AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
729.053

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 109 av 110
Verdi
Ja just det ja! Kul! Synd på pundet bara. Men det ser ut att vara på nedgång lite nu?

Hoppas du blir lika nöjd med nya bilen som du var med förra!

ps. Såg på Instagram att Charlie bytt jobb igen. Nu verkar han jobba med att sätta dekaler på polisbilar eller nåt. Haha. :-)
cu
127
currymutta
Z3 2.2i Roadster -01
320d Touring -20
750iL -00
Narvselius: Dags att hämta hem bilen snart? :)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Yup! Three weeks and counting...

Nära nu!

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Nära nu.... skrev jag i februari. Nu börjar detta utveckla sig till en parodi.

Jag skulle ursporungligen hämtat bilen den 2 mars, men fick beskedet veckan innan att den elektroniska parkeringsbromsen inte ville avaktivera så bilen gick inte att flytta. (!)

Delar skulle beställas och bilen skulle vara klar tills den 10 mars. OK, så jag bokade in fredagen den 16 mars.

Mailade Faisal idag, bara för att kolla. Mjae... det verkar som om det dröjer ytterligare... Nytt datum? Mjae...

<Censur> och <censur> för att inte tala om <det DÄR måste censureras>!

----
BMW CS/SC #6212
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
WTF??? Surt!
Hoppas de löser det snart, och att det här då är allt strul sammanslaget den bilen kommer ha under kommande många år...
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
... med all den elektroniken så är jag väl mest glad om den startar...

:D

----
BMW CS/SC #6212
Verdi
Trist. Hoppas bilen uppför sig bättre sedan.

Har du frågat om hur det blir framöver? När slår Brexit till egentligen?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Verdi - inte lönt att fråga eftersom det helt hänger på vilket avtal Storbritannien får med EU. Vi får vänta och se, helt enkelt.

----
BMW CS/SC #6212
Verdi
Får du nån bil Lars? :)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Verdi - ja, du... de misslyckades med även andra slotten, så nu är det mitten av april som gäller. Lika bra det mtp vädret - feta sommardäck göre sig icke besvär i snö...

----
BMW CS/SC #6212
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Men hur svårt kan det vara?? Väntar de på en helt ny ersättningsbil eller vad är det som tar sådan tid? Det är väl inte hjärnkirurgi direkt att fixa p-bromsen???
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Mitt tips. Undvik sportstolarna i nya 5 serien. Den jag lånade hem en 520d xDrive touring (välutrustad sportline ej m-sport) fruktansvärt obekväma stolar. Var rena befrielsen att sätta mig i min X5 med 19000 mil , 8 år och komfortstolar.
Förmodligen kan man kombinera komfortstolar med msport och då blir det förmodligen riktigt bra..
Så i min tjänstebilsjakt fick det bli ett annat tyskt fabrikat då pengarna inte räckte ..
Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Man kan kombinera M-sport med komfortstolar. Och ja det är riktigt bra:).
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Daniel N, jag kan tänka mig det! Men faktum är att jag tyckte bilen kändes slö och inte speciellt rapp vid vanligt körmode/eco. Det blev en A6 istället trots utgående modell, den var klart skönare och så fick jag in en sjukt välutrustad bil på 9,5 BB som på 5 serien hade krävt kanske 11 typ om inte mer. Provade även e-klass med AMG skypaket men merca kändes gubbigt haha
Verdi
Nu är ni off topic i en klassisk tråd... ;)
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Ooops sorry ;)
Har någon här nyligen beställt bil? Ungefär hur lång leveranstid brukar det vara?
Vad beställdes och hur många % rabatt fick ni?
Tar gärna emot rekommendationer på handlare också!

Jag antar att det blir så att bilen levereras till handlare och så får man åka dit och hämta hem den och sen importera/regga in den som en valfri annan import?
Verdi
Hur gick det Lars? Har inte fått nån rapport! :)

Såg du förresten att det dök upp en 550i F11 LCI på blocket? De är inte många...

Länk
An
436
AnderZ007
530iA-08 N53.272 hk.
CLA220 -20
Keramiska bromsar?
När skall ni använda dom?

AndersZ007 - Vet inte vem du syftar på, men antagligen på samma ställe man ämnar använda alla hästar som finns i bilen med de keramiska bromsarna. Borde vara en M3/M4/M5 du syftar på och keramiska bromsar på allmän väg är lika meningslöst som de 410-5xx hästar bilarna har..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.