AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
729.042

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 23 av 110
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Skumt med tygklädsel på sistlänkade bilen. Finns väl nån förklaring säkert men en bil med den utrustningen och kalibern borde ha läder. Svart åtminstone :-)

Verdi
En petitess i sammanhanget men jag förknippar svarta ribbor i njurarna med 4-cyl motor och skulle vilja ha kromade ribbor som jag har nu på E91:an.

Den här norske liraren har tydligen fixat kromade ribbor från luxury line till sin 320d. Tror ni det går att beställa från fabrik? Intressant även som jämförelse mellen F31 och E91. Länk
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Verdi: då har vi samma psykologi gällande modellår :-).

Gällande 19"-fälgen som tillval till M-paketet så tycker jag den inte ser så värst rolig ut på bild men i verkligheten så tycker jag den var skitsnygg faktiskt.

Någon som vet om det finns möjlighet att hämta ut bilen på BMW-Welt i München istället för att hämta den i England? Borde ju kunna få hämta den lite tidigare genom detta upplägg samtidigt som det vore en häftig upplevelse :-).

/Arvid
Arvid, enligt uppgift så går det inte att hämta den i München utan leverans är i England. Först lär ni ju kolla när brytpunkten är för modellår 2014, normalt är det ju från septemberproduktion, kanske ändrats till i år? Det är väl bara att i beställningen redan nu begära att den levereras när MY 2014 byggs, kan inte vara några problem.

/Anders
ar
218
arvidw
Anders: nu när du säger det så har jag nog sett tidigare i tråden att BMW-Welt inte är genomförbart.

Gällande modellår: F10/F11 och jag tror även F30 (och kanske flera serier?) så frångick ju BMW den normala septemberbrytpunkten till juli istället under förra året. Jag frågade säljaren på Novation idag lite hastigt och han svarade att brytpunkten på F30/F31 kommer vara juli i år också. Förmodligen så är det väl juli som kommer vara brytpunkten generellt i framtiden då?

Får ta och maila Charlie ang "garanterad" beställning av MY2014 när mina planer går framåt (har ju en fru att förankra först...).

/Arvid
ar
218
arvidw
Verdi: du nämnde bruttopris på £48 500 för din spec och jag gissar att listpriset i Sverige då handlar om dryga 650' för samma...? Efter engelska rabatter och färdig hemma i Sverige borde det innebära drygt 200' i prisskillnad mot svenska listpriset om jag inte tänker fel...? Inte helt fel i sådana fall :-)

/Arvid
Verdi
Arvid, jag har mailat om samma sak. Väntar på svar.

Skillnaden netto blir iaf ca 170 tkr om man räknar 8% privatrabatt i Sverige. Du måste räkna med svensk moms ist för engelsk. Bruttopris / 1,2 * 1,25.
Verdi
Ps.svenska listpriset på bilen jag beställer skulle vara 669 700:-.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
MY 2014 för F10/F11 är från och med juli i år. Och bara för att bekräfta Anders, så går det inte att hämta på BMW Welt, jag frågade Charlie, var också sugen på att hämta bilen på BMW Welt.

/Janne
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

När infaller modellår 2014 för F 20/F11 .

Vet dock att BMW börjar montera BMW Assist från och med juli 2014.
Så själv har jag lagt min bil för produktion juli.

BMW Assist = Nödanrop!

///bmwlars
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Charlie verkar ha fått bra fart på affärerna genom Autopower :)
bm
390
bmwlars

Angående modell år BMW !

Ringde min säljare och frågade ,det stämmer att BMW modellår infaller med juli.
Produktionen 2014års modell!

///bmwlars
P.
148
P.T
440ix GranCoupe -16
520xd Touring -20
MY2014 i juli alltså, men vad är juli om ni förstår vad jag menar. Dvs är det 1) att bilen levereras i juli? 2) att tillverkning av bilen påbörjas i juli? eller 3) att slutförandet av tillverkningen sker i juli?

god kväll på er
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det är väl med stor sannolikhet monteringen av bilen.

Jag skriver monteringen av bilen, för vad du menar med tillverkning känns luddigt. Du slutmonterar ju en bil på ca ett dygn. Vid slutmontering är delar som motorn osv. redan en enhet.

bmwlars

P.T:

Det är när bilen tillverkas = produktion juli 2013!

///bmwlars
Verdi
_pancho_,
Han jobbar nog sjukt mycket nu när pundet står så lågt. :) Är väl säkert inte bara svenskar som fått nys på det här.

Förhoppningsvis har han tid att svara på mitt mail idag. Hörde inget från honom igår. Är ivrig att få det hela klappat och klart. :)

Hur har ni tänkt er att få hem bilen förresten? Köra hem den eller transportera hem den?
Verdi
Pdf:en om årsmodeller igen. Länk

Skiljer lite mellan modellerna. På X3 verkar det vara redan från april som det blir MY14. Kan det verkligen stämma?

Charlie skrev så här "Please find attached the updated for the connected drive for April onwards production. This should show that your new configuration attached includes as requested, but do cross check this."

Tror det innebär att man får samma navi pro paket som till 3-serien, och dessutom till ett billigare pris än det som står i konfiguratorn. Tror det skiljer ca £600.
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Vi flyger Norweigan ner och kör hem.
//T
För min del blir det transport, så är det flera som är intr kanske vi tillsammans kan pressa priset lite. Jag brukar normalt utnyttja Eurotransport.

Billig euro gör att nu börjar det skrivas igen om hur man skall kunna importera bi. Den här gången har det spridit sig ända till Affärsvärlden :-) läs och lär de justa tipsen :-)

Länk

/Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Problemet med dessa artiklar är att man vaggar in okunniga köpare i en falsk trygghet. " I Tyskland är köparen dessutom väl skyddad. Där är det till exempel straffbart att ställa om mätaren utan att uppge det i köpeavtalet, vilket det inte är i Sverige ". Väl skyddat. Bara för att något är olagligt / straffbart betyder det inte att det inte sker. Det fuskas och skruvas precis lika mycket i Tyskland som det gör här.

Man borde istället tipsa om att hoppa över de tre första sidorna på mobile och leta hos auktoriserade handlare för att göra ett tryggt köp. Inte lura i folk att något är säkert för att det är straffbart.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.