AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
728.952

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 21 av 110
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
@Verdi
Du är för mycket ekonom för att löpa linan ut. *haha*
Verdi
Kristoffer_L,
Faceliften på E91 fick ju ganska stort genomslag på priserna. Men det kanske är ett extremfall i och med att den faceliften blev så pass lyckad utseendemässigt?
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
E9x facelift är kanske den mest lyckade någonsin. Nästan som en ny modell.

BMWCS #8925
Verdi: nja, vet inte riktigt om jag håller med där. Historiskt har istället M-sport bilarna hållit värdet väl så bra. Tror en X3 M-sport utan facelift ligger ganska lika med en ett år nyare LCI, kanske rent av lite mer. Och väntar du in en LCi åker du på något som påverkar priset mer, nämligen en helt ny modell inom ett par år...

Hur man vrider sig har man alltid svansen där bak...
Ja och skall man komplicera diskussionen ytterligare angående F31 så skulle man ju då kunna lägga till att det kommer en ny C-klass 2014 som av visade bilder verkar väldigt tilltalande :-) Men när utvecklingen ständigt går framåt så kan man isåfall aldrig köpa om man är orolig att det som kommer att komma senare är ännu bättre.

Glöm dessutom inte att även om det kommer en ny modell som på X5 eller en någon gång i framtiden en facelift på X3, så kommer dessa bilar kosta betydligt mycket mera än de bilar vi köper nu från England. Jag är inte ett dugg orolig för att ha köpt en X5 när det ändå kommer en ny modell i höst. Vi talar ändå prisskillnader på MINST 200 tkr. Ofta tilltalar dessa olika "modellår" även olika typer av köpare, eftersom köpare har olika budgets. I annat fall skulle det ju inte finnas någon marknad för nyare begagnade bilar, vilket det ju ändå finns.

Kom igen nu Verdi, lägg din beställning nu! Eller väntar du på att pundet skall ner i nio spänn? :-)

/Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Väljer du bensin och en S4 kan du få ett set original S4 gummimattor. Det gör kalkylen ännu bättre! :)
Verdi
acey, suger faktiskt inte särskilt mycket i bilköpartarmen. Tycker E91:an är riktigt skön att köra även om det nog ändå är dags att fixa något nyare innan något dyrt brakar sönder... Är faktiskt inne på att det är bättre att behålla min nuvarande över semestern med allt vad det innebär av för mycket packning, sand från stranden och alla fåglar som bajsar körsbär utanför sommarstugan. :-)

marin,
Ekonomen hälsar att allt är ordnat. Alla pengar på plats på bankkontot. Kan betala bilen imorgon om det vore.

Kristoffer_L,
Är M-sport lika populärt på X3 som på 3- och 5-serierna? Tycker själv att det inte gör lika mycket för utseendet på en SUV som på en vanlig bil.

Med känsla,
Charlie är tillbaka den 5 mars. Då beställer jag en bil. I värsta fall får jag kasta mynt eller dra lott om det ska bli en X3 eller en F31. :-)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Då saknas bara ballarna ;-)
Joakim von Anka syndromet
Verdi: vet inte, men M-sport är alltid M-sport (även om jag inte själv valde till det på min) och vad jag vet från Bilpriser.se ligger de ca 10-20kkr upp vilket nog motsvarar en nyare årsmodell.
Verdi
Har du nåt du vill säga till mig Marin?

Ska jag få en massa tråkiga pikar för att jag bjuder på mig själv och mina funderingar så kan det lika gärna vara...
Verdi, kan du inte låta oss övriga på AP ha en omröstning på vilken vagn du skall välja :-)

/Anders
Verdi
Sorry Anders. Ska nog hålla käft nu.
Verdi
Ps. Jag alltså. Inte du :-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag valde M-sport, men tror inte det är lika avgörande som på 3 eller 5-serien. Däremot verkar det inte finnas så många X3:or med M-sport till salu, även om det säkert är vanligare med de större motorerna. Jag tycker bilen blir lite för snäll utan, men det är ju personligt. Däremot ingår så pass mycket utrustning som jag hade kryssat ändå så själva "plasten" blev inte speciellt dyr :)

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Blev du ledsen i ögat Mårten? Roligare att pika andra medlemar och indirekt kalla de dopade gym-apor, men när det slår tillbaka på sig själv är det inte lika kul?

Anders: Bra idé, jag lovar bjuda gänget på bärs när bilen är beställd ;-)
jo
52
johnken_1
Porsche 997 GT3 -07
Mini Cooper S -12
Saab 9-3 Aero Cab -10
Ni som varit kontakt med BMW UK / ISSD, vem har ni talat med?

Jag mailade på ISSDs generella mailadress och kom i kontakt med en kille som heter Alexander Wats. Han ger mig dessvärre inget pris att fundera över utan vill att jag ska komma med ett bud som jag kan förbinda mig till att köpa bilen så ska han se vad han kan göra...

Denna Charlie, är det en säljare på BMW UK eller någon annan?

Sen, är det bara jag som inte lyckas få en offert mailad till mig med ett slutligt pris, eller är de så de gör affärer i England?

Lutar åt en X3 35d, men sitter och funderar lite på hur värdekurvan kommer se ut på en sådan. Tittar man på det utbud som finns av gamla X3an så är ju en 3-serie med motsvarande ålder och mil aningen dyrare när vi kikar på större motorer och mer utrustning i bilarna. Däremot så var? väll X3an dyrare i inköp än motsvarande specade 3-serie touring?

Räknar på kalkylen för att se om det är vettigare att köpa mig en egen bil, eller fortsätta köra tjänsteholk som inte blir som jag vill ha den...
jo
52
johnken_1
Porsche 997 GT3 -07
Mini Cooper S -12
Saab 9-3 Aero Cab -10
Ytterligare fråga: Någon som vet om ISSD är en separat avdelning som sitter och jobbar just med export etc, och sitter ihop i en grupp på ett litet kontor och snackar skit sinsemellan, eller är det så att jag kanske skulle ta och kontakta någon av de säljare som ni andra varit i kontakt med och haft en vettig diskussion med?

Kanske är det bara jag som inte är kompatibel med engelsmännens sätt att göra affärer på :)
Du har PM johnken.

/Anders
Vad var det jag sa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.