|
|
|
|---|---|
|
Hej! I morse när jag skulle köra till jobbet så gick jag ut 10 min innan jag skulle köra iväg, då startade den och gick bra. Efter att jag kört i 5 min så rycker det till lite lätt i bilen och sen dör den. När jag ska starta den så händer ingenting förutom att hela bilen hoppar och alla lampar blinkar. Vad kan det vara för fel? | |
|
Började ryka? Vevhusventilation? |
|
|
Han hoppade till lite lätt innan han dog. Sen när man försöker starta den igen så hostar inte ens motorn utan hela bilen börjar ryka och alla lampor i och utanför börjar blinka |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du ska nog sluta försöka starta den och försöka kolla vad som hänt, är det som ovan vevhusventilationen som frusit så kan det ställa till rejäla skador på motorn om den ryker rejält. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Menar rycker. Fan vad jag stavar illa |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har du mer än 15 liter i tanken ?? Kan vara bensinpumpen som gett upp hur långt har den rullat. Bensinpumpsreläet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Är kanske 13 liter kvar. Den har rullat 22 000 |
|
Hämta en dunk och slå i 10 liter till får du se om den startar. Det sitter en internpump i vänstra tankhalvan som pumpar över till högra halvan där bensinpumpen sitter. Den drivs av returtrycket. Om den interna pumpen inte fungerar så stannar bilen när det är ca 15 liter kvar i tanken därav min fråga. Så börja med att fyll i bensin. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
På 330in vi hade blev det en ispropp, häll i lite K-sprit och dra runt motorn, om du vågar :) Vi gjorde det och då försvann isproppen |
|
|
kan mycket vä vara en ispropp har samma problem,du har nog massa olja i cylindrarna |
|
|
misstänker också att det är olja i cylindrarna, hoppas bara inte mina vevstakar har gått åt pipan. Jag antar att det är min vevhusventilation som har frusit så att motorn hart sugit in massa olja och sen dött pga det. Ett vevhusventilation byte vore kanske inte en sån dåligt idé, sen ställer jag av bilen för denna vintern. Fattar inte varför bmw inte har funnit en bättre lösning till vevhusventilations problemet. Snackade med en bmw verkstad i veckan och dom får in ett dussin e46:or som skurit pga vevhusventaltionen har frusit. Ska meka med bilen till helgen och se om jag få motorn att börja spinna igen. Återkommer med resultat! |
|
|
Det va olja i motorn, har sugit ut allt och ska lämna in den i veckan för byte av vevhusventen. Hade tur att motorn inte gick sönder. |
|
|
Jag ficksade min e46 i måndags (2 gången denna vinter :(( )se bara upp med när du har ur stiften att du täcker med en träskiva och mycket trassel och fäll ner motorhuven innan du vrider på nyckel,annars blir det 180grader panorama olja i garaget hm vet av erfarenhet hehe mycket att skura |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.