AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.190

Frusna dörrhantag E70

Frugan hade stora problem imorse efter att dörrhantagen var frusna, "låskolven" på förardörren låste sig i stängt läge, så den studsade tillbaka. Har varit tö, minus, tö, minus etc.. Smörja i lås och på sidorna är väl det enda som funkar, samt leta varmgarage i Sthlm?

Knepigt att det kommer sådana här problem på en premiumbil.

Mer Tips på åtgärder?
Pi
31
Pilzner
X5 35D E70 -08
Har haft samma problem som dig, har smort mitt vattenbeständigt fett som inte ska frys. finns i vilken välsortard mack eller verkstad.
det jag har upptäck är att aluminiumpanelen på insidan blir så kall att en välanvänd dörrkabel vill fastna i öppetläge, detta ger sig när bilen hunnit bli varm.

vi har haft allt mellan -5 till -28 grader sedan jul, aldrig haft samma krångel efter smörjningen.

skulle det nu inte lösa sig är det bara byta bowdenkabel, den är modifierad när söker på orginal delen så finns det en efterträdare.
Tack för svar. Det löste sig tillslut, men nu går det inte att öppna.. Efter att hon kört i 20 minuter så fungerade det, sen morgonen efter så satt den fast igen. Har "beordrat" henne att köra den till ett varmgarage imorgon. Där kommer den stå i 4-5 timmar, får hoppas det räcker för att det ska tina upp lite..
Mi
5
Mickesoet
540iA -93
Lite sent svar kanske, har dock haft E X A K T samma fel, och jag har blivit bokstavligen talat helt jävla vansinnig!
Jag körde då in bilen i ett varmgarage, öppnade alla dörrar, ställde in en värmefläkt i kupén och började värma låsen med värmepistol. Efter ett tag så tog jag en våtsug och sög i alla lås ordentligt, och sprutade tryckluft efteråt. Sen tog jag en otroligt jävla bra krypolja som heter Omega. Doppade nyckeln i oljan, satte in i låset, drog in och ut några gånger, doppade nyckeln i oljan igen, satte in den i låset och lät den sitta kvar ett tag. Gjorde likadant på passagerarsidan. Här om dagen var det 25 minus, var inga som helst problem med dörrarna då! Och det här gjorde jag för över en månad sen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.