|
Sida 31 av 110
|
|
|---|---|
Verdi |
Ok, missade det. 20/07/2013 har jag. En av de allra sista MY 2013 som byggs gissar jag. Ironiskt... |
Verdi |
Hur lång tid brukar det ta mellan produktion och leverans förresten? |
|
(Notera att det är påfallande tyst från Roma och m_tech numera) ------- //Lövet |
|
|
Med uppdateringar utanför de "normala" årscyklerna och modellår som börjar i juli så kan det väl inte dröja allt för länge innan hela MY-tänket görs om? Den enda gången jag kan tänka mig att det är relevant att flytta fram ett byte av modellår är en helt ny modell alternativt en LCI. Ny teknik ska väl komma ut så fort som möjligt, larvigt att vänta in något slags fiktivt årsmodellsbyte, dessutom så lär man ju konsumenterna att det kommer ett nytt modellår med eventuella förändringar just i september vilket måste påverkar försäljningen negativt månaderna innan. Lite off-topic. Sorry. |
|
|
Andreas: aja baja... ;) ---- BMW CS #6212 |
|
|
acey - det finns mängder med förändringar som kommer ut löpande; ibland sparar man en del av dessa förändringar för att skapa lite mer intresse och kallar dem "LCI". ---- BMW CS #6212 |
|
|
Narvselius: Exakt, och dessa ändringar kommer bli allt vanligare med en allt snabbare teknikutveckling. En LCI ser jag som en större uppdatering med (oftast) större förändringar på såväl exteriör som interiör. Vid ett sådant tillfälle kan jag mycket väl tänka mig att man bryter modellåret tidigare för att samtliga bilar som är av den nya årsmodellen per automatik blir faceliftade. Men att hålla på och bryta i juli eller vad det nu kan vara ger väl inget? Speciellt när det inte sker några som helst förändringar. |
|
| Verdi, ja eller en av de allra allra första MY2014 ;-). Blir spännande det här, håller tummarna för din skull... /Arvid | |
|
Har de snurr i fabrikerna och de inte skall skeppas över Atlanten så kan det mycket väl ta 4v mellan tillverkning och leverans till kund. Min E46 320 var tillverkad 1:a veckan i februari 2004 och var i trafik sista veckan i mars. X3:an tillverkades i september och togs ut först i månadsskiftet okt-nov men då skvalpade den omkring på Atlanten ett tag... |
|
|
Jaga svarar mig själv på frågan om bränslevärmare till F10/F11: Det går inte att få med detta via UK. Enligt Charlie på BMW UK så är det bara X5 de kan leverera med detta. Han menar också att detta levereras av tredje part i sverige när bilarna kommer hit. Låter ju lite konstigt då det går alldeles utmärkt med värmare i tyskland också. |
|
|
acey: Fortsätter på OT-spåret.... Håller helt med! Speciellt inom multimedia kommer ju nu lanseringar som verkar vara helt utanför den gamla vanliga livscykeln; nu får man själv hålla koll på BMWs hemsida för att se om det finns något nytt att ladda ned. Och detta kommer säkert att öka i omfattning efterhand som bilarna, och för BMW "Connected Drive", blir en allt större del av anledningen till ett bilköp. För övrigt har jag bytt färg igen. Nej inte på håret, men väl i konfiguratorn. Min blivande F11 är nu Imperialblå med Everest Grey för lädret. Just nu känns det rätt. Men jag hinner säkert ändra mig igen :) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Imperialblå med ljust skinn är alltid rätt oavsett trender. Ett tidlöst val för riktiga finsmakare. Blir det något liknande "visningsbilen" som BMW har på sin hemsida för F11? Dvs mörkblå med kromlister runt fönstren samt 20-tums fälgar? Den tycker jag är väl så snygg som en M-sportkittad F11. |
|
|
Kristoffer - den är väldigt fin, och det gäller även den som pryder F11-katalogen... men bla. fronten ser för "tönn" ut, som man säger här i Skåne. Alltså blir det M-paketet på, och då schwarta lister. Ja, jag vill gärna hitta en balans mellan det sportiga och det eleganta, och oftast tippar det över åt ena hållet lite för mycket. Men mörkblåmetallic och grå inredning kan vara en hit. Speciellt blir det snygg med den lite mörka askpanelen på instrumentpanelen som då dessutom accentueras av silverlisten undertill. :) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Skulle jag välja Imperialblå som jag för övrigt tycker är en väldigt snygg färg, så skulle jag välja Oyster skinnet. Grått skinn tycker jag ser lite just grått ut :-) Självklart med M-sport och shadowline. Gärna feta fälgar också förstås. Märkligt att inte BMW har 20" som tillval till 5-serien. Det är ju ändå rätt många som senare verkar byta till 20". Man kunde ju ex vis erbjuda 373M fälgen som passar perfekt och ser ut som en lite fetare M-sport fälg jmf 351M 19". /Anders |
|
|
Väntar tills han får sin bil=) Om det blir någon=) |
|
| Jag tycker mörkblå med grått läder är en riktig kanon-kombo! Mycket smakfullt. Har det själv på en av mina bilar. :) | |
Verdi |
Pundet är uppe i 9,78:- nu. Känns helt plötsligt rätt bra att allt utom momsen är betalt. Fick förresten ett trevligt mail från Charlie där han tackade för att jag tipsat om den här möjligheten här på forumet. Tydligen är de förbjudna att göra reklam för sin verksamhet. (låter lite som Systembolaget. :-)) |
|
Hm. Ljusskygg verksamhet som accepteras men ändå inte? Intressant att München tillåter möjligheten fortfarande. ---- BMW CS #6212 |
|
Verdi |
Äh, marginell företeelse. Dessutom tjänar de mer på folk som köper en bil i England än folk som inte köper någon alls. :-) |
|
Jag fick idag veta från Charlie att ungefär tio veckor efter att depositionen har erlagts så får man ett mera exakt leveransbesked. Så senare delen av april trodde han i mitt fall. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.