|
Sida 30 av 110
|
|
|---|---|
|
Tack för svaren! Skulle gärna ha det till min 135a: finns ju ej tyvärr . ///bmwlars |
|
|
Nja, här är en som inte blivit lika imponerad av HUD som vissa andra, särskilt inte med tanke på merpriset (ca 10kkr). Av den enkla anledningen att Navi Pro ändå visar informationen i menyn mellan hastighetsmätaren och varvräknaren. Oavsett om man projicerar det på vindrutan eller på panelen så kastar man uppmärksamheten någon annan stans än på trafiken. Dock köper jag poängen om man är närsynt och vill ha exakt koll på hur fort man kör...extra glasögon är inte heller billigt :-) |
|
|
Gör den även det på 135a: ///bmwlars |
|
|
Hej allihop, Tack för en riktigt bra läsning! Går själv i "bilbytarbanor" och funderade först på affär i Tyskland men detta verkar ju väldigt intressant måste jag säga. Vill i sådana fall beställa en mer eller mindre fullmatad 335i. Antingen E92 (jag vet att den är utgående men förmodligen extra bra prutläge(?) på denna kaross just nu samt bra priser generellt tack vare valutan) eller nya F30 då det ej finns någon ny coupe ATM. Hur räknar jag exakt? Säg att bilen kostar 50-55 000 pund hur räknar jag exakt ner till att bilen står hemma på garageuppfarten? Jag vet att valutan samt rabatten är rörliga delar samt att transport måste bestämmas innan. Den grejar jag via körning från UK i sådana fall som semester och nöje oavsett hotellnätter och mil. Jag har läst nästan alla sidor men skulle umskatta den matematiska förklaringen så att jag inte lurar mig själv i ett sådant tidigt men samtidigt viktigt ingångsläge till en eventuell affär. Tack på förhand! Peter H |
|
|
Du räknar ungefär så här på ett bruttopris i konfig på 50000 GBP: 50.000 / 1,2 så får du ungefär priset ex VAT = cirka 41666 Du bör kunna räkna med en rabatt på cirka 9% = cirka 37900 Valuta cirka 9,75-9,80 inkl bankens påslag = cirka 370 tkr Svensk moms 25% cirka 92 tkr Totalt cirka 462 tkr Tillkommer sedan för din resa, ursprungskontroll, importförsäkring, registreringsbesiktning, räkna cirka 15-20 tkr för detta totalt. Totalt cirka 480 tkr. /Anders |
|
| Vet någon om det går att få med utrustning som inte finns tillgänglig i england? Jag tänker främst på dieselvärmare. | |
|
Javisst jhellstrom, jag har beställt detta till min X5 och det finns iaf tillgängligt även i England för den modellen. /Anders |
|
|
Ungefär som din bil Verdi? Länk /Anders |
|
Verdi |
Med känsla, Den där är skruvad. Men annars så, fast min är ej lci. |
| Länk Sorry för OT, men där är den iaf. | |
|
ajdå, vilka fulingar, någon som talat med firman? /Anders |
|
| Har du postat specen på din bil verdi, hittar den inte? Vad blir slutpriset för dig exkl frakt? Vad skulle priset bli för likadan bil beställd i Sverige? Vet du om värmare går att beställa till 3-serien? | |
| Anders: till X5 finns ju alternativet aux heating i konfiguratorn, så jag antar att det inte går att få till f11, precis som xdrive. | |
|
Hejsan! har "tyvärr" redan beställt en 330xd som ska levereras vecka 15-16, men det jag tänkte på är det någon som beställt via england och hämta bilen i tysklad via bmw welt,? då borde man ju spara ytterliggare veckor i leveranstid |
|
| Nusse, jag ställde den frågan lite tidigare i tråden och dessvärre så är det inte möjligt att hämta bilen på BMW Welt vid Englandsbeställning. /Arvid | |
Verdi |
WGN, min spec finns på sida 26. Slutpriset hamnar på ca 460 tkr inkl frakt och fri service. Helförsäkring tillkommer. Priset i Sverige skulle vara 669 700:- brutto. Sen beror det väl på vad man kan få i rabatt. Någon skrev ju att man kunde få 11% som privatperson numera så... Men jag räknar med att jag tjänar runt 150 tkr (~8% svensk privatrabatt). Vet ej något om värmare. Nusse78, bilen måste hämtas i England. Punkt. Tyvärr... Har fått bekräftelse från Charlie nu om att pengarna kommit fram och att bilen är bokad. Några från "BMW admin" ska skicka email/brev för att bekräfta allting. Vet ej vem/vilka det är. Får man leveransdatum från dem? |
|
Du får ett avtal per vanlig snigelpost Verdi. Detta skall du signera och återsända tillsammans med en VAT deklaration. Finns inget om exakta leveranstider i detta. Det skall komma senare från Charlie och jag väntar på att få svar från honom på detta. Vilket beräknat leveransdatum har du på din order? /Anders |
|
Verdi |
Med känsla, Det är det beräknade leveransdatumet som jag menar. Har inte fått ett sånt heller nämligen. |
| Får man inte ett ungefärligt leveransdatum direkt vid beställning? Det fick jag i alla fall av Novation när jag köpte X3:an - säljarna har väl samma system med tillverkning-slots där de kan gå in och boka bilar globalt? | |
|
Men Verdi det skall stå på bilkontraktet. På mitt kontrakt står under Sales Contact Charlie Menard samt Vehicle och CO2: Est Delivery 20/06/2013. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.