flyttade "hem" jobbmässigt just när kronan började stärkas - så det var världens flax. Öh, jag menar, det var naturligtvis planerat!

Anders - jepp, det skall du... Nåja, när denna tråd började så räknade jag faktiskt på 10,40, och nu idag är det visst runt 10,25. Men visst grämer man sig.

Men, bilen är reserverad och är förhoppningsvis såld. Väntar tills på söndag innan det kan bli officiellt.

----
BMW CS #6212
Vad blir det för bil nu Narvselius om du får din fina E61 såld?

/Anders
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Men Anders... har du inte läst tråden?!? :P

Tänkte köpa en 316d med plåtfälgar.

----
BMW CS #6212
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jahapp. Så var bilen såld... gick över förväntan, jag hade mentalt ställt in mig på att det skulle ta flera månader, men det var över efter cirka 1,5 vecka!

De flesta som hörde av sig var väldigt trevliga och jag undrade var de så kallade "skambuden" (typiskt svenskt uttryck; varför känna skam för ett bud för ens egna pengar?) tog vägen. Men, så kom det strax innan jag skulle ta bort annonsen. Att dra av 49' av priset var modigt! :)

Kul också att se att det fortfarande går att sälja bensinare till rätt vettiga pengar.

Skall ge Charlie någon vecka till, sedan är det dags att bearbeta honom lite ;) Samt be en stilla bön att pundet inte sticker ytterligare.

----
BMW CS #6212
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Narvselius är du billös nu ?
Vad ska du köpa ? Om 5-serie, ska du vänta på LCI ? Fick beskedet av Charlie att priserna för LCI'n inte är framme ännu, dröjer till juli trodde han.
Är själv intresserad, men vill ha LCI'n

/Janne
arvid, vilken är kursen gbp/usd för april?

/Anders
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Janne - det blir lånebil under tiden...En LCI är ett måste på F11:an, det sade jag redan i januari i mina första kontakter med Charlie. Min enda oro är att jag beställer en bil som skall hämtas i december...

----
BMW CS #6212
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Anders, kursen är 1,523.

/Arvid
Tack Arvid då är det alltså cirka 10 öre billigare att betala i usd just nu, cirka 10,05

/Anders
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Ja, det är ju jäkligt bra att kunna betala i lite olika valutor. Gissar dock att i början av månaden när kurserna just har bestämts så bör de tre olika alternativen vara jämnbördiga, och att "förmånligheten" sedan under månaden förstås beror på hur de olika alternativen rör sig gentemot kronan?

Borde då vara läge att betala i dollar under morgondagen för dig, om du nu vill betala av lite till, för från 1/5 så blir det ju nya "kurser" från BMW. Förmodar väl att detta kanske är tanken då du ställde frågan om kursen :-)

/Arvid
jo jag har cirka 6000 GBP kvar att betala som jag sparade av olika skäl, men slantar nog inte beloppet imorgon så det var därför jag frågade mycket riktigt. Sen finns ju risken för en svensk räntesänkning och då blir det dyrare oavsett valutaval. Mycket pekar ju på det för tillfället.

/Anders
Då var slutbetalningen gjord. Gjorde den i USD och tjänade där cirka 20 öre idag jämfört med GBP. Snittkursen blev därmed cirka 9,76 GBP. Bara hoppas nu att pundet ligger lågt även när den svenska momsen skall betalas.

/Anders
Med känsla: Vilket Porsche center i London hade du mailat och fått svar att det skulle kunna gå att beställa en Porsche där till en högre handpenning?

Jag har varit i kontakt med en säljare söder om London, i Burgess Hill eftersom jag bott där tidigare, men han verkar inte vara så intresserad av att sälja bilar utan VAT.

Jag kommer ihåg att du hade mailat och frågat nämligen...
Robertson

Simpson, Arran [Arran.Simpson@porscheeastlondon.co.uk]

Hello,

Thank you for your enquiry, yes we could order a LHD car for Sweden. The only real downside is that I need a 50% deposit to order the car as a LHD rather than the UK standard.

Please do let me know if I can be of further assistance.
Thanks and Best Regards,
Arran

Arran Simpson
Sales Executive
Porsche Centre East London
Tel: 0208 519 9999
EFax: 0845 280 3006
www.porsche.co.uk/eastlondon

Det är ett kopierat mailsvar från den 12 mars, sen har jag inte haft tid att göra något mera åt saken för tillfället. Men återkoppla gärna i tråden om du kommer vidare.

/Anders
Med känsla:

Tack för snabbt svar.
Jag ska kolla med honom och återkommer med information om jag kommer vidare.

Mycket bra tråd för övrigt, till alla som varit med från början...
Verdi
Tänkte inte skriva om det här något mer men eftersom det fanns ett visst intresse...

Fick skriftligt svar från Skatteverket förra veckan och för mig så är allt utrett nu och jag vet vad jag kan göra och inte.

Så nu har jag ett ärendenummer att hänvisa till och jag känner mig trygg med det.

ps. Finns det några nackdelar med att köpa 4 st 18" 400M framfälgar att ha som vinterhjul? En sådan framfälg borde väl sitta bra även bak menar jag?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
... skulle gissa att den enda skillnaden blir att de inte fyller ut lika mycket bak; typ de 172M jag har på min E61:a, det är ju i praktiken fyra framfälgar från E60:n.

----
BMW CS #6212
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
På med h/r 20 mm bultad spacer bak
pe
250
pettran
Tesla Model 3 AWD Long Range -20
Verdi -> Vad sa skatteverket?
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Jag vill veta vad Porsche säger...... :o) väldigt intresserad
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.