|
Sida 104 av 110
|
|
|---|---|
Verdi |
Intressant ändå. Rapportera gärna tillbaka om hur det går. En S5 SB vore kanske inte så dum trots att det är en Audi. :) Får hem en hyfsat utrustad sådan för 550 tkr ungefär. Låter som ett bra pris utan att veta vad de kommer kosta i Sverige. |
|
Kollade på audi svenska hemsida. S5 Sportback kommer att börja på 630tkr. Går fortfarande inte att konfigurera och räkna på utrustningen. Men gissningsvis kommer det skilja över 200tkr med dagens kurs. Absolut ska uppdatera om det blir av. Mvh |
|
Verdi |
Bah! Fick svar från Audi UK. *************************** Dear Mr XXXX Thank you for your e mail. Unfortunately we have now exhausted our allocation for our tax free program for quarter 1 2017 for all the Models in our Range This means earliest production estimates are for July delivery. We will re-open for quotations & ordering in mid-November subject to additional allocation becoming available. Sorry to disappoint, but hope we can still assist despite the long lead times… May we politely request you to re-contact us in 2-3 weeks when the position is hopefully clarified. Kind regards, |
| Som sagt, Audi är inte alls lika smidiga att ha att göra med som BMW är (eller åtminstone var). | |
Verdi |
Är nästan skönt att det inte går. Slipper jag fundera på det. :) |
|
Fick samma mail som du Verdi. Haha ja det ligger något i det du säger. Nu har man inget val än att låta hjärnan vila från bilaffärer =). Mvh |
|
|
Hur ser priserna på en AMG GT S ut? Alltid gillat den men lite för dyr för att jag ska ha råd med en ny. |
|
Verdi |
Mercedes har lagt ner sin exportverksamhet i UK så jag vet inte om det går. Däremot så finns det faktiskt begagnade vänsterstyrda bilar i England till salu också. Borde gå att nosa upp nåt fynd. |
Verdi |
Pundet under 11 spänn igen! :) |
|
Hurra! Verdi, vet du hur köerna för M2 i UK ser ut just nu? |
|
|
Är det sas bekräftat av flera verkliga köp i modern tid att man faktiskt kan få 15% rabatt...? Eller var det nån enstaka under 2013? Håller ett öga på pundet:) |
|
Verdi |
Jag blev lovad 15% i höstas. |
|
Hej Verdi, på vilken bil blev du erbjuden 15%? Mvh |
|
Verdi |
M3 ZCP. |
|
Jag vill minnas jag fick ca12% på min, vilket får sägas vara en rätt normal rabatt för dem. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Dags att väcka denna tråd. Nu är pundet på väg nedåt igen. Fortfarande möjligt att få 13-15% rabatt. Då borde en m140 kosta i häraden av 33k pund eller har jag missat något? | |
|
Har skickat förfrågan, borde få svar i morgon. Återkomemr snarast! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
Verdi |
Engelsk moms är bara på 20% så man får räkna av den och lägga på svensk moms på 25% för att få korrekt pris. Är själv sugen på beställning till hösten. Byter bort i3:an isf. Får se. Vore fint med en M3. |
| Vad är skillnaden mot en svensksåld M3 idag Verdi? | |
Verdi |
Kan inte svara på det på rak arm men ZCP är t ex väldigt prisvärt. Tror det rör sig om uppåt 200 tkr skillnad beroende på utrustningsnivå. Fast försäkring blir rejält dyrare och så försvinner mycket av vinsten i sämre andrahandsvärde. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.