|
Sida 26 av 110
|
|
|---|---|
Verdi |
Öh, räknade fel på euron. Ska vara ~28% och inte 31%. |
|
Verdi jag kör ca 4000 mil i tjänste och endast ca 500 mil privat varje år så för min del är de för dyrt att äga bilarna själv om jag inte höjer den skattepliktiga milersättningen till skyarna men då blir det en kass kalkyl för mitt företag. Var inne på BMW och diskuterade X5 40d buisness sport edition ( den som är nersatt 172 000:-) och det blir nog till o beställa en sådan med lite extra tillägg. Dom har dessutom sänkt grundpriset på desssa till 636 000 med all den utrustning som ingår buisness sport edition vilket gör att förmånsvärdet minskat en hel del. För min del blir det ca 3500:- netto/ mån. Skall låna en x5a 40d på måndag så får man se om är lika sugen efter en rejäl provkörning. |
|
Verdi |
Harvest, Ok. Vet inte hur ditt företag ser ut och vad du kan göra och om du har andra att ta hänsyn till. Höja milersättningen är väl detsamma som att höja din lön och inget jättebra alternativ. Det kommer att bli en rätt hård beskattning på det. Bättre att bara betala ut den skattefria delen på 18,50:-, behålla pengarna i företaget och så småningom få ut dem som utdelning med mycket mindre skatt. Fast har du inte full kontroll över företaget så kanske det blir svårt att komma överens med de andra? När jag har räknat på tjänstebil förut så har jag dels fått fram vad det kostar privat, och sen vad det kostar företaget. Sen lägger jag på 55% av företagets kostnader till mina privata för att se hur stor totalkostnad jag får privat. Men då är jag helt ensam i mitt företag och ser företagets pengar som en del av min privatekonomi. Sen jämför jag den kostnaden med en rent privat kalkyl, där den skattefria ersättningen räknas som plus. |
Verdi |
Kolla den här kurvan. Länk När tror ni jag var på banken? Just det, när kursen peakade. :-) Fick 9,63:- av Nordea (8 öre extra) men kvinnan bakom kassan kollade på sedel-kursen och verkade ha noll koll på så jag gjorde det via min internetbank istället. Kändes inte som att hon kunde fixa en bättre kurs iaf. Point of no return har iaf passerats nu... Vågade dock inte betala hela beloppet utan att veta att de första 20% har kommit rätt. Gissar att det gör mig till en fegis. ;-) |
|
Har du fått offerten nu Verdi och accepterat? /Anders |
|
Verdi |
Ja, nu är det klart. Trodde aldrig jag skulle kunna bestämma mig men till sist så. :-) |
|
Vad för bil har Du beställt Verdi? mvh Tobias |
|
|
Kul att du hade medflyt på valutan Verdi som har uppmärksammat detta intressanta upplägg! /Anders |
|
Verdi |
_pancho_ 330xdAT. Behöver inte ens byta bil i min signatur för att det ska passa. :) Egentligen samma utrustning som i min nuvarande också. Mer eller mindre iaf. Z3IZ F31 330d xDrive M Sport Touring N57 3.0d 475 Black Sapphire LCSW Black Dakota leather ZAP Advanced Parking package -- 3AG Reversing Assist camera -- 5DP Park Assist ZIC Interior comfort package -- 493 Extended storage -- 5DC Head restraints, rear and folding ZNP Media package - BMW Professional -- 609 Navigation-system Professional -- 6AC BMW Emergency call -- 6AE BMW TeleServices -- 6AK BMW Online Services -- 6AM Real Time Traffic Information -- 6AN Information Plus -- 6AP Remote Services -- 6NR BMW Apps interface -- 6WA Black panel display, full ZVI Visibility package -- 502 Headlight wash -- 522 Xenon headlights -- 524 Adaptive Headlights -- 5AC High-beam Assistant 248 Steering wheel heating 2PF 19" M light alloy wheels Star-spoke style 403 M with mixed tyres 2VF Adaptive M Sport suspension 2VL Variable sport steering 322 Comfort Access 3AC Towbar, fully electric 420 Sun protection glass 441 Smokers package 459 Elec Fr Seats + Driver Memory 481 Sport seats, front 488 Lumbar support, driver and front pass. 494 Seat heating, front 496 Seat heating, rear 4AD Brushed Aluminium Trim 4AE Armrest, front with sliding adjustment 4DL High-gloss Black interior trim finisher 688 Loudspeaker system - harman/kardon surround sound 710 M Steering Wheel 715 M aerodynamic bodystyling 760 Exterior trim, High-gloss Shadowline 775 Headlining, Anthracite 337 M Sport Package 249 Multi-function controls for s'wheel 258 Run-flat tyres 2TB Sport automatic transmission 302 Alarm system (Thatcham 1) 3AA Roof rails black 423 Floor mats, velour 428 First Aid Kit & Triangle 431 Rear-view mirror, auto dimming 465 Split-folding rear seats 508 Park Distance Control (PDC), front and rear 520 Foglights, front 521 Rain sensor with auto. headlight activation 534 Automatic Air Conditioning 544 Cruise control with brake function 563 Extended Interior Light Package 575 12V power sockets 5DA Passenger airbag deactivation, front SERV Service Inclusive 5 year / 50,000 miles 842 - Cold Climate Version Swedish Handbooks Swedish Language Har aldrig köpt en sprillans ny bil förut så det är väl lite av en gammal dröm som slår in också. |
Verdi |
Med Känsla, Tvärtom, hade otur ju... Om man nu kan se 9,63:- som otur. :) |
Verdi |
ps. Har dock bara betalat 20% så vi får väl se. Ska betala resten så fort jag hör att de första pengarna har kommit fram... |
|
Läcker bil Verdi, vilken körmaskin! :-) Blir sugen! Jag väntar också bekräftelse från Charlie att de fått min andra stora betalning, men han har inte svarat ännu, han ligger väl efter om han varit ledig. Får du också leverans slutet juni? /Anders |
|
| Grattis Verdi! Fan vad kul :) | |
|
Grattis Verdi till en mycket trevlig spec. Får ta en tur och kolla din och Anders englandsimporter i sommar :-) /Janne |
|
|
Grattis Verdi! :) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Verdi, det blir en riktigt trevlig bil - grattis! Jag har inte riktigt hängt med i tråden, men vad hamnar du på i svenska kronor när affären är klar? (Med nuvarande kurs) |
|
Verdi |
Ca 445 tkr |
| Instämmer! Grattis till en fantastisk bil! Tycker du gjorde helt rätt och du kommer bli sjukt nöjd! Hoppas tråden hålls vid liv så vi andra kan följa hur det går till fram till leveransen - överväger detta starkt inför hösten om det gått smidigt. | |
|
verdi: Grattis till bilen! Du kommer att få en mycket trevlig bil,kul att du valt till så mycket utrustning.Det gör ju bilen ännu roligare o fräckare,likaså den stora naven gör att du får mer nöje av bilen.. Kanske en dum fråga bilen är väl vänster styrd? Har följt din tråd med stort intresse ,har själv kolla runt på lite olika marknader för att pris bilden .Bra jobbat!!! ///bmwlars |
|
|
Ps har idag ställt på min BMW 330i Safirsvart med ny putsade ruter både invändigt och utvändigt går som en dröm endast 8200mil på mätaren Ds ///bmwlars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.