AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
350

olika EDC ?

svardska
Nu börjar jag bli förvirrad (mer än vanligt)
Alltså jag trodde att om man har en kabel går in i centrum av stötdämparen upptill i motorrummet alltså betydde att man har edc. sport och komfortknapp har jag också!
Men idag var jag och tittade på ^pasis^ 740 och han har två solonoider sitter på fjäderbenet!!! det har inte jag, dessutom har han ingen kabel upptill.
Finns det nån vänlig själ som vet vad som är vad och hur det hänger ihop.
Mina planer är att köpa vanliga dämpare fram.
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
kollade upp lite och vad jag kan komma fram till är att det bara finns ett fjäderben på -88 /-90 bilara
och då skiljer bara std insatsen
så det ska väl bara vara att köpa nya insatser
/pasi

H/Pasi
Länk
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
svardska
jag rev ner alltihop igår kväll och det verkar vara som du säger, ska hämta en ny insats på mekonomen idag och förhoppningsvis rullar den ikväll igen.
svardska
sådärja! satte i monroe gasdämpare som passade rakt av, det blev en helt annan bil att köra. mkt nöjd.
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
najs!!
har e de annat nu hehe
318 borta in kom en 528 å en g**f
kan du svetsa ett sprucket block?

H/Pasi
Länk
svardska
jasså! i bilbytartagen.
Svetsa block??? beror lite på vart skadan är, i 99% av fallen är det inte värt besväret, gjutjärn har en tendens att spricka brevid där man svetsar.
Det finns en massa olika teorier om hur man skall göra (förvärma, ugn, osv). Min erfarenhet är att ingenting fungerar i längden.
Är det 528 blocket? i så fall är det nog bättre att hitta ett beg som är OK.
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
jo de va 528 blocket som va lite skadat men just nu är det temporärt fixat
riktig bondmeck heheh men den rullar iaf
jo ny spis skulle sitta bra men den här går ju så jäkla bra bara synd å bara kasta det

H/Pasi
Länk
Paap Reeder
Hej "pasi"!
Du kan få ett helt OK 528- block av mig. Den är helt ren på allt utom gjutjärnet.
Måste dock minst honas. Kan även vara så att jag kan ha några ÖD- kolvar också som kan gå med om Du måste borra. Måste rensa ut allt sådant som stått mer än 5 år "på lagret". Har suttit på en E 12 men det är samma block till E 28.
Bor i Bromma.
MVH /// Paap Reeder
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
tackar å bugar Paap Reeder
men jag hitta en komplett motor här i närheten som bara ska ha gått 4500 mil efter renovering

H/Pasi
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.