AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
729.334

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 16 av 110
Förstår dig iofs nu när jag kikar på Blocket Verdi. Den här är ju väldigt sparsamt prissatt kan man säga Länk men den som du skall beställa motsvarar väl antagligen mera denna samt med tillägg X-drive Länk

/Anders
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Fyfan va dyra 3 serien har blivit, helt sjukt ju.
Verdi
Roma, Du har säkert bättre koll på det än mig. Du kan väl räkna trådarna och återkomma?

Du förstår, man blir mer rädd om pengarna om man fått arbeta ihop de själv...
Ja euron är ju ganska dålig nu också så kanske ett allt vore att köpa från Finland. Finns försäljare som kan svenska samt närmare, ta t.ex. båten över till Åbo alt. Vasa.

Ex tax free:

530d TwinPower Turbo A Limited xDrive Edition 54.350 € (ca. 460.000 kr)

Länk

Verdi
acey,
Absolut. Köper jag en bil och inget konstigt händer så tänker jag behålla den runt 2 år. Kanske längre om jag är nöjd och den täcker våra framtida behov.

Dock, skulle något hända. Jag blir av med min inkomst, vi får ett andra barn osv... Då vill jag kunna bli av med bilen tidigare utan att det tar för lång tid, eller blir en onödigt dålig affär.

Dvs, det är viktigt för mig att bilen ifråga är någorlunda "het" på marknaden. Men just nu verkar marknaden i stort vara rätt kall tyvärr.
Verdi
FinnUbbe, intressant. Men det är väl utan moms? En sån bil hamnar lätt över 600 tkr med moms och lite mer utrustning. Vill ha M-sport t ex.
Det innehåller 24% moms,

Testade att bygga en 530d xDrive Touring med M-paket och det blev 63600€, samma bil i Sverige blev 577.700 kr så kanske inte skiljer så mycket...
Jag tycker acey skrev väldigt klokt, det är precis så som jag tänker. Bilar tjänar man inga pengar ärligt på idag, däremot på det här sättet kan man köpa en "dyrare" bil än vad man gjort här hemma i Sverige och åka ungefär lika dyrt eller billigt som man hade gjort med en betydligt enklare modell. Värdeminskningen torde bli försumbar jämfört med att fabriksbeställa en ny bil i Sverige och köra den 1-2 år. Så räknar jag själv.

/Anders
Verdi: Det har du nog bra koll på själv. Känner du mig personligen som skriver så? Som egen företagare i snart 7 år så vet jag värdet av varenda krona men jag är aldrig snål.

Mycket snack och lite verkstad från dig som vanligt.

Vi ses om någon månad då du öppnat en ny tråd och tänkt byta bil igen.
Verdi
Anders,
Håller helt med. Jag behåller nog bilen bra mycket längre än dig i vilket fall. ;-)

Roma,
Fattar fortfarande inte hur det här kan reta dig så mycket att du kände dig tvungen att "ingripa". Får jag inte diskutera mina idéer eller vad handlar det om? Har ändå haft 4 bilar på mindre än 4 år. Hur ofta måste jag byta?
verdi: frågade dig om du känner mig personligen?
De reta mig ej jag gillar inte när folk snackar mycket bara.
Jag har haft minst 10 bilar de senaste 4 åren inte ser du mig lägga upp titt som tätt att jag ska byta.
Men fortsätt du me det.
Verdi
Roma,
Ok, "de reta dig ej". Vad bra. Men du gillar det inte heller? Vad gör du här annars? Är du intresserad av att beställa en bil?
Verdi: När du svarat på min fråga kanske jag kan svara på din om jag har lust.
Verdi
Roma,
Vad pratar du om? Jag skrev bara att jag har tjänat mina pengar själv och är därför rädd om dem.
Verdi: Jag är inte en åsna. Det var en peak mot mig.
"Du förstår, man blir mer rädd om pengarna om man fått arbeta ihop de själv... "

Så skrev du. Därför jag fråga dig om du känner mig personligen eftersom du vet så mycket om min ekonomi.
"Öppna aldrig din käft om du tror något" har jag blivit lärd sen jag var liten.
Men du kanske har blivit uppfostrad med att du ska berätta allt du tror om folk. Kanske t.o.m skriva ut allt du tror och tänker. Tex när du ska byta bil.

Nu kan admin rensa denna tråd på skitsnack.
Verdi
Roma,
Jaså. I så fall så kallade du mig snål på motsvarande sätt. Var det nåt du blev lärd som liten också? Att ha dubbelmoral?

Alltså, jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag retar dig på nåt sätt men kan du vara snäll och försvinna från den här tråden nu?
Verdi: När har jag skrivit att du är snål? Jag skrev att jag vet värdet av varenda krona och att jag inte är snål. För många företagare är snåla.

Du är bara för mycket. Men folket på detta forum vet vad du går för. Keep up the good work.
Verdi
Ok. Nu räcker det. Försvinn.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Mårten,
Din ton här på AP kan ofta uppfattas som dryg och arrogant. Testa att spänna av lite så trivs nog alla mycket bättre.
Roma vad är du ute efter?

Jag och jag tror flera med mig uppskattar att Verdi startade denna tråden, oavsett vad du själv anser om detta.

Autopower är öppet forum och jag anser att man har rätt att fråga och diskutera om diverse intressanta ämnen som rör framförallt BMW men även bilar i allmänhet. Här byter vi erfarenheter och delar med oss av diverse olika kunskaper som jag tror gynnar de flesta som läser på forumet. Vi tar också upp olika ämnen som ibland intresserar en större massa och ibland bara ett fåtal, men det är ju helt frivilligt att låta bli att läsa det som inte intresserar oss. Det är många trådar som inte intresserar mig heller, men många som också är intressanta och givande.

Den här tråden anser jag är en av de mest intressanta som startats på länge, så Roma låt nu oss som uppskattar denna tråd fortsätta diskutera denna i god och trevlig anda, så kan du själv läsa och diskutera i de trådar som du själv uppskattar.

Jag tycker att ditt ursprungliga inlägg var synnerligen omoget! Jag tror även att det är flera med mig som har samma uppfattning.

Jag hoppas nu att tråden kan fortsätta i den trevliga och intressanta anda den hade innan Romas inlägg kl 13.44

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.