AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
729.080

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 2 av 110
Fantastiskt! Jag utrustade en 550 med aktiva vent. stolar och individual lack, 19¨ fälgar och dsp stereo och taklucka och den slutade på 60245 GBP i bmw bilkonfiguratorn. En sådan sverige köpt bil tror jag blivit blivit dyrare...

Intressant med import från england, låter riktigt skoj! Kan tänka mig det är en rolig resa hem hehe, bra inkörning :D :)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja,min 550i F11:a som jag väntar på svar på hamnade på ca 72.000 GBP, och jag väntar med viss iver på vad mitt pris blir efter sedvanligt avdrag på listpriset. Risken är att de sänker avdragsprocenten nu när de vet att de är billiga som sören i alla fall...

Men, jag återkommer i ärendet när jag fått svar!

----
BMW CS #6212
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Fick ett snabbt svar från BMW UK; nästan 10% på listpriset och ett svagt pund gör att det helt klart lutar till att det kan bli affär.

Mtp att leveranstiden nu är 4 månader så är man i princip inne på LCI-terriorium ändå - vilket är viktigt eftersom jag hoppas att 550i får den nya N63TU som ju kommit i 7:an och 5-serie GT.

----
BMW CS #6212
Verdi
GBP 10,09 SEK

Länk

Du bör såklart fundera på valutasäkring för pundet kan lätt gå över 11 spänn på 4 månader.
Verdi
3-årsgrafen GBP/SEK

Länk
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
10,09? Jösses - där strök jag ytterligare 20.000 SEK på priset.

Verdi - allt detta är ditt fel! Jag skulle ju inte byta nu...

:D

Blir det byte skickar jag en flaska champagne till dig som tack för att du hittade möjligheten.

----
BMW CS #6212
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Stängde på 10,05 ;)

Mvh/ Niclas
Jag satt nu också på skoj och byggde ihop en 535d F11 med i princip extra allt, stannade på 72000 GBP och med svensk moms och dagens kurs blir det cirka 770 tkr.

Frågan är dock om jämförelsen blir korrekt mot en bil beställd i Sverige. Det är lätt att plocka på en väldig massa extrautrustning på Englandsbilen, som man antagligen aldrig ens funderat på att beställa om man skulle beställa den ny i Sverige. Lägger man sen till att betala helförsäkring tre år och samt antagligen ett par servicar, så minskar ju prisdifferensen. Givetvis kommer bilen också ha ett lite sämre andrahandsvärde när den skall säljas/bytas in. Frågan är då ändå om det är värt besväret. Resan dit och hem skall ju räknas också, alternativt en transport. Samt den måste väl också registreringsbesiktigas här med ursprungskontroll som en vanlig import.

För mig ter det sig både enklare och billigare att då köpa en lätt begagnad i Tyskland direkt från BMW AG. Många av dessa bilar har också extra allt och har gått kanske 1000 mil.

Men jag håller med om att det är bra priser. Det är märkligt att så mycket ingår i priset i England jmf med här. Jag tog en bil med M-sport samt ett antal av de paketen som fanns där, samt mycket var ju standard där som är extra här.

Blir intressant om någon verkligen gör en beställning, för att se hur det fungerar i praktiken. Bra att kopiera tråden till BMW Sverige och sätta lite press på prissättningen här :-)

/Anders
Pe
111
Pelle_530
530 XI Touring-06
Pegeout 307 cab
Känns som det blir väldigt svårt att sälja en bil med ratten på fel sida.
När den ska säljas tappar man def all "vinst"man får från början.

Ngn som tittat på nt BMW från Danmark,lyfter den danska momsen,som är väldigt hög och "bara betalar svensk
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Pelle, varför skulle du välja högerstyrd när du kan välja vänsterstyrd vid nybilsköp även i England?
Pe
111
Pelle_530
530 XI Touring-06
Pegeout 307 cab
Profossen:
Är för dåligt påläst,sorry :(
Visste inte att man kunde välja.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
BMW M135i 3dr "naken"

32.500£ Estorilblå = 326000 SEK

373.000 SEK Estorilblå

Dvs 13% "rabatt". Dvs man ska kika på 550 eller andra tokdyra slädar.
Verdi
Anders, Du får väl hålla dig till samma utrustning som i Sverige då... ;-) Att utrustning är billigare kan väl inte vara direkt negativt? Och visst, en begagnad bil från Tyskland kan nog vara lika billigt, men den är ju inte ny. Spelar inte mig så stor roll men många vill ju ha en splitter ny som de får speca själv.

Försäkring och service för en englandsbil borde inte innebära en merkostnad på mer än 20-30'.

Resan dit och hemkörningen hamnar ju på nöjeskontot. Eller tror du det är tråkigt att rulla iväg mot Eurotunnel och ha några hundra mil framför dig i din nya BMW? :-)

groggyfroggy, Exakt. Man måste kolla på priset på den modell man tänkt sig. Det är inte så att priserna överlag är t ex 20% lägre utan det skiljer från modell till modell om det är värt det eller ej.
Det här var en spännande upptäckt.
De motorstarkare alternativen är riktigt lönsamma jämförelsevis, speciellt om man väljer friskt i utrustningslistan. Kan nog mycket väl bli en nyimport om pundet ligger lågt ett tag till.
Vad erbjuder handlarna för rabatt, någon som har haft kontakt med en säljare?
Verdi
bunf, Narvselius fick knappt 10% rabatt på sin 550. Kolla högre upp på den här sidan.
Jo det är sant Verdi men resan är ju ändå en kostnad och man lurar sig själv om man inte räknar in den i kalkylen. Du kan ju faktiskt göra samma resa med din nyinköpta bil i Sverige också :-)

Men det blir spännande att se om någon gör affär. Var har ni mailat för att få konkreta offerter? Kanske skall testa och speca en bil även jag. Hur ser X5 priserna ut där jmf med här ex vis?

/Anders
Prisbilden på en X5 ser avsevärt mycket bättre ut. När jag jämförde skiljde det kring 20-25% vid en direkt jämförelse utan hänsyn tagen till andra avgifter.
Får även ni en massa felmeddelanden vid varje val ni gör i konfiguratorn?

/Anders
Nu får jag inte konfiguratorn att fungera när man klickar på continue, händer inget. Testar att speca en fullmatad X5 M50d. Vore ju en rätt läcker kärra :)

Du kanske vill hämta hem den åt mig isåfall Verdi :-)

Vad tror ni en transport kostar från England och var där hämtas bilen upp? Kan man kanske få den levererad på någon ort i Tyskland? BMW Welt kanske :-)

/Anders
X5 M50d med precis extra allt...fondentertainment, tv, exkl skïnn, och massa mer blev cirka 84t GBP. Minskar man sen detta med 10 procent, tar bort engelsk moms och lägger till svensk moms så blir det alltså ca SEK 775t. Rätt räknat? Jäklar vicken bil.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.