AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
729.022

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 34 av 110
ja Lasse, bilar som är yngre än vad jag skrev dvs 6mån och/eller gått mindre än 600 mil, räknas som nya och då skall svensk moms betalas. Övriga räknas som beg och då betalas momsen i ex vis Tyskland om bilen köps där.

/Anders
Verdi
Någon som vet om man kan ändra specen efter att man har godkänt och skrivit på kontraktet? Har börjat fundera på M-sport bromsarna som är krav för att installera ett kommande powerkit för 330d men även börjat fundera på färgbyte från svart till silver...
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Maila charlie är väl enklast :)
Verdi
Har gjort det. Men tänkte att kanske någon redan hade gjort nån ändring. :-)
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

verdi:

Man brukar väl ha ca 5 -6 veckor på sig innan produktion att ändra spec!

///bmwlars
Verdi jag har också funderat på en ändring vad gäller skinnvalet men är även lite rädd att produktionsmånad kan ändras pga ändring i specifikationen. Samtidigt så är ju i mitt fall sista produktionsmånad för E70 juni. Men kolla för säkerhets skull med Charlie.

/Anders
Verdi jag skall underlätta för dig angående dina tankar om att ändra i specen. Det går nämligen inte enligt Charlie. Så du behöver inte fundera mera över det, lika lite som jag behöver detsamma.

Kursen EUR/GBP för april är för övrigt 1.186 vilket innebär att det är ungefär lika att betala i GBP som i Euro för tillfället.

/Anders
Verdi
Skönt att du fick samma svar iaf. Är väl en av de saker som man får acceptera om man vill få bilen billigare. Gör inte mig nåt egentligen. Nästan skönt att man inte kan ändra nåt. :)

"Hello Marten unfortunately not once the deposit arrives and car is ordered sorry

Kind regards"
Verdi
Har bilen inne hos Wennman för reparation av frugans parkeringsskada och har fått en F31 Sportline 320d med sportstolar och sportautomaten som hyrbil under tiden. Kan ju säga att automaten och stolarna gör bilen för den 320d F30 med std-stolar och manuell låda som jag hade som lånebil från Novation för 2 veckor sen var verkligen ingen höjdare. Den här lider dessutom inte av den något "klibbiga" styrning som den hade.

Ska väl inte svära i kyrkan men jag skulle faktiskt kunna tänka mig att ha en sån 320d som den hyrbil jag har nu. Tycker den pinnar på riktigt bra och den går ruskigt snålt om man ska tro färddatorn. Automatlådan är mycket bättre än den i min E91.

Är nog först nu som jag verkligen börjat se fram emot min nya bil. Kommer nog bli grymt fin.
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Hej!
Nu har jag bestämt mig för en M135i istället för en 330D som jag tänkte från början. Då jag inte i första hand behöver bättre utrymmen än 1-serien så funkar den bra och det som slutligen avgjorde mitt beslut är att jag är säker på att bli glad varje gång jag sätter mig och drar igång bensinsexan. Jag är lite skeptisk till diesel då jag inte haft någon sådan tidigare och ett dieselinköp får vänta helt enkelt. Och att det finns betydligt färre tillvalsmöjligheter, och därigenom får jag mindre bryderier kring utrustningsmöjligheter, känns också som ett plus (och även för plånboken :-).

Hur fungerar det med "automatiskt halvljus" som vi väl har lag på i Sverige? Jag vet att tidigare då jag importerat från Tyskland så har jag fått sätta på halvljuset manuellt istället för att det gått igång automatiskt vid start. Har ju förstått att BMW kan koda om denna funktion på en importbil och frågan är nu om denna funktion är något som kan beställas redan från fabrik vid englandsbeställning?

/Arvid
Har följt tråden lite sporadiskt och eventuellt kan det bli aktuellt med nybilsköp även för mig. Men jag kan inte hitta varken 535d x-drive eller M550d xdrive i konfigurationen på engelska sidan.
Vet ni om dom går att beställa även om dom inte finns i konfigurationen? Eller är jag bara blind som inte hittar på dom?
ar
218
arvidw
ryk 330xi, dessvärre finns inte 5-serien med Xdrive i England och således går det inte ens att beställa en vänsterstyrd variant av dessa trots att dessa "finns på riktigt"...

/Arvid
Arvidw
Tack för infon, även om den var dålig ;-)
Verkligen tråkigt för mig som inte kan tänka mig vara utan x-drive. Och någon suv variant intresserar mig inte för fem öre.
Men jag fick åtminstone en sak mindre att fundera över :)
**
192
**Stefan**
525dat m-sport -07
Tyvärr fick väl inte styrsnäckan plats på fel sida om man har x-drive och flera turboaggregat. Så alla länder med vänstertrafik går miste om värstingarna med turbosexor och fyrkrafs.
ni
16
niti
2012 X3 20d
Arvid,

"automatiskt halvljus" kommer i likhet med alla andra funktioner vara identiska med en bil köpt i Sverige.

Du kommer att köpa en svenskspecad bil från England (dvs som INTE är avsedd för England).

Inte en engelsk bil med ratten på fel sida som du måste koda själv.
ar
218
arvidw
Niti, tack det låter ju smidigt det :-)..
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Finns det pengar att spara även om man tittar på snål-motor alternativ?
320d GT.....
Verdi
Måste du ha snålmotor då? ;-)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Utrustningen är avsevärt mycket billigare i UK, så den stora vinsten kommer faktiskt från att smeta på så mycket som möjligt - lite "kvinnlig shoppinglogik"; jag handlar massvis som är billigt och sparar därmed pengar...

----
BMW CS #6212
Verdi
Mailade Charlie idag om att jag inte fått hem kontraktet än. När jag kom hem från jobbet så låg det i brevlådan. Lite lustigt sammanträffande. :-) Har ändå väntat i över en månad.

Roligt att något händer. Nu bara 3,5 månader kvar tills jag får bilen... :-( Känns smått overkligt.

Gott om tid att fundera ut bästa sättet att få hem bilen iaf. Är bra sugen på att köra hem den men har nog inte tid. Tar nog 4-5 dagar totalt och det är det nog inte riktigt värt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.