AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.061

Någon som beställt denna M-front?

Hej, är ute efter en m-front till min E90 och har hittat denna firma i Tyskland. Riktigt bra pris verkar det vara men undrar om någon har beställt från dom?

Och undrar även om jag kan behöva något mer än det på bilden för montering, bukplåt, innerskärmar och dylikt?

Mvh Nisse
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
En länk hade ju varit passande... :)

Jag eftermonterade M-paket (BMW OEM) på min E91 och det var en hel del pusslande. Innerskärmar, luftkanaler, dimljus byttes rakt av och bukplåt (plast!) fick kapas och skarvas ihop med en ny del.
Haha oj ursäkta hade lite bråttom när jag skrev

Länk

Mm det jag anade.. Kollat upp på BMW vilka delar som skiljer mellan vanliga e90 och m-sport och det det var ju endel men det mesta var lite små monteringsdetaljer, så tror endast jag behöver köpa innerskärmar, luftkanalerna och bukplasten då det som visas på bilden där ingår.

Hur gjorde du när du skarvade bukplasten?
Ingen som har beställt från den sidan eller någon annan?
La
101
Lasse540
540iA -01
Hur går det prestones? Beställde du en front från denna firma? Blev själv sugen när jag var inne och tittade och priserna är ju en smula bättre än i Sverige. Hittade M-front & bakstötfångare samt svarta njurar till grillen, allt för €547 (ink frakt) till min 540 E39.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
prestones: jag beställde mitt kit från Länk. Fungerade mycket bra, fick med varenda liten pryl och till bra pris. Tror att dom kan ge dig ett pris på bara fronten om du vill, maila och hör med dom. Dom var mycket tillmötesgående!

Bukplåten (plast!) var bara att kapa med en sticksåg, sen skruvade man på den främre delen. Inga problem när man fattade hur det skulle pusslas ihop. Jag fick inga instruktioner, så det var lite som ett 1000-bitars pussel! :)
Lasse540: Nä jag har inte beställt än men tror jag ska slänga iväg en beställning snart. Frakten var helt klart inte alls saftig, €40 för fronten.

Joxgbg: Jo har mailat dom om att köpa endast front.
På DM-autoteile ingår allt som behövs för att montera förutom innerskärmar.

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
prestones:
Dela gärna med dig av deras svar sen då jag också är lite sugen på att byta front.
Har tyvärr inte fått något svar från salesafter ännu.

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Fronten som finns på hemsidan till e92 och e93Länk
Köpte jag på Schmiedmann för 1100:-Länk

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.