AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
728.950

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 107 av 110
Snygg färgkombo! Håller med om att BMWs prissättning är underlig i Sverige! Du behöver inte svara men är nyfiken hur det gick med försäkringsbolaget? Har själv en ganska ovanlig 3 serie där prisspannet är minst sagt stort begagnat!
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
@Stark: Den oberoende besiktningsmannen har just påbörjat sitt ärende. The jury is still out...

----
BMW CS/SC #6212
Jättefin bil Lars och den färg jag hade valt ( kanske dock inte mitt färgval på skinnet ..:)) men funderar på om denna blir så mkt billigare i England än här? Tänker närmast på Innovation Edition och Ultimate Edition priserna här ( men de kanske inte finns till GT? ) jag vet ju vad jag skulle betala för min 540i UE ( om den nu hade levererats... )

/Anders
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Anders - på den G31:a jag specade tjänade jag ca 130' inkl resan, så jag antar att det blir något liknande på G32:an.

Edit: rabatten sjönk dock från 13% till 12% på det brittiska listpriset när jag valde G32:an.
----
BMW CS/SC #6212
Verdi
Spelar det nån roll vad det svenska priset är om man inte kan få bilen levererad? ;)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Haha! Så sant...

Egentligen är det ju inte alls roligt utan pinsamt och tragiskt.

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Anders: glömde - UK har andra paket och ingen direkt motsvarighet till IE och UE.

----
BMW CS/SC #6212
Men Lars i England finns ju ex. vis inte Ultimate Edition vad jag såg och med det paketet får man ju väldigt många options som Night Vision, B&W mm. Kan det verkligen skilja sig så mkt? Vad kostar försäkringen?
Bilen är ju läcker i sig. Jag såg idag en vanlig 5 GT med M-Sport och feta hjul i din färg och den var snygg redan då. Men har alltid varit orolig för den dag man måste sälja sin GT. Därav blev det aldrig någon. Men just att få en 40i med leveransbesked!!!

/Anders
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Anders - vi pratar förbi varandra. En bil med motsvarande utrustning i UK är ca 130' billigare hemtagen och inregistrerad, gentemot en motsvarande köpt av BMW SE. Anledningen är i princip tre; rabattsats, prisläge samt effekter av växelkurs.

Edit: såg nu att Lundins Bil har en G31:a mer eller specad som min tänkta och där hade jag bara tjänat 110' på den efter prissänkningen.
----
BMW CS/SC #6212
Verdi
Pundet är på väg att studsa upp nu. 10,70:- idag mot 10,25:- i slutet av augusti. Ökning på 4,4% nånting?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Verdi - ja, jag suckar varje gång jag kollar... ingen aning varför denna rusning.

----
BMW CS/SC #6212
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Bank of England börjat indikera räntehöjningar i närtid för att motverka GBP försvagning pga Brexit och i förlängningen för hög inflation (importerad), tyvärr....
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, jag såg artikeln idag om BoE och den snara räntehöjningen...

Länk

Ah, så trevligt det var när kursen var nere och vände på 10,19... (!). Men 40 öre på en vecka visar att pundet varit rejält pressat. Antagligen på väg mot en "normalnivå" nu.

----
BMW CS/SC #6212
cu
127
currymutta
Z3 2.2i Roadster -01
320d Touring -20
750iL -00
Narvselius: När spikas din kurs?
Verdi
När han betalar. Han kan ju betala redan nu om han vill. Dessutom låser de ju kursen månadsvis så den här senaste ökningen kanske går att slippa? (Om pengarna finns redo såklart)
Sen har ju BMW UK även växlingskurser så man kan betala mot USD och EUR. När jag köpte 2014 var det väl, så utnyttjade jag det vid ett par betalningar och det blev betydligt bättre kurs än att betala SEK mot GBP. Värt att kolla men det vet du väl redan Lars.

Annars har ju även BMW Sverige "kampanjer" på en del lite "udda" modeller som ex. vis 640d X-drive Gran Coupé som jag såg denna när jag var in en sväng på Bavaria idag Länk
Skaplig rabatt, nästan 400 tkr mot listpris, på en bil med 10 mil, iofs regad i maj men ändå. Sen är ju iofs GC sjukt överprissatt, men där börjar den ju bli intressant. BMW-s snyggaste modell anser jag.

/Anders
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Anders - tack för omtanken! Men, nej aldrig en diesel och tyvärr måste vi har tre platser bak (massa ungar, alla egenproducerade), så en GC blir det inte. Tyvärr.

Precis som du säger så görs affären alltid i EUR eftersom så länge Storbritannien är med i EU kan man göra s.k. SEPA-betalningar. De är billiga (-ish), rätt snabba och alltid i EUR. Sparad en slant på det när jag gjorde överföringen tidigare i veckan.

Lite lustigt att pundet just nu är exakt som det var när min lilla ögonsten blev stulen den 17/18 juli. Det var kul med pundet nere på 10.40, det skall jag dock erkänna men jag trodde aldrig det skulle stanna på den nivån. Men, jag skall ärligt erkänna att jag är lite chockad över att pundet gått upp 40 öre på en vecka. Trodde det skulle ta längre tid.

----
BMW CS/SC #6212
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Var inne på bmw.co.uk och tänkte kolla prisskillnaden på G30 m550d resp m550i men kunde inte hitta någon av dessa varianter där. Tittar jag på fel sidan eller säljs inte dessa varianter där?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Märkte samma sak själv. Troligen har man inte valt att lansera den modellen trots allt - vill man ha en kan de säkert locka fram en med en sockerbit.

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nya M5:an är ju bra mycket billigare i UK också, även utan svagt pund. 550d har väl aldrig funnits i UK?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.