AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
729.003

Tips för er som tänker köpa ny BMW

Sida 100 av 110
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
OK. Det är första gången jag läser den här tråden, och har hittills bara kommit till sjätte sidan med inlägg, men hur gör man isf om man vill ha en vänsterstyrd bil och med den utrustning som man förväntar sig? Hur hittar man tex xdrive?
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Verdi: perfekt, då kan jag ta en VW via charlie stället för tyskland. Har inte hittat någon handlare som exporterar och kan engelska.
jsn: X-drive är i princip enbart populärt i UK på de högerstyrda marknaderna Australien, Nya Zeeland, Japan, Thailand, Indonensien, Malaysia, Indien och Sydafrika är helt/nästan helt ointresserade av X-drive och det var därför BMW inte tog utvecklingskostnaden på icke SAV. F01/02 fanns inte heller med X-drive som RHD precis som E90/E91/E92. Nu skriker UK efter X-drive och nu kommer det på flera modeller.

Finns inte X-drive synligt finns det inte att välja. För 3serien får man välja 320iX, 320dX, 330dX eller 335dX.

330iX, 340iX och 318dX kan man alltså inte beställa från UK då de inte erbjuds.

Mvh Stephan
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Nu gäller det inte bmw så jag hoppas ni ursäktar.
Jag har varit i kontakt med Charlie som ju nu säljer sidoimporterade vw i england, men det blir billigare att gå direkt på tyska handlare.

Blir högst troligt en beställning av en helt ny VW California Beach 204 HK, 4motion samt dsg från tyskland på måndag.
Har fått lite olika priser, de sk reimportörerna är något billigare, men jag kommer förmodligen välja en riktigt vw handlare (som också verkar ta bilarna från österrike).
Riktig handlare 62000€ Länk
Reimoportör (som inte kan engelska ) 60500€ Länk
Verdi
Då så. Strax dags att stänga Englandskapitlet för min del också. Säljer högst troligen min 330d i eftermiddag. Blir antagligen nån slags laddhybrid framöver. Se annan tråd. :)
Med tiden blir tydligen de Englandsimporterade bilarna svensksålda. Den här byggde jag och köpte ny i England och nu har den tydligen blivit svensksåld... Vad trist med dessa firmor...

Länk

/Anders
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Tja, någon gång har den väl blivit såld i Sverige... ;)
Transportstyrelsen hädar iaf att den är importerad :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
England kanske kan bli intressant igen om brexit blir en realitet. Finns en risk att pundet får stryk.
da
280
damaen
M135i xDrive
Fast om brexit blir verklighet så kommer vi antagligen få betala tull och svensk moms istället?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jo, men brexit kommer inte ske över natten, däremot kommer marknaden reagera omedelbart. Ovisshet är ju sällan bra så de första räknar nog med att pundet kommer ta stryk. Vi får se vad som händer!
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Är man sugen på att handla från UK är det väl ypperligt tillfälle den närmaste tiden framöver. Nu när marknaden prisar in brexit men de fortfarande är med i EU.

Pundet har vissligen tappat runt 10% nu mot kronan men det var ju från höga nivåer.

//Stenback
Pundet kommer förhoppningsvis att falla ytterligare, ner under 10 vore drömmen
Det är långt kvar till de kurser som ex vis gällde 2012. Jag vill minnas att jag köpte för 9,67 till X5-an.

/Anders
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, en bil från UK kan vara en möjlighet tills UK verkligen lämnar EU - antagligen ca 2 år framåt. Bara hålla koll på pundkursen!

----
BMW CS/SC #6212
Verdi
Tror inte det blir så stora reaktioner långsiktigt. Förmodligen kommer pundet börja röra sig uppåt igen om bara några dagar.
Verdi
En av mina "Englandsbilar" är till salu igen efter 2 månader hos Lars.

Länk

Knappt jag känner igen den. :)

Lite trist att han valt att sätta ut den som en -14 när det är en -13. Den är byggd 21 juni 2013 så det är ju bara 11 dagar från en -14. Men det är ju ändå vissa saker som skiljer.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Här, t ex:

Länk

kan man följa när det är dags att slå till, efter BREXIT-spektaklet.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kursen går ju tyvärr åt fel håll nu. Marknaden verkar sätta sig lite och vi får väl se hur förhandlingarna ser ut innan man avgöra de långsiktiga konsekvenserna. Tyvärr har ju Euron blivit dyrare så import överlag är väl inte superhett just nu.
Transocean
Ok, har skrivit till Länk
och bett en säljare att ta kontakt, vi får se vad som händer, pundet skall ytterligare ner.
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Lycka till! Och håll oss gärna uppdaterade vad som händer. Pundet har tappat en del på sistone, men mest mot dollarn snarare än Euron eller SEK.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.