|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en 120d -09 med M-, comfort- och advantagepaket. Kollade på spolarmunstycken och där går elkablar till dem, således borde de vara uppvärmda. Frågan är hur dessa aktiveras? Går de igång automatiskt eller måste man sätta igång dem via eluppvärmda bakrutan. Har för mig att några bilar har det så. Tack! | |
| Du startar automatiskt. | |
| Dom. Skall det stavas naturligtvis. | |
| Dom startas via regnsensorn är jag nästan helt 100 på | |
| Dom startar automatiskt när det blir x antal minusgrader. | |
|
Aktiveringen av spolarmunstyckena är beroende på en kombination av utetemperaturen och om torkarna på påslagna: < 5 grader: värmen på hela tiden (100%), oberoende på torkarna är påslagna. 5 grader till 10 grader: värmen på 75% av tiden, om torkarna är påslagna. 10 grader till 15 grader: värmen på 50% av tiden, om torkarna är påslagna. 15 grader till 20 grader: värmen på 25% av tiden, om torkarna är påslagna. > 20 grader: värmen avslagen. |
|
| Är dessa standard? Eller ingår i något paket? | |
|
Varför är de uppvärmda vid temperaturer över +/- 0 C? Hade förstått om de smög igång från 5C och under, men vad förbättras av att de går på halvfart i +15C ? |
|
|
Tack för alla svar! Tycker det verkar mycket märkligt, för mina verkar fungera sporadiskt även om det är minusgrader ute. Man borde ju kunna känna på dem om de är lite varma. Eller? Får köra in till BMW och kolla med dem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.