AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
5.104

18" M-sport i ferric grey?

De
58
Deeds
118dA F20 M-sport Vit -13
320CI Cab M-sport Emolaröd II -05
Hej..

Jag har tänkt lackera de fälgar som jag fick med original till m-sport (18" 386) i någon trevlig kulör.

Bilen är vit och har m-p (m-performance) grill. Bakljus i m-p är också beställda.
Det är även tonade rutor så bilen kommer att gå i vitt och svart.

Min BMW handlare fick nys om att jag ville lacka om fälgarna så han gav mig ett förslag på att lacka dom i ferric grey som är m-p färg. De ville ha en tusing per fälg för att lacka dom.

Vad tror ni om detta? Skulle det bli snyggt eller ska jag ha kvar dom i "alu" eller ska jag kanske ha någon annan kulör?

mvh
Tobias
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Låter ju billigt och snyggt med grått tycker jag.
Kan tycka att aluminium på vit bil blir lite väl ljust och kontrastlöst även om det ser "fräscht" Ut.

co
87
coffew
320D x-Drive M-sport F31 -18
Jag skulle ha kört på de, jag har liknande färg på mina 18 tummare,(dock så har jag en E87 med m-sport) vitt med ferric grey blir grymt snyggt
jag tycker personligen att det är hemskt att lacka om originalfälgar om de inte är skadade.

/Anders
De
58
Deeds
Hej.. Tack för era svar.

Jag håller med Anders lite här med att splitter nya original är det synd att lacka om. Men å andra sidan så är det BMW's original m-perfomence färg och det är bmw som fixar biffen..
...och jag tror att jag kan bli relativt ensam om dom fälgarna i just den färgen.

Jag är kluven!
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
om du vill ha det så kör.
Orginalfälgar kan du alltid köpa om du ångrar dig :)
De
58
Deeds
Jo så är det väl! Ska bara övertala min sambo. Hon tycker att Ferric Grey ser "smutsig" ut :P
Om det är denna färgen? Jävligt snyggt. Länk
De
58
Deeds
Vinyl: Japp det är den färgen!
-d
299
-dB
130i -07
Det där med att bmw lackar om dom tror jag inte ett dugg på, dom lär lämna det vidare till en lackfirma. Hade jag varit dig hade jag ringt runt o kollat priser hos lackerade.
Ang kombinationen vit bil mörka fälgar kan jag bara ge tummen upp.
Nu
32
NuRodz
BMW 123d E82
BMW 320i E21
Verkstaden lämnar såklart iväg det till en underleverantör. Vem?

1.000 kronor fälgen tycker jag annars låter väldigt rimligt. Billigt rentav.
Det är ungefär vad det kostar hos exempelvis Fälgfixarna i Helsingborg, eller Intera i Stockholm, som båda specialcerar sig på att reparera fälgar. Där får du fälgarna pulverlackade också, vilket är ett måste anser jag. Dels sitter fälgar väldigt utsatt till. Dels ska de tåla däckbyten. Rätt omild miljö för en lackad metallyta.

Johan Eriksson
Nu
32
NuRodz
BMW 123d E82
BMW 320i E21
Men till vit bil är Ferritgrå och liknande ett klockrent färgval enligt mig. Glömde skriva det ...

Johan Eriksson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.