|
Sida 17 av 110
|
|
|---|---|
|
Jag håller med Anders. Har inget att tillföra denna tråd själv men har följt den med intresse sen start. Imponerad av Anders m fl som "vågar" göra dessa affärer. en fegis som jag åker som längst från Lidköping till Bilsalongen i Grästorp för att göra affär :) Verdi: Jag följer gärna fler av dina bilköpartrådar, sluta inte med det! :) |
|
Verdi |
Anders, Absolut. Såg i en annan tråd att _pancho_ beställt en 330d xDrive åt sin far. Och P.T har, eller ska, beställa en X3 35d. Du har beställt en X5 M50d och Narvselius kommer kanske beställa en 550i till hösten. Det är rätt bra utdelning på en tråd tycker jag. Kommer säkert fler beställningar dessutom... Charlie är skyldig mig en bra rabtt tycker man. :-) Newman, Det tackar jag för. Kommer säkert fler. Får många idéer men saknar tillit till mitt eget omdöme så jag vill ofta ha andras syn på saker och ting. :-) |
|
Mycket bra inlägg av Verdi och Anders! Jag har varit "offline" ett tag och blev väldigt besviken när jag började "läsa ifatt" en tråd som jag ser som en av de mest intressant på länge! Och 550:an är i högsta grad på tapeten, så jag hoppas kunna sälla mig till ytterligare en som gjort ett avslut med BMW UK. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Narvselius: jag var precis på väg att kolla om du beställt ännu, men du liksom jag vilar fortfarande på hanen... Jag fick själv en plötslig fundering på en 335i som prismässigt ligger i samma nivå som 330d...är man fullständigt från vettet att satsa på en sådan? Förbrukningsmössigt drar den gissningsvis inte mer än 328:an IRL och visst hade det varit kul med en bensinare igen. |
|
| Jag har precis beställt en 335i och hoppas jag inte är helt från vettet ;) dock köpt av svensk handlare ska tilläggas. 330d är säkert ett klokare val men är man sugen på bensin så varför inte gå på det då? Min sista provrunda gav ett snitt på 9,3 l/100km. | |
Verdi |
För er som gillar bensinare så finns det följande "fynd" att göra i England. Räknat med svensk moms och en pundkurs på 9,80:- Tänk även på att extrautrustningen ofta är mycket billigare i England, eller ingår i grundpriset, så skillnaden blir större ju mer utrustning man väljer. Mercedes C63 kombi: £56,430 vs 721 900 SEK. Skillnad: ca 146 tkr. Audi S4 Avant: £38,925.00 vs 571 100 SEK. Skillnad: ca 174 tkr. Audi RS4 Avant: £54,080.00 vs 762 000 SEK. Skillnad: ca 210 tkr. Både C-klass och A4/S4/RS4 är dock sent i modellcykeln just nu medan F31 nästan är helt ny så man behöver inte vara BMW-frälst för att föredra den just nu. Själv föredrar jag 330d framför 335i framförallt pga xDrive som inte finns till 335i i England. Men även pga förbrukning och förmodat bättre andrahandsvärde. På 2 år och ca 4000 mil handlar det nog om 20 tkr i extra bränslekostnad och säkert minst lika mycket i extra värdeminskning. Men visst vore det trevligt med en bensinare. |
|
Är 335 motorn ny eller den gamla? Mvh Tobias |
|
| Verdi, är inte RS4 rätt så ny? Eller är det tvärtom så att det kommer ny snart alltså? | |
Verdi |
Stilren, Vet ej. RS4 kanske är ny, men karossen är ju rätt gammal. Kom väl till årsmodell 2009? Tror att Audi gör så, släpper RS-modellen sent i cykeln. En konstig sak, det finns bara en (1!) S4 från 2012 och ingen (0!) från 2013. vad beror det på? Är S4 iskall? |
| Dyr kanske? Vet inte vad motsvarande kombi 3-serie kostar eller om det ens finns då 335 inte är samma sak och M3 kombi inte existerar | |
|
Jag hittade den här länken när jag sökte runt lite avseende transport av bilen från UK till Sverige: Länk 485 pund är ju bra mycket billigare än att flyga över till England och köra hem bilen. Leveranstiden blir iofs. längre. Mvh/ Niclas |
|
|
Nuvarande generation A4/S4 (B8) fick ganska nyligen en facelift, och nya B9 väntas först hösten 2014 och avanten under 2015. Det kommer därmed dröja ganska länge innan vi får se en ny RS4. En kombination av facelift och släppet av RS4 har nog gjort att det finns relativt få 2012 S4:or till salu. 2013-bilarna är väl lite tidigt att sia om än. Jag vet att det såldes en ny S4 lagerbil i Jönköping för strax över 500 000. Så superheta är de nog inte, men alla bilar i det segmentet har det tufft. Köparens marknad helt klart. RS4:an är fet, och konkurrensen är obefintlig i segmentet. C63:an är bakhulsdriven och av en helt annan karaktär. M3:an finns inte som touring. Priset i Sverige däremot är ett skämt, och man hade nog sålt betydligt fler bilar med den brittiska prissättningen. Jag tror man kan göra en "bra" affär om man plockar hem en sådan från UK och säljer om 1 - 2 års tid. |
|
| Bilarna som har ratten på vänster sida, har de även lysena anpassade för höger-trafik. | |
Verdi |
Bilarna är inte avsedda för den brittiska marknaden. Det är exportförsäljning och bilen blir exakt likadan som de som kommer till svenska åf om man kommer ihåg att säga till om cold climate version. Man får t o m svenska i menyer och handböcker. |
|
Lysena brukar man väl i de flesta bilar kunna ställa in för höger / vänstertrafik direkt via iDrive och liknande system? Eller är det bara för att inte blända när man kör i länder med ratten på "fel" sida? |
|
|
Förut så var det olika glas mm för höger resp vänster lysen och det fanns en instruktion för hur man skulle tejpa för att de skulle funka på "fel" sida. Minns bara att det stod att man behövde kolla detta när jag typade in släpet men tänkte inte så mycket mer på det då släpet inte hade några strålkastare. Har kollat lite på att byta till en 740d N-sport men i UK säljs den inte med xDrive så det blir nog Tyskland om de inte börjar med den på LCI. |
|
| M-sport... | |
|
Bilarna skall vara exakt lika som om de lev i Sverige. /Anders |
|
|
Anders: Ja, med det förbehållet att man själv måste vara noggrann vid beställningen; Cold climate, navigation på svenska och svensk manual får du själv se till att det kommer med ... ---- BMW CS #6212 |
|
|
Exakt och jag tror och hoppas att jag fått med alla kryssen. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.