|
|
|
|---|---|
|
Hej Har sökt lite på forumet men kan inte hitta hur mycket olja det går åt till min växellåda M3 e36 3.2. Har lyckats hitta att olja heter Transmax Z, hur många liter behöver jag? Mvh Jimmy | |
| Jag bytte på min i somras. Läste på en hel del och valde att hälla i en RedLine olja. Vill minnas att det går i två komma nånting liter. Du fyller tills det börjar rinna ut. Transmax Z är annars ett bra val. Jag har dålig synkring på trean och ville därför testa det "bästa" i hopp om lite lindring. Utan påtagligt resultat dock. | |
| 1.2 liter går det i lådan. Jag använder Redline MTL i M5'an. | |
| Så frågan är ska jag köpa två komma nåt eller 1.2? ;) | |
|
Till getragen behöver du bara 2 liter! Går i 1,75liter! |
|
| Hm...Enligt Castrols hemsa så finns det tcå olika oljor till M3 3.2, beroende på vilken etikett som sitter på lådan? Min bil är en manuell 3.2 -98, har alltid trott att Transmax Z är det jag skall ha men blev osäker nu...O jag orkar inte ta ner plasten under lådan, igen...Till diffen är det väl Syntrax Limited Slip, korrekt? | |
|
Castrol Syntrax Limited Slip 70W-140 till BMWs lamelldiffar stämmer. Går i ca 1,7 liter i 210 diffen, bytte för några veckor sedan. Angående oljevolymen i 420g verkar den vara 1,9 liter såvitt jag kan få fram, jag måste alltså minnas fel ovan. Jag rekommenderar oljemagasinet.se för oljeköp till rätt pris! --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.