AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
9.600

Programera AUX på E61

Sida 2 av 2
Ok, får se hur det går med min.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Lycka till :) du kan ju uppdat här så vi får höra hur de går, eller om de e nåt särskilt du undrar över, kan ja försöka hjälpa så gott de gå :)
Yepp. Det ska jag göra. Väntar på min kabel nu bara, skickades från England i veckan. Ska man ha bilen i radioläge när man koppla upp sig?
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Okej! Alltid tändläge 2. Eftersom du har knapp så måste du trycka på den utan att hålla ner bromsen för att tändläge 2 skall gå in (Du vet säkert detta, men alla gör inte det :P )
ok, ja, det hade jag koll på. Då ska vi testa detta, återkommer. Tack så länge.
Läste precis att man inte rekomenderara att köra Progman utan en bättre batteri laddare, eftersom programmet dra då pass mycket. Och NCS EXpert fungerar visst bara med Win 32-bitars, vilket jag inte har. Kanske funkar med Viritual M? Tydligen ska det gå riktigt snabbt att lägga till Aux. Läste även nått med CAS Module. Hittar man Aux enable där eller?
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Man behöver endast koppla på batteriladdare vid en mjukvaru uppdat. Eftersom de kan ta nåra timmar. Just att koda tar inte lång stund. Nä ncs funkar med 64bit också, vet inte vad som krävs för detta eftersom jag hade redan köpt en dator med 32-bit så jag har inte grottat ner mig så mkt om hur man får ncs att spela med 64-bit. Vmware funkar bra annars också.

Nej auxin finns i MASK som nämnt tidigare :) har du förberedelse för 6cd vxl?
Ok, nä, jag har ingen förberedelse för 6cd vxl. Jag får helt enkelt testa bmw sss så får jag se om det funkar, annars får jag ge mig på NCS Expert.

Så här ser det ut när jag ska ansluta med bmw sss, tyvärr kommer jag inte vidare här då jag måste ansluta kablen med bilen. Återkommer sen, hur det gick. Länk
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Okej, har du inte förberedelse för cd vxl så måste du koda VO för att bilen ska veta att du aktiverat befintliga ingången bakom stereon. Det blir lite struligare men de e ingen fara för det. Har du denna förberedelse behöver du bara ändra en parameter iställed för att koda hela bilen med ett värde, i detta fall +NAUX. Där "+" betyder "retrofit"
Ok, då blev det helt plötsligt lite överkurs. Jag får nog ta och plugga igenom detta ordentligt innan jag sätter igång. Om inte du har lust att beskriva hur man gör d.v.s. :)

Hitta en del forum ang kodning, får kolla lite där kanske.
Hitta denna precis. Får se vad den kan ge.

Länk
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Då säger ja en sak. Lär dig ncs ;)
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Jag hjälper dig så gott jag kan. Men du själv måste förstå hur det funkar :) När man kodar VO är kodningen alltid densamma. Det enda som skiljer är värderna och moduler. Byter du batteri tex till ett större från 90 ah till 110 ah.. Då tar du bort det gamla värdet "-B090" och lägger till "-B110" Sedan kodar du LMA och CAS. Efter det kodar du denna modul enligt VO (CAS som styr batteri mm) som vi precis ändrade, då behöver man aldrig ändra själv inne i en särskild modul.

Samma gäller aux fast i detta fall är modulen MASK som skall följa VO efter du lagt till +NAUX och kodat bilen.
Ok, med denna video verkar det ju pissenkelt att fixa med AUX. Nu ska jag bara få programmen att lira. Måste ta och fixa en laptop med 32-bitars innan jag kan fortsätta med detta experiment.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
De e askul :D Så gjorde ja med! Lånade en äldre hp av en arbetskamrat, som han aldrig kommer att få tillbaka :P
Ri
190
Rickardg
iX xDrive40
Hej, ang videon.
Inte för att det spelar någon roll, men om man lägger till +NAUX till VO så finns det ingen anledning att skapa någon .man fil. Det han gör på videon är att koda cappl med det VO som han hämtat upp från cas så .man filen han skapade användes inte. Om man däremot inte ändrar VO så kan man koda cappl med .man fil men då måste man välja "coapiRead SgGetfswPsw" under F5 (Basic functions). När man gör det så kodar man vald modul med den FSW_PSW.MAN som ligger i mappen Work i ncsexpert.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Precis, men man lägger endast till +NAUX om man inte har förberedelse för 6cd vxl. Har man däremot det så går de bra att modda fsw_psw med auxin aktiv. Då fungerar det direkt och det finns ingen anledning att koda VO. När man ändrar VO så säger man till bilen att detta är det nya värdet och sedan ändras detta kommando aut, man behöver inte ens kolla på fsw_psw´n.

Btw.. Man behöver aldrig välja "SgGetfswPsw" när man kodar enskild modul.. Man väljer bara "SG_CODIEREN" på en gång.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.